Toon posts:

Fedora dns domain

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een dns nameserver te maken.

IK heb met bind8 de bestanden named.conf, named.hosts en dergelijke bestanden geconfigureerd met vi.

Als ik vervolgens Nslookup draai en mijn domein naam intoets geeft hij het ip-adres van de server weer.

Maar als ik inlog, log ik nog steeds in op localuser.localdomain, terwijl ik op mijn domein wil inloggen.

dit kan liggen aan het feit dat hij de deamon Named niet automatisch laad tijdens het opstarten, ik weet ook niet waar ik dit in kan stellen.

Mijn winxp client kan het domein ook niet vinden.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42

jurma

simply connecting...

voor het automatisch laten starten van named naar reboot is:
chkconfig named on

verder weet ik niet precies hoe dat zit met het domein

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je de hostname van je systeem moet instellen ergens in /etc/hostname , /etc/hosts of iets aanverwants, voor de rest denk ik dat je windows-domeinen en dns wat doorelkaarhaalt gezien je opmerking "inloggen op mijn domein". Dit lijkt mij gewoon een kwestie van wat netwerkconfiguratiedingen van fedora langslopen om te kijken waar je je hostname in moet stellen, iets wat je prima zelf kunt, grep -r "huidigehostname" * in /etc zou al een heel stuk kunnen helpen bijvoorbeeld :)

[ Voor 11% gewijzigd door blaataaps op 26-10-2004 22:50 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:35:
Maar als ik inlog, log ik nog steeds in op localuser.localdomain, terwijl ik op mijn domein wil inloggen.
Ehm 8)7

Het soort domein waar je op kunt inloggen (bv. een NT domein) heeft niets te maken met het DNS-systeem dat hostnamen aan IP's koppelt, en waar 'bind' een server voor is. Dat zou mogelijkerwijs kunnen verklaren dat het niet werkt :D

Probeer het eens met de documentatie van Samba als je wilt inloggen op een NT domein.

Dit topic is gesloten.