[ADSL] Telindus 1111 + router laat internet flippen

Pagina: 1
Acties:

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Bij een Tiscali ADSL aansluiting zit een Telindus 1111 modem met daarachter een nieuwe CNET router. Dat gaat voor ongeveer een uurtje goed, daarna gooit de (nieuwe) router de verbinding op een onverwacht moment eruit op alle computers.
Ik heb de CNET router op fixed ip instelling op WAN poort gezet, op het lokale netwerk staat alles op de gebruikelijke DHCP instelling.

Omdat het aan de nieuwe router zou kunnen liggen heb ik er een andere Access Point van SMC eraan gekoppeld en deze ook via Fixed IP laten connecten. Precies hetzelfde probleem!! Na ongeveer 2 uur geen internet meer.

Zelf ben ik niet bekend met de Telindus, dus heb ik een handleiding gezocht. Maar tot op heden niet gevonden.

Wie kan mij helpen aan de goede instellingen? Of wat zijn jouw instellingen van je telindus 1111 i.c.m. router? Kan ik de router als 'PPOA' laten connecten met naam + ww?

Met een vooronderzoek ben ik gekomen op een instelling van VPI 0 en VCI 35. Maar dit zegt mij niks omdat ik zelf een alcatel speedtouch heb.

-

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Arie Kanarie schreef op 26 oktober 2004 @ 22:25:
Met een vooronderzoek ben ik gekomen op een instelling van VPI 0 en VCI 35. Maar dit zegt mij niks omdat ik zelf een alcatel speedtouch heb.
Deze setting is voor BBned, en kan dus niet de juiste zijn omdat Tiscali allen op het eigen netwerk (0/34) en KPN (8/48) levert.

Ik heb een PDF handleiding van de 1110/1111, dus mail mij maar even.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Hee IvoB, bedankt voor je handleiding + toelichting, het werkt inmiddels perfect. De oplossing was:
Instellingen Telindus 1111:
-PPP routing off
-Geen naam + ww. invullen, is niet nodig bij tiscali netwerk.
-Bridged mode
-VPI 0, VCI 34 voor tiscali netwerk (heb voor de zekerheid Tiscali helpdesk gevraagd)

SMC router
-Dynamic IP connecten, Via fixed ip flikkert de verbinding er telkens uit.
-Aanmelden van MAC-adres was via de helpdesk niets van bekend. Was bij mij geen sprake van, volgens hem. Eerst kon ik niet op internet, toen heb ik toch maar in het menu van de router het oude mac-adres opgegeven. Sindsdien werkt het perfect.

Zo en dan kan nu dit topic de archieven in :) . Wel handig voor een volgende patiënt, want bij Tiscali konden ze geen support meer leveren voor deze 'verouderde modem'.

-

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

toppie, Graag gedaan. Heeft GoT zijn nut weer eens bewezen!