Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
Ad-Aware of Spybot S&D al gedraait? Grote kans dat die je wel verteld wat je ermee moet..
[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 26-10-2004 21:26 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
Pin me hier niet op vast, wacht even andere reacties af...
Jepp, maar ik weet niet of het spyware of een belangrijk proces is, dus kan ik hem niet stoppen --> Spybot vindt niks, Ad Aware alleen een .dll bestand, niet de .exeSeven of Nine schreef op 26 oktober 2004 @ 21:24:
*gaan we weer :/*
Ad-Aware of Spybot S&D al gedraait? Grote kans dat die je wel verteld wat je ermee moet..
Als ik btw Ad aware run, krijg ik van avg het volgende te zien:
Terwijl als ik scan, vindt hij niks
Zo vanzelfsprekend is het dus ook niet allemaal
iig bedankt, dan weet ik dat het iets niet goeds is..proller schreef op 26 oktober 2004 @ 21:25:
Ik heb mijn PC helemaal doorzocht (inclusief systeem en verborgen mappen), maar helaas, ik kan het bestand nergens vinden. Ik denk dat het niet op de schijf thuis hoort (waar staat het eigenlijk bij jou, in welke map?).
Pin me hier niet op vast, wacht even andere reacties af...
Maar dan starten er veel dingen niet op, zoals mijn firewall, e.d.... k heb liever men pc nog heel..SSH schreef op 26 oktober 2004 @ 21:26:
Snelle kijk op google verteld me iig dat het niet iets goeds is. Verwijder de opstart registery keys en reboot. Kijk of alles het nog doet en delete dan de file of zet hem ergens neer.
[ Voor 46% gewijzigd door ibr op 26-10-2004 21:32 ]
Okej, je hebt wat gevonden... LinkjePhalcon schreef op 26 oktober 2004 @ 21:30:
[...]
goed zoeken en lezen...had het binnen 2 sec gevonden...succes verder en doe er wat moeite voor
Hij staat trouwens in de windows-map, maar volgens mij waren er veel spyware progs die daarin zaten. Maar is het wel spyware? Want hij gebruikt ZOVEEL mb... 61!
Ok, na even knutselen op mijn pc weet ik dat het spyware is --> Search Assistant. Ik vroeg me af of je het gelijk mocht verdwijderen, zeg maar gelijk in de prullenbak, want antispyware progs vinden em niet
[ Voor 47% gewijzigd door ibr op 26-10-2004 21:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 26-10-2004 21:48 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Kijk, dat is nou een optimistische instellingBorromini schreef op 26 oktober 2004 @ 21:47:
Ben ook al zo'n .exe tegengekomen met '180' in, was ook rommel. Gooi het gewoon eraf als je het vindt, je kan er niet veel schade mee aanrichten. Zorg wel dat het niet meer in het geheugen zit (ctr-alt-del voor taakbeheer en kijken of het daar in de lijst van processen staat, zoja, daar dan uitflikkeren), dan verwijder je het. Als het een onderdeel van Windows is, dan zorgt Windows' bestandsbeveiliging er wel voor dat je het niet kan verwijderen. Maak je dus niet teveel zorgen.
Net effe gedaan: weg is 180ax.exe!!
Hartstikke bedankt, borromini
[ Voor 3% gewijzigd door ibr op 26-10-2004 21:50 ]
Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen