Ik wil een websiteje maken (voor privegebruik) waarin venstertjes worden gerepresenteerd door divjes.
Klik op een van de divjes en deze zou op de voorgrond moeten verschijnen.
Ik heb de volgende code bedacht:
Sidenote: Misschien klopt de waarde die z-index krijgt niet helemaal en wordt het divje juist op de achtergrond geplaatst, daar gaat het nu niet om.
Van Opera 7.5 op Windows krijg ik bij het klikken de volgende foutmelding:
file://localhost/D:/data/html/vensters.html
Event thread: onclick
Error:
name: ReferenceError
message: Statement on line 1: Reference to undefined variable: No such variable 'raise'
Backtrace:
In unknown script
raise("v2");
At unknown location
{event handler trampoline}
No such variable 'raise'? Nee, geen wonder, het is een function.
Maar om even tot de vraag te komen:
Wat doe ik fout?
Eh... het is ook al een tijdje geleden dat ik in html/javascript aan het kutten ben geweest, dus het is goed mogelijk dat ik <tag id=string> en getElementByID verkeerd gebruik, maar ik dacht dat het zo zat.
edit: layout niet verneuken ey
Klik op een van de divjes en deze zou op de voorgrond moeten verschijnen.
Ik heb de volgende code bedacht:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <HTML> <HEAD> <TITLE>Venstertjes</TITLE> <SCRIPT type='text/js'> function raise (windowID) { venster = document.getElementByID(windowID); venster.style.z-index = -1; } </SCRIPT> </HEAD> <BODY> <DIV style='width: 25%; background-color: #3399FF; position: absolute; top: 5px; left: 10px' id='v1' onclick='raise("v1");'> Hoihoi </DIV> <DIV style='width: 25%; background-color: #3399FF; position: absolute; top: 15px; left: 20px' id='v2' onclick='raise("v2");'> Ook hallo </DIV> </BODY> </HTML> |
Sidenote: Misschien klopt de waarde die z-index krijgt niet helemaal en wordt het divje juist op de achtergrond geplaatst, daar gaat het nu niet om.
Van Opera 7.5 op Windows krijg ik bij het klikken de volgende foutmelding:
file://localhost/D:/data/html/vensters.html
Event thread: onclick
Error:
name: ReferenceError
message: Statement on line 1: Reference to undefined variable: No such variable 'raise'
Backtrace:
In unknown script
raise("v2");
At unknown location
{event handler trampoline}
No such variable 'raise'? Nee, geen wonder, het is een function.
Maar om even tot de vraag te komen:
Wat doe ik fout?
Eh... het is ook al een tijdje geleden dat ik in html/javascript aan het kutten ben geweest, dus het is goed mogelijk dat ik <tag id=string> en getElementByID verkeerd gebruik, maar ik dacht dat het zo zat.
edit: layout niet verneuken ey
[ Voor 23% gewijzigd door muba op 26-10-2004 23:21 . Reden: layout niet verneuken ey ]
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea