Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-mobile incasso -> niet aanmanen -> direct afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44
Mijn vriendin kon mij niet bellen. Dit omdat T-mobile haar aansluiting heeft geblokkeerd. Even een aantal feiten op een rijtje:

- Mijn vriendin heeft al ruim 2 jaar t-moble
- Ze heeft nog nooit een rekening te laat betaald
- De dag waarop de factuur van haar rekening geschreven had moeten worden was 24 oktober

Voor het eerst in haar leven stond ze zo rood, dat T-mobile niet direct kon incasseren.

De policy van T-mobile = direct afsluiten en niet informeren of aanmanen :S

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou nee hoor, kwestie van een belletje, want dit is gewoon een fout, had vorige maand ook voor de eerste keer niet genoeg, dus kreeg eerst nog een herrinering toen pas een aanmaning en had nog 2 weken om te betalen...

Tenzij je eerdere ervaringen gehad met te laat betalen (!) dus meer als 4 keer oid, krijg je dit soort dingen en sluiten ze je direct af totdat je weer betaald hebt

[ Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 26-10-2004 21:56 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:53
beetje raar, bij een maat van mij kon dit ook niet gebeuren omdat zijn vaders rekening (het ging nog via z'n vaders rekeing) geblokkeerd werd door een rechtzaak (<insert scheidings gemekker>) en hij kon vervolgens gewoon nog 2 maanden vrolijk doorbellen??

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit is niets bijzonders. Debitel kan er ook wat van. Kennis van me was afgesloten omdat de rekening van z'n zoon te laat betaald was :/ (Geregistreerd op hetzelfde adres).

Hij reed op de snelweg (A9) richting de wijkertunnel geloof ik, ongeveer ter hoogte van Haarlem-Zuid. Gebeld en gezegd dat ze problemen zouden krijgen als ie het niet zou doen als ie de tunnel in zou rijden. Voor de tunnel deed ie het weer :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Stephane
Belletje was al gepleegd. Kreeg te horen dat ze 3 vormen van "sancties" hadden:
- blokkeren voor uitgaande gesprekken (bij mijn vriendin dus)
- volledig blokkeren (bijvoorbeeld bij storneren)
- sturen van een herinnering (mensen die niet met automatische incasso werken maar met acceptgiro)

Verder bleek e.e.a. afhankelijk te zijn van je betalingsverleden.

Hoe dan ook, mij werd door 2 verschillende medewerkers verklaard dat het hun nieuwe policy was om niet te waarschuwen, maar meteen maar af te sluiten.

Vergelijk dit met Vodafone bij mij een jaar geleden: Kreeg een telefoontje en de mogelijkheid om het bedrag eenmalig telefonisch per credit card te voldoen. Wat een service !!!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
als ik mij niet vergis zijn zei wettelijk verplicht om je daar over te informeren?!
want jij hebt een contract met ze waar in staat lijkt mij dat ze zei je het tijdig moeten melden als ze het afsluiten en de rede! ze moeten je ook de kans geven om aan je betalingen te voldoen!
en anders even de consumentbond informeren....

• Stephane
Ach, consumentenbond, da's de laatste die ik vertrouw. Het gaat om iets kleins. Diezelfde dag ff naar de bank om direct over te maken en een betalingsbewijs faxen is net zo makkelijk. Ik maak liever het bedrijf zwart in dit forum en werk zelf ook in een telefoon winkel. Heb ik weer een mooi tegenargument waarom T-mobile een slechte keuze is.

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 19:01
Stephane schreef op 26 oktober 2004 @ 22:09:
Ach, consumentenbond, da's de laatste die ik vertrouw. Het gaat om iets kleins. Diezelfde dag ff naar de bank om direct over te maken en een betalingsbewijs faxen is net zo makkelijk. Ik maak liever het bedrijf zwart in dit forum en werk zelf ook in een telefoon winkel. Heb ik weer een mooi tegenargument waarom T-mobile een slechte keuze is.
Ik denk dat andere telecom bedrijfen de zelfde soort methode's gebruiken dus dat maakt niet uit ;)

Teteringen

Verwijderd

Nou ben benieuwd wat andere providers doen, zo te zien zijn T-mobile en Debitel nogal streng. Iemand ervaringen met de andere providers?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
Arie26 schreef op 26 oktober 2004 @ 22:14:
[...]

