Ik zit met een klein irritant probleempje met mijn portforwarding, ik deel via een debian bak met iptbales internet over de pc's op de lan.
Nou heb ik een stapel portforwarding regels ingevoerd, die op zich ook werken [buitenwereld kan bij mijn ingestelde services]. Maar ik kan o pdie poort NIET meer naar de buitenwereld.
Voorbeeldje:
Op deze manier kan ik vanaf buitenaf remote inloggen op mijn windows-PC op 192.168.0.10. Maar als ik naar een PC op internet wil connecten vanaf mijn PC, dan lukt dat niet.
Nou is dat met remote desktop niet zo'n probleem, want dat gebruik ik toch niet zo veel, maar ik wil een ftp server draaien op een interne PC en dan kan ik dus niet meer naar externe FTP's.
Hier de algemene regels van het firewall script:
Daaronder pas ik de regels als boven [remote desktop] toe. Nou heb ik het gevoel dat ik iets fout doe met mijn iptables regels, maar ik kom er niet uit wat er nou exact fout gaat.
Ik heb mijn hele rc.firewall hier online gezet.
Nou heb ik een stapel portforwarding regels ingevoerd, die op zich ook werken [buitenwereld kan bij mijn ingestelde services]. Maar ik kan o pdie poort NIET meer naar de buitenwereld.
Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
| #Remote desktop echo "Forwarding Remote Desktop to .10" $IPTABLES -A FORWARD -i $EXTIF -o $INTIF -p tcp --dport 3389 -m state --state NEW,ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT $IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 3389 -j DNAT --to 192.168.0.10 |
Op deze manier kan ik vanaf buitenaf remote inloggen op mijn windows-PC op 192.168.0.10. Maar als ik naar een PC op internet wil connecten vanaf mijn PC, dan lukt dat niet.
Nou is dat met remote desktop niet zo'n probleem, want dat gebruik ik toch niet zo veel, maar ik wil een ftp server draaien op een interne PC en dan kan ik dus niet meer naar externe FTP's.
Hier de algemene regels van het firewall script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| echo " Clearing any existing rules and setting default policy.." $IPTABLES -P INPUT ACCEPT $IPTABLES -F INPUT $IPTABLES -P OUTPUT ACCEPT $IPTABLES -F OUTPUT $IPTABLES -P FORWARD DROP $IPTABLES -F FORWARD $IPTABLES -t nat -F echo " FWD: Allow all connections OUT and only existing and related ones IN" $IPTABLES -A FORWARD -i $EXTIF -o $INTIF -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT $IPTABLES -A FORWARD -i $INTIF -o $EXTIF -j ACCEPT $IPTABLES -A FORWARD -j LOG echo " Enabling SNAT (MASQUERADE) functionality on $EXTIF" $IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -o $EXTIF -j MASQUERADE |
Daaronder pas ik de regels als boven [remote desktop] toe. Nou heb ik het gevoel dat ik iets fout doe met mijn iptables regels, maar ik kom er niet uit wat er nou exact fout gaat.
Ik heb mijn hele rc.firewall hier online gezet.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/