Toon posts:

[XP] Installatie hangt na eerste reboot tijdens install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ene probleem heb hier 3 nieuwe pc van de grond af aan opgebouwd, en daarbij een Pakket windows Xp 3 maal dit is inclusief service Pack 2

de installatie verloopt soepel bestanden enzo worden gekopieerd, maar bij de eerste her start, loopt de Pc vast? Het windows logo komt te voorschijn en het balkje stopt met lopen, ?

Nu heb ik van me zelf een windows XP cd geprobeerd en nu loopt de installatie wle door :? Heb ik een verkeerde Windows Xp ?

Ik wou graag de officiele windows er op zetten maar word me nu wle moelijk gemaakt zo

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
hehe spelfoutjes?!
dus als ik het goed begrijp installeer je eerst windows zonder sp2 en dat doet het niet?!
je kan toch je eigen cd gebruiken maar met een orginele key want je hebt er voor betaald? :? zit geen verschil in....

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Wat voor pc's zijn het?

CPU
Moederboard
Soort geheugen
Videokaart
Voeding
Harde schijven
Optische speler/branders
enz... enz...

Dit is een simpele vraag, maar weet jij hoeveel pc's er in de wereld zijn.?

p.s. als je een AMD 64-bit processor hebt, geeft het gewoon problemen met service pack 2.

Geef gewoon alle specificaties van je pc's en dan kunnen we verder.

Verwijderd

Topicstarter
Pentium 4 2.8 ghz
Moederbord: Asus P4sp-MX
512Mb Kingston
40gig Maxtor
Samsung Cd-rom Speler,

Heb er 3 Pakketjes bij met Windows XP Oem NL incl service Pack 2

als ik deze installeer loopt de boel vast na het kopieren van de setup en de pc opnieuw word opgestart, na 3 keer proberen werd ik er een beetje flauw en heb mijn eigen windows Xp grijze versie geprobeerd en dan loopt de setup wel door?

• DaannO
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:15:
Pentium 4 2.8 ghz
Moederbord: Asus P4sp-MX
512Mb Kingston
40gig Maxtor
Samsung Cd-rom Speler,

Heb er 3 Pakketjes bij met Windows XP Oem NL incl service Pack 2

als ik deze installeer loopt de boel vast na het kopieren van de setup en de pc opnieuw word opgestart, na 3 keer proberen werd ik er een beetje flauw en heb mijn eigen windows Xp grijze versie geprobeerd en dan loopt de setup wel door?
maar ik zie het probleem dan niet?
zit sp2 erin geintregeerd?
en dan nog. je instaleert xp met je eigen cd maar met de echte product key die je hebt gekregen is precies het zelfde en als hij draait dan zet je sp2 er op?
dat is toch een oplossing??

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op 26 oktober 2004 @ 22:06:
hehe spelfoutjes?!
dus als ik het goed begrijp installeer je eerst windows zonder sp2 en dat doet het niet?!
je kan toch je eigen cd gebruiken maar met een orginele key want je hebt er voor betaald? :? zit geen verschil in....
Geen verschil? er kan wel degelijk verschil zitten in cd keys, er zijn namelijk verschillende soorten licenties onder andere OEM bij een nieuwe pc geleverd, windows die je los in de winkel koopt, en ook nog voor bedrijven die een licentie hebben voor meerdere gebruikers.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
De licentie is niet de media, dus het is toegestaan dat grijze ding te gebruiken. Daar is niets illegaals aan - de licentie is het serienummer dat je gekocht hebt afaik.
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:32:
[...]

Geen verschil? er kan wel degelijk verschil zitten in cd keys, er zijn namelijk verschillende soorten licenties onder andere OEM bij een nieuwe pc geleverd, windows die je los in de winkel koopt, en ook nog voor bedrijven die een licentie hebben voor meerdere gebruikers.
Hij zegt zelf dat hij drie licenties heeft gekocht. Gebruikt hij voor elke pc een andere, zijn ze alledrie op en is het dus een volkomen legale situatie :)

[ Voor 62% gewijzigd door G33rt op 26-10-2004 22:34 ]

• DaannO
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:32:
[...]

o oke sorry dat wist ik niet....
ik zou t toch effe proberen maar suc6

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

xp installeren ==> [XP] Installatie hangt na eerste reboot tijdens install

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 26 oktober 2004 @ 22:33:
De licentie is niet de media, dus het is toegestaan dat grijze ding te gebruiken. Daar is niets illegaals aan - de licentie is het serienummer dat je gekocht hebt afaik.

[...]

Hij zegt zelf dat hij drie licenties heeft gekocht. Gebruikt hij voor elke pc een andere, zijn ze alledrie op en is het dus een volkomen legale situatie :)
de drie gebruite licenties zij van het zelfde soort. en op dat 'grijze' ding werken die officiele cd keys niet (deze is namelijk van een ander soort).

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Het is een beetje lastig uit je verhaal op te maken maar voorzover ik het kan volgen heb je 3 legale Windows XP CD's met SP2 geintegreerd en heb je zelf ook nog een "illegale?" Windows XP CD zonder SP2.

De CD's met SP2 doen het niet na een reboot en die zonder SP2 wel?

Ik zou dan even proberen of je een update voor je BIOS kan vinden. Hiermee is het probleem waarschijnlijk verholpen. Er zit me vaag iets bij wat betreft een aantal P4 borden en dit probleem.

Werkt dit niet dan zal je het ergens anders moeten zoeken. Bijvoorbeeld Google?

Stille hint: http://www.google.com/sea...scott+sp2+xp+boot&spell=1

Zoektermen:
prescott sp2 xp boot

En omdat ik de lulligste niet ben:
http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=P4SP-MX

Daar vind je je nieuwe BIOS en what do you know:
1. Support new CPUs. Please refer to our website at: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
2. Fix updated WinXP SP2 can not boot up the system with new CPU.

[ Voor 72% gewijzigd door Sjeng op 26-10-2004 23:01 . Reden: Google link, BIOS link ]

Verwijderd

Topicstarter
Sjeng schreef op 26 oktober 2004 @ 22:47:
Het is een beetje lastig uit je verhaal op te maken maar voorzover ik het kan volgen heb je 3 legale Windows XP CD's met SP2 geintegreerd en heb je zelf ook nog een "illegale?" Windows XP CD zonder SP2.

De CD's met SP2 doen het niet na een reboot en die zonder SP2 wel?
Inderdaad

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, :) Bios update heeft geholpen,

Zag door de bomen het bos niet meer,
:)
Pagina: 1