Ik denk dat andere telecom bedrijfen de zelfde soort methode's gebruiken dus dat maakt niet uit ;)
Nou ik denk het weet zeker van niet. Normaal gesproken krijg je echt wel eerst een brief of een telefoontje. Dit is gewoon ronduit asociaal..

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:18:
Nou ben benieuwd wat andere providers doen, zo te zien zijn T-mobile en Debitel nogal streng. Iemand ervaringen met de andere providers?
ben erg tevreden over orange _/-\o_
een beetje duur maar goede klantenservice!! vind ik toch belangerijk.
alleen wat wel raar was: in de orange winkel konde ze mij niet helpen omdat hij niet wist wat er was en over de telefoon wel: wist die gene bijna gelijk t probleem :?

• Stephane
Andere providers manen aan voordat ze afsluiten. Een redelijke termijn is 2 weken na verzuim. Vaak doet een belletje aan de klant ook wonderen. Soms is iemand op vakantie of is een adreswijziging niet doorgekomen ! Tot nu toe is alleen Vodafone in mijn ogen goed bezig wat dat betreft.

Verwijderd

Sja het valt op zich wel te begrijpen, alle telco's hebben giga reserveringen voor niet betalende klanten. Op zich valt zo'n beleid dus wel enigszins te rechtvaardigen. Je hoort op tijd te betalen, ben je te laat ben je zelf de lul en mag een telco zijn diensten opschorten.

Dat het niet helemaal klantvriendelijk is is een ander verhaal.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:18:
KPN doet hetzelfde, 2 zakelijke abo's die het niet meer deden, na 1 telefoontje 1000 excuses. Ze hadden alleen naar de 2 mobiele abo's gekeken en niet daar de belvolume die we op de vaste lijnen afnemen... |:( (over vaag excuus gesproken...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• x-man
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Grappig, kijk eens in de 2 weken welke rekeningen ik allemaal moet betalen. Blijkbaar was mijn rekening leeg toen er werd geincasseerd. Eerste brief herinnering en dat mijn dienst beperkt werd, tweede brief dreigement met BKR en nog een instantie als ik niet voor 31 oktober betaalde.

Ach ja aan de ene kant begrijp ik het wel. Als je ziet hoeveel mensen maar onbeperkt bellen en dan hun rekening niet betalen. Ze zijn blijkbaar heel voorzichtig geworden.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• Stephane
Orange is trouwens ook goed wat incassobeleid betreft. Medewerkers kunnen heel specifiek met een oplossing komen. Ik heb wel eens een bedrag gestorneerd, kreeg direct een brief waar in vermeld stond dat ik nog 2 weken de tijd kreeg om het bedrag zelf over te maken !

Verwijderd

DaannO schreef op 26 oktober 2004 @ 22:21:
[...]

ben erg tevreden over orange _/-\o_
een beetje duur maar goede klantenservice!! vind ik toch belangerijk.
alleen wat wel raar was: in de orange winkel konde ze mij niet helpen omdat hij niet wist wat er was en over de telefoon wel: wist die gene bijna gelijk t probleem :?
Ja ze kunnen in de winkel ook nie alles weten he :-P Ik heb ook goede ervaringen met de KS idd. (gelukkig) nog nie met afsluiten van je abbo.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 11:16

jurma

simply connecting...

dit vind ik eigenlijk nergens op slaan, elke service provider heeft zijn voor en nadelen. dat jou vriendin nou daar iets slechts mee maakt hoeft dit niet bij iedereen te zijn,
(Werk bij een telecom bedrijf en er zijn zeer tot weinig klachten t-mobile met redelijk veel klanten)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Stephane
Ik werk zelf ook in een telecom winkel. Mijn ervaring is dat een deel tevreden is (omdat er toevallig nooit eens iets aan de hand was), maar ook een heel groot deel ontevreden klanten !

Zwart maken is een groot woord, ik kom namelijk met feiten en eigen ervaring !

