Ik heb mijn kaart met een gemodde 6800GT bios geflashed, de standaard laatste revisie xfx bios, gemod met wat meer voltage (altijd 1.4v) en ultra kloksnelheden (400Mhz Core/1100Mhz Mem). Voor de biosflash was 425/1170 geen probleem, ik heb voor ultra snelheden in de bios gekozen om de kaart niet continu vol te oc'en. Sinds de biosflash kan de kaart niet verder meer dan 400/1100 zelfs dat zou volgens de driver test niet mogelijk zijn en de snelheid zou terug gezet moeten worden, maar op deze snelheid issie 100% stabiel en 0.0 artifacts of spikkeltjes of andere zooi. Memtimings zijn niet veranderd door de bios voor zover ik weet en de koeling heb ik vervangen voor n Arctic VGA Silencer. Voeding is een Zalman 400 Watt. Detonator 66.81 WHQL.
Verwijderd
En jij gelooft een stukje software? Wat gebeurd er al je hem op 410 zet? Kapt hij er dan mee ofzo?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 11:45 ]
Verwijderd
Het probleem wordt mogelijk veroorzaakt door de powerconsumptie bij een hoger voltage. Eigenlijk heb je de 2e molex nodig om 'm goed te laten lopen. Ik zou je kaart dan ook weer lekker terug flashen en via software overclocken. Een bios-flash is alleen zinvol als je 'm flasht naar Ultra, om zo de laatste FM-Approved driver te kunnen installen.
als ik hem via de driver op 410 zet geeftie een error en zettie m terug op 400. Rivatuner doet t zelfde.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:44:
En jij gelooft een stukje software? Wat gebeurd er al je hem op 410 zet? Kapt hij er dan mee ofzo?
Powerconsumptie lijkt me geen probleem, ik kan me niet voorstellen dat die 1.3 naar 1.4 er voor zorgt dat 400Mhz nu ineens niet mogelijk is, daarnaast is de kaart ook niet onstabiel. terugflashen is in principe een mogelijkheid ik vind het alleen wel handig om de kaart op hardware level over te klokken, en via de bios kan je de kaart ook een hoger voltage geven.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:56:
Het probleem wordt mogelijk veroorzaakt door de powerconsumptie bij een hoger voltage. Eigenlijk heb je de 2e molex nodig om 'm goed te laten lopen. Ik zou je kaart dan ook weer lekker terug flashen en via software overclocken. Een bios-flash is alleen zinvol als je 'm flasht naar Ultra, om zo de laatste FM-Approved driver te kunnen installen.
Verwijderd
In RivaTuner kun je de optie uitzetten, dat ie eerst gaat testen. Misschien dat je daarmee verder komt.
Er zijn al heel wat ervaringen te vinden over het flashen van de BIOS en het verhogen van het voltage. Bijna overal hetzelfde probleem. Je draait nu op Ultra-speeds met een hoger (ultra-)voltage. Een Ultra draait prima stabiel op 1 molex, maar als je gaat overclocken heb je de 2 molex nodig. Anders ontstaan dezelfde problemen als jij hebt. Vandaar mijn conclusie. Maar waarom heb je het voltage verhoogd? Probeer eens het voltage in de BIOS terug te zetten. Als ie het dan nog niet doet, kan het aan de BIOS liggen. Doet ie het dan wel, dan ligt het probleem in de molex.
Er zijn al heel wat ervaringen te vinden over het flashen van de BIOS en het verhogen van het voltage. Bijna overal hetzelfde probleem. Je draait nu op Ultra-speeds met een hoger (ultra-)voltage. Een Ultra draait prima stabiel op 1 molex, maar als je gaat overclocken heb je de 2 molex nodig. Anders ontstaan dezelfde problemen als jij hebt. Vandaar mijn conclusie. Maar waarom heb je het voltage verhoogd? Probeer eens het voltage in de BIOS terug te zetten. Als ie het dan nog niet doet, kan het aan de BIOS liggen. Doet ie het dan wel, dan ligt het probleem in de molex.
Ik heb nu DisableInternalClockTest op 1 gezet, 435/1220 is nu geen probleem
mag ik vragen waar jij die bios vandaan hebt en welke dat precies is?
Ik heb namelijk dezelfde kaart
oeps
topic is al een jaar oud ipv een maand
sorry mensen
Ik heb namelijk dezelfde kaart
oeps
topic is al een jaar oud ipv een maand
sorry mensen
[ Voor 28% gewijzigd door Imhotep op 17-11-2005 15:36 ]
Still King
Gebruik je wel ATitool "Scan for Artifacts"?
Erg belangrijk wil je je kaart heel houden...
Voor de noobs onder videokaart overklokken; Ja Atitool werkt ook met Nvidia kaarten zij het dat er wat minder functies beschikbaar zijn
Erg belangrijk wil je je kaart heel houden...
Voor de noobs onder videokaart overklokken; Ja Atitool werkt ook met Nvidia kaarten zij het dat er wat minder functies beschikbaar zijn
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
Van arties op zich gaat een kaart niet kapot.
Van een te hoge spanning/te grote stroom en extreme hitte kan een core kaot gaan. Niet van te hogeclocks/arties. Te hoge clocks leveren reken fouten op (arties). Van een reken fout gaat een core niet kapot
Van een te hoge spanning/te grote stroom en extreme hitte kan een core kaot gaan. Niet van te hogeclocks/arties. Te hoge clocks leveren reken fouten op (arties). Van een reken fout gaat een core niet kapot
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Pagina: 1