Toon posts:

Red Hat 9 - openssl is er wel en stiekum niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net RedHat 9 geinstalleerd en dat werkte net nog prima. Nu wil ik echter iets installeren "gaim" en dan krijg ik een foutmelding dat er geen C compiler is. Ik dus opgezocht, hoe kom ik hier aan en dan moest ik de ontwikkelingstools effe toevoegen. Nou ik daar dus heen en de paketten toegevoegd. Bij het installeren van die ontwikkelingshulpmiddelen krijg ik de melding:

krb5-libs = 1.2.7-10 benodigd voor krb5-devel
openssl 0.9.7a-2 benodigd voor openssl-devel

Ik heb op de redhat site openssl-0.9.7a-20.2.i386.rpm en krb5-1.3.4-7.src.rpm gedownload. Als ik de rpm van openssl opstart zegt hij dat die al geinstalleerd is en bij die van krb gebeurt er helemaal niks. Dus toen heb ik ook krb5-libs-1.3.4-5.i386.rpm gedownload en die pakt ie wel uit geloof ik. Als ik dat 34x doe zegt hij ook niet dat hij er al op staat dus beetje vaag.

vervolgens hou ik dezelfde foutmeldingen...
iemand een idee?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 21:47:
Ik heb net RedHat 9 geinstalleerd en dat werkte net nog prima. Nu wil ik echter iets installeren "gaim" en dan krijg ik een foutmelding dat er geen C compiler is. Ik dus opgezocht, hoe kom ik hier aan en dan moest ik de ontwikkelingstools effe toevoegen. Nou ik daar dus heen en de paketten toegevoegd. Bij het installeren van die ontwikkelingshulpmiddelen krijg ik de melding:

krb5-libs = 1.2.7-10 benodigd voor krb5-devel
openssl 0.9.7a-2 benodigd voor openssl-devel

Ik heb op de redhat site openssl-0.9.7a-20.2.i386.rpm en krb5-1.3.4-7.src.rpm gedownload. Als ik de rpm van openssl opstart zegt hij dat die al geinstalleerd is en bij die van krb gebeurt er helemaal niks. Dus toen heb ik ook krb5-libs-1.3.4-5.i386.rpm gedownload en die pakt ie wel uit geloof ik. Als ik dat 34x doe zegt hij ook niet dat hij er al op staat dus beetje vaag.

vervolgens hou ik dezelfde foutmeldingen...
iemand een idee?
Wat is de uitvoer van "rpm -q openssl"? Ik denk dat je openssl en openssl-devel verschillende versies hebben. Je hebt dus wel degelijk een openssl geinstalleerd, maar niet 0.9.7a-20.2.

Je hebt volgens mij de verkeerde rpms gedownload. openssl-0.9.7a-20.2 hoort bij de updates van RH9, niet bij de originele installatie. Die krb5 hoort niet eens bij RH9.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Gebruik alsjeblieft yum of apt4rpm, kap met het downloaden van losse RPMs van willekeurige sites :X. RPM was vroeger een dependency hell, maar met yum of apt4rpm wordt dat werk je uit handen genomen.

Verder hoef je GAIM niet te compileren uit source, maar staan er (S)RPMs op gaim.sourceforge.net. Waarom zou je je package systeem omzeilen terwijl je eentje gebruikt die zowat door alles ter wereld wordt ondersteund?