[ Voor 4% gewijzigd door Stephane op 26-10-2004 22:37 ]

• Pogostokje
  • Laatst online: 11:22

Pogostokje

* twiet *

Ik maak liever het bedrijf zwart in dit forum en werk zelf ook in een telefoon winkel. Heb ik weer een mooi tegenargument waarom T-mobile een slechte keuze is.
Ik hoop dat jij snel ander werk krijgt. Als je eigen persoonlijke ervaring op deze manier gebruikt om klanten die objectieve informatie willen te beinvloeden dan zit je niet op de juiste plaats. |:(
Vind je het gek dat steeds meer mensen via internet zelf op zoek gaan feiten en in de winkel alleen nog maar hun spullen halen? Je maakt je eigen beroep overbodig op deze manier.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 11:16

jurma

simply connecting...

Stephane schreef op 26 oktober 2004 @ 22:36:
Ik werk zelf ook in een telecom winkel. Mijn ervaring is dat een deel tevreden is (omdat er toevallig nooit eens iets aan de hand was), maar ook een heel groot deel ontevreden klanten !

Zwart maken is een groot woord, ik kom namelijk met feiten en eigen ervaring !
dat begrijp ik, dat doe ik ook :) maar desalniet te min is het vervelend voor je vriendin, als ze gewoon de rekening betaald zullen ze het wel oplossen.
Ik kan ook begrijpen dat ze wat voorzichter zijn aangezien redelijk veel mensen schulden (lees beetje in rood staan) en die toch abo. nemen en veel over hun bundels bellen en het gewoon niet kunnen betalen.

Dus deels is dit te begrijpen van TM

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Waarom zouden mensen niet meer naar de winkel gaan? Alsof hij in de winkel gaat zeggen dat je geen t-mobile moet nemen?

• Stephane
't is wel waar de je bepaalde feiten kunt aandikken en andere feiten weg kunt laten, waardoor je een enigszins vertekend beeld krijgt, maar dat heb je in iedere winkel !!!

Ik blijf bij de uitspraak "alle waar naar zijn geld" De duurdere providers kunnen dan wel wat duurder zijn, maar de houding duidelijk aanzienlijk minder stug. Je wil niet weten hoe vervelend het is om ook als verkoper geconfronteerd te worden met providers die niet mee willen helpen/denken aan een oplossing in specifieke gevallen. Dat zijn pas momenten waarop je kwaliteit kunt meten.

[ Voor 3% gewijzigd door Stephane op 26-10-2004 22:46 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Mijn GF kreeg vandaag een SMS dat ze afgelosten zou worden als ze niet "onmiddelijk" betaalde (ze betaalt met acceptgiro, maar deze is zoek). Zij is nog van de echte oude stempel :+ ; echt al jaren abonnee..

Maargoed, het is wel typisch T-Mobile. Die innen volgens mij alleen nog maar (bereik en service zijn sinds de naamverandering echt gedaald).

Als tegenvoorbeeld KPN (vaste telefonie): Daar krijg ik heel af en toe zo'n brief in de trant van: Sorry, Sorry, Sorry, dat we u lastig vallen, maar... [blabla] het zal wel een misverstand zijn, maar we hebben het idee dat... [blabla].. wilt u alstublieft betalen...

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Stephane
jurma schreef op 26 oktober 2004 @ 22:39:
[...]

dat begrijp ik, dat doe ik ook :) maar desalniet te min is het vervelend voor je vriendin, als ze gewoon de rekening betaald zullen ze het wel oplossen.
Ik kan ook begrijpen dat ze wat voorzichter zijn aangezien redelijk veel mensen schulden (lees beetje in rood staan) en die toch abo. nemen en veel over hun bundels bellen en het gewoon niet kunnen betalen.

Dus deels is dit te begrijpen van TM
Tja, in mijn ogen kun je uitgaan van het goede en van het sleche van een mens. Wanneer iemand 2 jaar klant is en altijd netjes betaald, is het zeer ongepast om bij een keertje rood staan meteen de hele boel maar af te sluiten. Een aanmaning of een belletje lijkt me niet meer dan gepast.

Mocht zij iedere maand dezelfde grap uithalen dan kun je op den duur de sanctie (na een schriftelijke waarschuwing) enigszins te vergroten.

Vodafone en Orange zijn hier wat mij betreft eens tuk professioneler in. Met KPN heb ik geen ervaringen vernomen.

Verwijderd

Stephane schreef op 26 oktober 2004 @ 22:45:
't is wel waar de je bepaalde feiten kunt aandikken en andere feiten weg kunt laten, waardoor je een enigszins vertekend beeld krijgt, maar dat heb je in iedere winkel !!!

