Toon posts:

[XP] Problemen na installatie SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het zoveelste topic over SP2 :) Ik heb alle huidige SP2-topics doorzocht, maar kon echt geen antwoord vinden op onderstaande probleempjes, dus vandaar.

Ik heb dus toch maar eens SP2 geinstalleerd over mijn huidige windows xp professional installatie, het moet een keer ;). Sindsdien start elke keer bij het opstarten mijn documenten op, hoewel het niet bij Start->Programma's->Opstarten stond, en ook niet te vinden was bij t opstarten-tabje van msconfig. En wil ik "Gebruikersaccounts" opstarten vanuit t configuratiescherm, dan krijg je het bekende venstertje dat er een fout opgetreden is: "In Microsoft (R) HTML Application host is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Gezocht, gezocht, kon geen oplossing vinden, dus ik dacht "Nouja, dan maar SP2 deinstalleren". Maar het probleem bleef bestaan...

Ik draai dus Windows XP Professional, Nederlandse editie, en dus ook de nederlandse Service Pack 2.

Iemand met soortgelijke problemen of weet iemand een oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 22:51 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens met www.sysinternals.com 's autoruns programma? Die laat wat meer zien :) Als je er daarmee zelf niet uitkomt, post dan eens dat lijstje van AutoRun's tussen [norml]
code:
1
[/] tags? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het progje, maar ik kan hier geen mijn documenten tussen vinden..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit         
+ C:\WINDOWS\system32\userinit.exe  Aanmeldingstoepassing Userinit  (Not verified) Microsoft Corporation    c:\windows\system32\userinit.exe
+ G:\WINDOWS\system32\userinit.exe  Aanmeldingstoepassing Userinit  Microsoft Corporation   g:\windows\system32\userinit.exe

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell            
+ Explorer.exe  Windows Verkenner   Microsoft Corporation   g:\windows\explorer.exe

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run          
+ EM_EXEC   Control Center  (Not verified) Logitech Inc.                        c:\program files\logitech\mouseware\system\em_exec.exe
+ HPDJ Taskbar Utility      (Not verified) HP   c:\windows\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
+ HTpatch           c:\windows\htpatch.exe
+ MessengerPlus3    Messenger Plus! Patchou f:\program files\messenger plus! 3\msgplus.exe
+ Norman ZANDA          c:\program files\norman\nvc\bin\zlh.exe

G:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten            
+ Logitech Desktop Messenger.lnk    LDMConf MFC Application     c:\program files\desktop messenger\8876480\program\ldmconf.exe

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run          
+ CTFMON.EXE    CTF Loader  Microsoft Corporation   g:\windows\system32\ctfmon.exe
+ H/PC Connection Agent ActiveSync Connection Manager   (Not verified) Microsoft Corporation    g:\program files\microsoft activesync\wcescomm.exe
+ MessengerPlus3    Messenger Plus! Patchou f:\program files\messenger plus! 3\msgplus.exe
+ msnmsgr   MSN Messenger   (Not verified) Microsoft Corporation    c:\program files\msn messenger\msnmsgr.exe
+ Pulse Pulse       c:\program files\pulse\pulse.exe

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie een aantal entries staan met een spatie in de path naam (eg: :\program files\desktop messenger\8876480\program\ldmconf.exe) maar waar geen quotes om heen staan.

Loop al die plekken in de registry eens af, en als er in de registry zelf ook geen quotes om heen staan, zet er dan eens quotes om :)

Verwijderd

Topicstarter
Overal staan netjes quotes :)

Weet je trouwens of dit uitgeschakeld kan worden:

code:
1
2
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell            
+ Explorer.exe  Windows Verkenner   Microsoft Corporation   g:\windows\explorer.exe

Of is dit "verplicht" voor het opstarten? Het valt me net ineens op..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 09:35:
[...]
Of is dit "verplicht" voor het opstarten? Het valt me net ineens op..
Verplicht, explorer is de shell van windows... niet uitzetten dus. Vroeger was het zo dat explorer automatisch de openstaande mappen herstelde na crash of iets dergelijks, misschien heeft het daarmee te maken... Hoe je het uitzet weet ik alleen niet...

Je hebt sp2 gedeinstalled, probeer het er nu eens opnieuw over te zetten, misschien is dat htmlhost gedoe dan weer normaal?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu SP2 weer opnieuw geinstalleerd, maar krijg hetzelfde probleem tijdens de installatie als de vorige keer. Misschien dat het hier aan ligt... Het installeren op zich lukt wel, maar aan het eind van het opnieuw opstarten krijg je zo'n Internet Explorer-downloadvenstertje met "Openen, Opslaan of Annuleren". Aangezien ik al tijden geen IE meer gebruik vind ik dit nogal vreemd, en sowieso vind ik het vreemd dat je dit krijgt voordat ik überhaupt ben ingelogd. Het gaat om het bestand "updshell.htm" ergens in de map windows\system32\oobe. De vorige keer klikte ik op openen, deze keer op annuleren, en beide keren bleef ie daarna staan op het venstertje met "Een ogenblik geduld alstublieft...". Hij liep niet vast, maar kwam gewoon niet verder. De computer uitgezet, opgestart, en hij start op met de bekende hierboven vertelde problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 10:51 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 12:07
euhm, ik denk eigenlijk dat je die explorer wel uit kan zetten... Het eerste explorer process in Windows is de shell, en de daarop volgende worden verkenner-schermpjes (en als ik hier Start->Run "explorer" doe dan kom ik inderdaad bij My Documents). Gewoon weghalen dus...mocht je dan bij het opstarten geen Shell hebben, gewoon even Ctrl-Alt-Del drukken, naar taakbeheer gaan en File -> Run "explorer" doen :)

En wat betreft dat OOBE-gedoe: OOBE staat voor 'Out Of the Box Experience' en dat zijn dus de schermpjes die je normaalgesproken krijgt bij de eerste opstart van Windows na de installatie van SP2. Blijkbaar herkent IE de .htm-extensie niet meer ofzo, of gaat er iets anders fout met mshta....

[ Voor 30% gewijzigd door MisterData op 29-10-2004 20:29 ]

Pagina: 1