Toon posts:

Raid0 gecrashed - win xp op 3e IDE schijf - hoe recoveren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn raid0 is gecrashed door een warmte probleempje van 1 van de hd's.
Daardoor is windows 2003 server volledig beschadigd, recovery werkte niet meer.
nu heb ik dus een 3e hd aan de gewone IDE-controller bevestigd en daarop XP geinstalled. daarna heb ik in mijn Raid bios de striping uitgeschakeld om te zien of windows de schijven nog zag. Nu (eerst als raid niet) zie ik wel twee schijven in systeembeheer>opslag die welliswaar niet herkend worden in xp zelf. dit is het minste probleem.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik nu de data recoveren vanop de raid0 partitie's (2)
ik heb mijn raidcontroller (HPT370) geinstalled en deze geeft geen fouten. Wel zag ik geen hd in 'deze computer'. Als ik in de bios van mijn raid controller ga, en ze opnieuw wil stripen zegt die dat alle data verwijdert wordt..

Kan ik geen soort van software raid 0 in winXP doen bijvoorbeeld ?

(Reacties als 'dommerik een stripe in een serversituatie' kan ik nu best wel missen, ben nu ondertussen geleerd :) )

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
nou is mijn ervaring beperkt, maar ik vrees het ergste voor je... Je mist feitelijk de helft van je data....

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Software raid 0 in windows xp kan wel. Maar ik geloof dat je dan je schijf weer moet formatteren.
Raid 0 kan iig wel raid 1 ondersteunt xp niet

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
palloquin schreef op 26 oktober 2004 @ 22:02:
nou is mijn ervaring beperkt, maar ik vrees het ergste voor je... Je mist feitelijk de helft van je data....
punt is dat geen van beide hd's beschadigd zijn, maar hoe voer ik ze nu terug samen? (zonder ze te formateren natuurlijk) ik kan ze terug op striping zetten in mijn bios maar dan zegt die dat all data wil be lost. En dit is natuurlijk ook de bedoeling niet.

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
oh sorry verkeerd begrepen...

Verwijderd

Topicstarter
ok

nu heb ik ze beide gestriped terug,
maar nu kan ik enkel een nieuwe partitie maken. bestaat er geen data recovery achtig iets ?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

HighPoint heeft speciale software om een nieuwe raidset aan te maken, maar i.p.v. die data naar de disk te schrijven kan er gekozen worden voor de optie om de data van de bestaande disks in te lezen en zo weer de bestaande RAID set te recoveren.

Ik heb het van een klant gekregen die een probleem had met een RAID5 setup waar twee disk uitgevallen waren. Met deze tool is de hele RAID5 set momenteel weer draaiende.

This tool is only applicable the HPT RAID controller based on the HPT37x2, HPT374

Ik zie dat het een ander type controller is dan waar de software voor geschikt is, misschien een mailtje naar Highpoint om een tool te vragen voor de HPT370.

Succes ermee.

<------- edit -------->
Ik lees dat je de stripe inmiddels terug hebt, mooi.

Ooit eens een klant die met GetDataBack al zijn RAID5 data terug heeft gehaald. Maar er zijn meer tools op de markt en afhankelijk van de situatie is de een beter dan de andere. Questie van uitproberen.

http://www.runtime.org/raid.htm http://www.runtime.org/gdb.htm

Virtually re-creates Spanned, Mirrored (RAID-1), Stripped (RAID-0) and RAID-5 Volumes Supports Hardware and Software RAIDs
http://www.active-undelete.com/features.htm
<------- edit -------->

[ Voor 29% gewijzigd door John2B op 26-10-2004 22:57 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
John2B schreef op 26 oktober 2004 @ 22:51:
HighPoint heeft speciale software om een nieuwe raidset aan te maken, maar i.p.v. die data naar de disk te schrijven kan er gekozen worden voor de optie om de data van de bestaande disks in te lezen en zo weer de bestaande RAID set te recoveren.

Ik heb het van een klant gekregen die een probleem had met een RAID5 setup waar twee disk uitgevallen waren. Met deze tool is de hele RAID5 set momenteel weer draaiende.

This tool is only applicable the HPT RAID controller based on the HPT37x2, HPT374

Ik zie dat het een ander type controller is dan waar de software voor geschikt is, misschien een mailtje naar Highpoint om een tool te vragen voor de HPT370.

Succes ermee.

<------- edit -------->
Ik lees dat je de stripe inmiddels terug hebt, mooi.

Ooit eens een klant die met GetDataBack al zijn RAID5 data terug heeft gehaald. Maar er zijn meer tools op de markt en afhankelijk van de situatie is de een beter dan de andere. Questie van uitproberen.

http://www.runtime.org/raid.htm http://www.runtime.org/gdb.htm

Virtually re-creates Spanned, Mirrored (RAID-1), Stripped (RAID-0) and RAID-5 Volumes Supports Hardware and Software RAIDs
http://www.active-undelete.com/features.htm
<------- edit -------->
ik ben nu bezig met de eerste, het tweede programma ziet mijn hd's namelijk appart, dus denk ik niet dat hij daar iets kan uit maken.

Als het eerste faald Raid reconstructor) dan is mijn laatste optie een nieuwe partitie aanmaken op de ondertussen hervormde raid en dan het tweede programma (Get data back) erop los te laten

Bedankt voor de tip alvast

*edit* Leuk, je moet dus een image maken van je volledige raid partitie, waar verwachten ze dat je die zet :s

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 23:46 ]

Verwijderd

Is er inmiddels al een werkende oplossing voor dit probleem, want ik heb exact het zelfde hier.
software raid0 onder xppro, 1 hd's van 4 tewarm en xp kan 'm niet meer vinden.
aflaten koelen en op nieuw starten alle 4 de hd's werken weer kan allen niet meer bij me gegevens.
dus de data is niet verloren maar kan er alleen niet meer bij via xp.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:38:
Is er inmiddels al een werkende oplossing voor dit probleem, want ik heb exact het zelfde hier.
software raid0 onder xppro, 1 hd's van 4 tewarm en xp kan 'm niet meer vinden.
aflaten koelen en op nieuw starten alle 4 de hd's werken weer kan allen niet meer bij me gegevens.
dus de data is niet verloren maar kan er alleen niet meer bij via xp.
Ik heb toen niets kunnen recoveren. De HD die toen weer werkte is enkele weken later toch volledig gecrasht, dus ik zou alvast maatregelen treffen. Nu heb ik opnieuw een raid0 op mijn server draaien, een image daarvan op dvd met ghost een een backuptooltje om nu en dan eens wat te backuppen naar externe HD. Werkt perfect en vlotjes. Server wordt natuurlijk enkel gebruikt voor huis, tuin en keuken gebruik, dus in mijn geval is het de meest ideale (snel, veilig en goedkoop) oplossing.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50

Paladin

Play Ball!

Misschien een beetje offtopic in het vehaal van de topic starter maar ik zit met een soortgelijk probleem alleen geen gecrashte hd, maar een mobo wat niet meer wil booten, ik heb daar een raid 0 systeem aan hangen op de Onboard HighPoint HPT-372 RAID controller.

Nu is mijn vraag kan ik mijn raid setup loskoppelen en bv aan een andere highpoint raid controller hangen en dan weer recoveren zodat mijn data iig niet verloren is. Ken toevallig iemand met hetzelfde moederbord en zo kan ik iig de belangrijkste data nog herstellen. Of is het in dit geval een verloren zaak?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Pagina: 1