Ik blijf bij de uitspraak "alle waar naar zijn geld" De duurdere providers kunnen dan wel wat duurder zijn, maar de houding duidelijk aanzienlijk minder stug. Je wil niet weten hoe vervelend het is om ook als verkoper geconfronteerd te worden met providers die niet mee willen helpen/denken aan een oplossing in specifieke gevallen. Dat zijn pas momenten waarop je kwaliteit kunt meten.
Ja precies in de winkel wordt je erop aangekeken... Ja ik snap dat je idd soms niet alles zegt, maarja waarschijnlijk heb je ook in elke winkel wel een voorkeur voor een provider om te verkopen.

• Stephane
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:54:
[...]

Ja precies in de winkel wordt je erop aangekeken... Ja ik snap dat je idd soms niet alles zegt, maarja waarschijnlijk heb je ook in elke winkel wel een voorkeur voor een provider om te verkopen.
In een winkel wil je zo min mogelijk gezeur achteraf, dus liever een duurdere provider. Maar dat terzijde... Moest ff mijn gal kwijt, want blijf er bij... het is geen stijl !!! Nu maar lekker slapen :) Trusten !

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-11 16:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Chief.NET schreef op 26 oktober 2004 @ 22:48:

Als tegenvoorbeeld KPN (vaste telefonie): Daar krijg ik heel af en toe zo'n brief in de trant van: Sorry, Sorry, Sorry, dat we u lastig vallen, maar... [blabla] het zal wel een misverstand zijn, maar we hebben het idee dat... [blabla].. wilt u alstublieft betalen...
Doen ze tegenwoordig waarschijnlijk ook niet meer aan. Was m'n acceptgiro ook "kwijt" en wachtte eigenlijk ook op een aanmaning .En kreeg vervolgens een mooie brief en acceptgiro met extra herrineringskosten van 4,50 !! 8)7
Met de bedreiging erbij dat als er niet voor een bepaalde datum betaalt wordt, dus incl. die herinneringskosten, afsluiting zonder vooraankondiging volgt. Met de mogelijk heid om die herrineringskosten terug te krijgen als ik overging op automatische incasso in te stellen op www.k#pn.nl |:(

Maar dat ging dus mooi niet door. Papierwerk nog maar eens doorgespit en dat ding toch nog gevonden en betaald.

Zal me benieuwen wat er gaat gebeuren wat mij betreft mogen ze die telefoonlijn daar steken waar de zon niet schijnt. Betaal verdorie E 36,- abbo kosten om voor E 0,36 te verbellen. Enige reden dat ie er was was m'n ADSL lijn en daar hoeft het tegenwoordig ook al niet meer voor.

En nu wil ik graag even wat van jullie weten is het niet wettelijk zo dat je eerst 2 aanmaningen moet sturen voordat je dit soort geintjes kan flikken. En mogen die herrineringskosten maarzo :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Stephane schreef op 26 oktober 2004 @ 21:59:
Belletje was al gepleegd. Kreeg te horen dat ze 3 vormen van "sancties" hadden:
- blokkeren voor uitgaande gesprekken (bij mijn vriendin dus)
- volledig blokkeren (bijvoorbeeld bij storneren)
- sturen van een herinnering (mensen die niet met automatische incasso werken maar met acceptgiro)

Verder bleek e.e.a. afhankelijk te zijn van je betalingsverleden.

Hoe dan ook, mij werd door 2 verschillende medewerkers verklaard dat het hun nieuwe policy was om niet te waarschuwen, maar meteen maar af te sluiten.

Vergelijk dit met Vodafone bij mij een jaar geleden: Kreeg een telefoontje en de mogelijkheid om het bedrag eenmalig telefonisch per credit card te voldoen. Wat een service !!!
haha lol bij mij was het andersom t-mobile leverd mij goede service
en vodaphone heeft dat niet gedaan.
maarja zo zie het loopt soms anders dan je wil.
ik heb nog nooit probs gehad ikgebruik namelijk accepgiro bij t-mobil

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Same here. Altijd keurig betaald... 1 keer had ik niet genoeg saldo -> meteen afgesloten. Waardeloos. Geen T-mobile meer voor mij. :r

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hm.. ik werd niet afgesloten door T-Mobile, maar toen de incasso 1x mislukte zijn ze alleen nog maar acceptgiro's gaan sturen :{ Ook lekker irritant. Zit nu bij Orange, die bevallen qua service veel beter.

