Toon posts:

[php] de login van PHPBB gebruiken voor de rest van de site

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is de logingegevens uit de database van PHPBB gebruiken voor de rest van de site. Bezoekers moeten kunnen inloggen op de site en dan ook gelijk zijn ingelogd voor het forum (en andersom).
Ik heb geloof ik door dat dat altijd via de login.php gaat van PHPBB, maar als ik die gebruik en bv
code:
1
login.php?redirect=../start.php

doe dan gaat ie altijd naar de index van het forum en niet naar mijn start.php

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Je zult waarschijnlijk gebruik moeten maken van de user table van de database van phpBB. Je zult dus dan een eigen script moeten schrijven die controlleert of de user input (gebruikersnaam/wachtwoord) overeenkomt met de gegevens die zich al reeds in de database van phpBB bevinden.

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 17:12

ixi

Kijk in phpBB waar het user-validate gedeelte staat, en voeg daar wat regels aan toe zodat phpBB denkt dat de user ook is ingelogd als de andere session/cookie/get vars uit je eigen login kloppen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In Programming & Webscripting wordt geen support geleverd op scripts van anderen. P&W is gericht op het zelf programmeren. Als je aanpassingen of uitbreidingen wilt op phpbb kun je dit beter vragen op hun eigen support forum. Deze vraag is daar trouwens al heel vaak langs geweest.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.