Toon posts:

[PC] crashed met errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc crashed zins vandaag eigenlijk zomaar. Gister werkte hij nog perfect. Zins vandaag dus valt ie zomaar uit, gaat vervolgens in een loop zitten. Je ziet het windows laad scherm en dan wanneer ie windows inmoet gaat ie weer rebooten. nu heb ik et op 1 op andere manier voormekaar gekregen dat die dat niet meer doet. en dus gewoon scandisk uitvoert en windows weer ingaat.

Alleen als ik bevoorbeeld 2 installaties te gelijk laat lopen dat valt die dus gewoon zomaar uit. dit gebeurt trouwens ook als ik dingetjes calibreer.

Kan dit komen door :

1. Memory? 2x 512 DDR 400 mhz pc3200 Kingston
2. stroom kabels ? kortsluiting ofzo?

dat zijn eigenlijk de enige twee punten die ik kan bedenken. Ik ben eigenlijk nu te bang om te downloaden en spelletjes te spelen of wat voor programma dan ook te laten runnen. Op msn na. om ervoor te zorgen dat ie niet nog meer stuk gaat maken.

Enig idee wat hier het geval kan zijn?

mijn systeem specs:

p4. 2.0 ghz cpu
2x 512 DDR 400 mhz pc3200 Kingston
soundblaster audigy 2 platinum
msi moederbord 865PE Neo2-P
2 x Ide hdd
1 x sata hdd

Memtest gedaan: No errors
videoplank niet kunnen testen..geen onderdelen over. misschien videogeheugen brak?
Riccy

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 00:26 ]

Verwijderd

Ik heb iets dergelijks ook gehad met een pc
Bleek een van m'n geheugen slots kapot te zijn
Probeer eens op te starten met een geheugen stripje dr in :P

Verwijderd

Topicstarter
hmm, lijkt me heel raar dat opeens 1 van mijn geheugen slots op me mobo stuk zou zijn..maar ik was net van plan om memtest uit te voeren. miscchien dat er 1 reepje brak ik(wat ik niet hoop want das wel weer 108 euro per reepje :S)

Ik heb net een Mem test gedraaid en deze heeft geen fouten kunnen vinden. Hmm alleen waarom crashed mijn pc dan nog steeds als ie onder stress komt te staan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 00:25 ]

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in je setup? En wat is de temp van de CPU, als ie reboot?

Verwijderd

Tja, mischien je koeler(s) vol stof? Of is je voeding brak? Wat zijn je voltages en temps? Mischien nieuwe drivers geinstaleerd, servicepacks oid?

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe drivers allemaal geinstalleerd. koeler van me cpu is een statief koelblok van koper met een standaard 80 mm fan, thermaltake koelblok.

tja warmte geen idee. die software staat er nog niet op. Hij crashed namelijk hard wanneer er stress op komt =/

Verwijderd

Topicstarter
ok me pc wordt ongeveer 35/40 graden

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

1) http://www.memtest.org/ heeft pas zin als je het minstens 1 nacht draait, 24uur lang is nog beter. Als er dan geen fouten zijn, dan is je RAM oke.

Windows 2000 en XP zijn erg gevoelig voor slechte RAM.

2) Check de spanningen, ze mogen max 5% afwijken. Voedingen worden meestal verwaarloosd.
tja warmte geen idee. die software staat er nog niet op. Hij crashed namelijk hard wanneer er stress op komt =/
De lijkt erg hard op een voedings tekort, check die spanningen. Welke voeding heb je?
Pagina: 1