• ErA
  • Laatst online: 10:32

ErA

bij mij gaat het wel netjes:

1: Acceptgiro
2: Aanmaning numero 1
3: Aanmaning numero 2
4: Computergestuurd telefoontje + SMSje
5: aflsuiting van uitgaande gesprekken

En ik betaal iedere maand gewoon als ik het sms'je krijg. Makkelijk toch.

Tevens moet je gewoon rekening houden met dit soort dingen. Als je later meer rekeningen moet betalen moet je ook budgeteren als je het geld niet heb.

Mgoed, back to the point. Meteen afsluiten heb ik nog geen last van gehad.

(BTW: automatisch incasso voor een mobiel abbonement is zowiezo niet slim, vraag gewoon meteen acceptgiro aan. Kost geen cent meer.)

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Regelmatig betaal ik enkele dagen tot een week te laat. heeft te maken met datum binnenkomst AC en datum storten salaris. Ik heb nog nooit problemen gehad met T-mobile. :?

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• Stephane
Tja, fijn dat sommigen mij hier voor leugenaar uitmaken. Zoals ik eerder verklaarde, T-mobile past verschillende sancties toe bij verschillende klanten.

Het "betaal profiel" van mijn vriendin is niet wat je "schandalig betaalgedrag" kunt noemen. Mensen die achter de feiten aan hollen en continu een maand te laat betalen, dat is in mijn ogen ernstiger dan eens in de 2 jaar rood staan ! Die rekeningen moeten vroeg of laat toch betaald worden, dan maar een weekje iedere dag overwerken zou ik dan denken.

[ Voor 6% gewijzigd door Stephane op 27-10-2004 10:41 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 20:07

Nitai

Live the life you love.

rustig nou, het blijkt gewoon dat T-Mobile misschien er verschillende manieren op nahoudt. Bij mij gaat het ook anders, herinnering, en daarna afsluiten van uitgaande gesprekken. (Ik heb dat 1 keer gehad....klote bank die Fortis ook..heheh)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Om welk abbo gaat het eigenlijk? Ik heb het idee dat de "duurdere" abbo's direct worden afgesloten/uitgaande oproepen geblokkeerd en goedkopere krijgen een herinnering.
Ik zelf ben met mijn 150 abbo 2 keer te laat geweest (door vakanties) en kreeg iig 1 herinnering, terwijl mijn zus (225) en vader (300) direct werden afgesloten ofwel geblokkeerd voor uitgaande oproepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 12:03 ]

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Copycat schreef op 26 oktober 2004 @ 23:27:
[...]

Doen ze tegenwoordig waarschijnlijk ook niet meer aan. Was m'n acceptgiro ook "kwijt" en wachtte eigenlijk ook op een aanmaning .En kreeg vervolgens een mooie brief en acceptgiro met extra herrineringskosten van 4,50 !! 8)7
Met de bedreiging erbij dat als er niet voor een bepaalde datum betaalt wordt, dus incl. die herinneringskosten, afsluiting zonder vooraankondiging volgt. Met de mogelijk heid om die herrineringskosten terug te krijgen als ik overging op automatische incasso in te stellen op www.k#pn.nl |:(

Maar dat ging dus mooi niet door. Papierwerk nog maar eens doorgespit en dat ding toch nog gevonden en betaald.

Zal me benieuwen wat er gaat gebeuren wat mij betreft mogen ze die telefoonlijn daar steken waar de zon niet schijnt. Betaal verdorie E 36,- abbo kosten om voor E 0,36 te verbellen. Enige reden dat ie er was was m'n ADSL lijn en daar hoeft het tegenwoordig ook al niet meer voor.

En nu wil ik graag even wat van jullie weten is het niet wettelijk zo dat je eerst 2 aanmaningen moet sturen voordat je dit soort geintjes kan flikken. En mogen die herrineringskosten maarzo :?
offtopic:
Dan zet je het abo. toch om via de zelfservicelijn...waarschijnlijk heb je belbasis, kan je direct omzetten naar belbudget. Zeker als je maar 0,36 kosten maakt is het veel goedkoper.

Het afsluiten na een stonering is ook wel van de zotte, helaas zijn ze daar bij veel bedrijven steeds sneller mee.
Waarschijnlijk komt het gewoon door de slechte tijden voor bedrijven.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 11:22

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

hmmm.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Copycat schreef op 26 oktober 2004 @ 23:27:
[...]

Hmm, dan houden ze er bij KPN een vreemde policy op na. Ik kreeg laatst namelijk weer zo'n brief (dus wil je alsjeblieft betalen, want we vinden je zo aardig, ofzo O+ );
Dat is geloof ik wel de tweede die ik ooit van ze kreeg.
Ik ben verder een hele brave betaler.. O-)

Ik weet niet hoe het zit met aanmaningen en wat wel en niet mag; ik weet wel dat de incasso-bureaus altijd uit hun nek zwetsen. Van hun dreigementen is nooit wat waar...

offtopic:
@tymiek: Volgens mij heeftie een ADSL-lijn; dan kannie BelBudget op z'n buik schrijven, want dat kan pas vanaf BelBasis

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
T-Mobile zuigt echt enorm. Ik heb rond maart 2004 de klantenservice gebeld met de vraag of doorverbinden geld kostte (i.v.m. nieuw nummer bij andere provider). Antwoord: nee. Twee maanden later had ik zo'n 25 euro extra belkosten op de factuur staan. T-Mobile kon niet zeggen waar dat door kwam. Na lang doorvragen (en wijzen op doorverbinden) bleek het idd daardoor te komen. Uiteraard wilde in die kosten niet betalen (was al automatisch afgeschreven); na heel veel gezeur kreeg ik het bedrag gekrediteert. Op de papieren factuur, that is. Pas een aantal boze telefoontjes laten en 5 maanden later had ik het bedrag weer op mijn rekening staan. Reactie T-Mobile: "Tja, terugstorten kan wel eens wat langer duren. Sorry voor het ongemak." T-Mobile hoeft op mij echt niet meer te rekenen als klant.

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 18:43
offtopic:
@tymiek: Volgens mij heeftie een ADSL-lijn; dan kannie BelBudget op z'n buik schrijven, want dat kan pas vanaf BelBasis
Nee hoor, dat werkt ook met een BelBudget abbonnement

[ Voor 59% gewijzigd door grizzlybear op 27-10-2004 12:24 ]

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Ach, prima ervaringen met T-Mobile. Onlanbgs geklaagd over slechte service van 118 (numerinformatie), dat bedrag kree ik meteen gecrediteerd op mijn rekening.

Wat alleen wel slecht is - maar dat doet volgens mij geen enkel NL bedrijf fatsoenlijk - was mij hierover informeren. Bij een volgend belletje vroeg ik er eens naar en toen kreeg ik het te horen....

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

grizzlybear schreef op 27 oktober 2004 @ 12:24:
[...]

Nee hoor, dat werkt ook met een BelBudget abbonnement
Hmmm, ja, je hebt gelijk; 8)7
Ik heb niks gezegd... :X Toen ik m'n abo nam (2001 geloof ik) kon dat nog niet.

* MrSleeves denkt er direct maar over om over te gaan stappen..

Verwijderd

T-mobile heeft mij eens als zakelijke klant direct afgesloten omdat een incasso niet gelukt was. Heb 3 telefoons met de zwaarste abbo die ze daar hebben en ze namen niet eens te de moeite om me hierover te informeren en dat terwijl ik meer dan 2 jaar netjes alles OP TIJD en zonder ptoblemen betaald had.

Resultaat 3 man 2 dagen lang mobiel niet bereikbaar. Als het contract verlopen is kunnen ze dan ook niet meer op een verlening rekenen :(

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-11 16:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Chief.NET schreef op 27 oktober 2004 @ 12:46:
[...]
Hmmm, ja, je hebt gelijk; 8)7
Ik heb niks gezegd... :X Toen ik m'n abo nam (2001 geloof ik) kon dat nog niet.

* Copycat denkt er direct maar over om over te gaan stappen..
Ja dat klopt wel kan tegenwoordig zelfs zonder abbo alleen betaal je dan ongeveer het zelfde als het belbudgetabbo aan "onderhoudskosten" voor je lijn.

Verder ben ik ook gewoon een brave betaler alleen met de vakanties loopt het vaak spaak.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:39
Mail me het nummer van je vriendin, dan zal ik eens kijken of het zo is dat er nooit eerder een betalingsprobleem heeft plaatsgevonden.
Lijkt me wel zo fair om te checken of het echt zo is, aangezien je T-mobile hier (en op andere plekken) aardig zwart aan het maken bent.

Bovendien kan je best vermelden in je startpast dat je vriendin alleen maar voor uitgaande gesprekken is geblokkeerd.
Haar mobiele nummer werkt dus gewoon nog, bovendien krijg je ook een sms'je als je betaling achterloopt.

Ik hoor graag van je.

Procyon (T-mobile)

[ Voor 9% gewijzigd door procyon op 27-10-2004 20:31 ]

• Stephane
Dat smsje krijg je dan vast nadat de boel al geblokkeerd is, het gaat blijkbaar niet om een waarschuwings smsje.

Geef toe dat eerst even met de klant bellen en nog minstens een week de tijd geven om te betalen een betere oplossing is in dit geval.

Ik heb je trouwens een mail gestuurd.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Procyon for life schreef op 27 oktober 2004 @ 20:28:
Mail me het nummer van je vriendin, dan zal ik eens kijken of het zo is dat er nooit eerder een betalingsprobleem heeft plaatsgevonden.
Lijkt me wel zo fair om te checken of het echt zo is, aangezien je T-mobile hier (en op andere plekken) aardig zwart aan het maken bent.

Bovendien kan je best vermelden in je startpast dat je vriendin alleen maar voor uitgaande gesprekken is geblokkeerd.
Haar mobiele nummer werkt dus gewoon nog, bovendien krijg je ook een sms'je als je betaling achterloopt.

Ik hoor graag van je.

Procyon (T-mobile)
Euhm.. SMS als je met betaling achterloopt? :? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ook nooit gehad en iedereen die ik ken met T-Mobile ook niet.
Maar wat mij heel erg opvalt, is dat de kwaliteit en service sinds de naamsverandering, dramatisch achteruit is gegaan.

Om een of andere vage reden zijn het altijd de plekken waar ik me bevindt, de plekken met slecht bereik.

• Stephane
Inmiddels heb ik vernomen dat T-mobile direct afsluit bij klanten die in een postcodegebied wonen waar relatief veel wanbetalers wonen.

Nog steeds is dit beleid met geen mogelijkheid goed te praten. In mijn ogen draait het hier om een grove vorm van extreem wanbeleid van T-mobile.

• gumtree
  • Laatst online: 14-11 19:40
mijn vriendin heeft precies het zelfde, genoeg saldo op haar bankrekening toch lukt het t-mobile niet om te incasseren. Gelijk blokkering voor de uitgaande gespreken, uiterst onbeschoft behandeld bij de incasso afdeling want het ligt nooit aan t-mobile en de bank en de klant is altijd de schuldige.

gister een spoed overboeking gedaan,en de belofte gekregen dat ze gelijk weer aangesloten zou worden... Helaas het moet nu nog gebeuren. (pas maandag weer bereikbaar)

Hoe sta je als consument in je recht, verder wordt er in de algemene voorwaarden weinig over gesproken. Pleegt t-mobile in dit geval geen contract breuk?

daarnaast is het argument dat er alleen meteen afgesloten wordt in de gebieden met veel betalingsproblemen nog al willekeurig, en druist het in tegen het gelijkheids beginsel.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Stephane schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:24:
Inmiddels heb ik vernomen dat T-mobile direct afsluit bij klanten die in een postcodegebied wonen waar relatief veel wanbetalers wonen.

Nog steeds is dit beleid met geen mogelijkheid goed te praten. In mijn ogen draait het hier om een grove vorm van extreem wanbeleid van T-mobile.
Dat slaat helemaal nergens op. Als de gemeente dit ook zo doen. Als je bijvoorbeeld niet genoeg geld hebt om de huur te betalen wordt je er toch ook niet zomaar uit gezet, krijg je toch ook eerst een aanmaning :X

• gumtree
  • Laatst online: 14-11 19:40
Stephane schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:24:

Als je als provider weet dat er in een bepaald gebied veel wanbetalers wonen dan sluit je toch al helemaal geen contract af met die mensen?
Pagina: 1