[TvKaart] Pinnacle PCTV Stereo valt niet te installeeren.

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik heb vanmiddag bij Dixons deze tv kaart gekocht. Omdat deze in de reclame is ( 49 euro voor de geinteresseerde).

Nu heb ik deze kaart in mn pc geduwt en hem proberen te installeeren alleen het lukt voor geen meter :).

Ik draai Windows XP Prof sp2. Ik gebruik de bijgeleverde drivers, maar als ik deze geinstalleerd heb krijg ik een foutmelding.

De driver kan niet in het geheugen geladen worden :? .

Ik weet echt niet wat ik fout doe. Als ik de kaart eruit haal opnieuw opstart, en daarna weer erin prik dan detecteerd hij hem ook niet automatisch. Hij installeerd niks.

Weet iemand wat ik fout doe? Is dit een bekend probleem?

w00t

• FireStarter
Ik breng de kaart maar terug voor een nieuwe. Zodra de nieuwe weer hetzelfde probleem geeft dan kick ik dit topic weer :) .

Beetje vreemd dat je nog niet eens us een tvkaart kan installeeren.

w00t

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Niet doen! (uitleg komt nog)

Dit ligt aan servicepack2 van Xp, heb 2x hetzelfde gehad bij 2 verschillende systemen met deze kaart.

Er is een driverupdate voor uitgekomen, je hoeft alleen maar "ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/PCTV Stereo/PCTVStereofix.zip" te downloaden, uit te pakken en in apparaatbeheer de drivers te vervangen voor deze.

ps: om een of andere reden werkt het [ url ] [ /url ] gebeuren niet.. ff knippen/plakken dus..

[ Voor 89% gewijzigd door Occy74 op 27-10-2004 12:54 ]

Systeem Specs

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 07:08
Breng hem maar terug, en neem geen nieuwe, ook al kost hij maar 5 euro. Heb er zelf ook zo een, en alleen maar problemen mee gehad. In mijn pc werkte hij pas na een nieuwe windows install, omdat anders het netwerk het niet meer deed. 8)7
In de pc waar hij voor bestemd was probeerde ik hem laatst te installeren na een nieuwe install, werkte allemaal niet. Je moet eerst de (brakke) software installeren na een nieuwe install, en dan pas de kaart er in prikken, dat was toen de enige mogelijkheid om hem werkend te krijgen. Bovendien werkt hij in het ene pci slot wel, en in de andere niet. De software van pinnacle is dus ook erg slecht. Ik koop nooit meer iets van pinnacle

Verwijderd

Ipv die pinnacle software troep te gebruiken kan je bv:

btwincap drivers downloaden (http://btwincap.sourceforge.net/)
dscaler om tv mee te kijken (http://www.dscaler.org)

en veel strakker beeld dan met originele software

...Hier draait het perfect met XP SP2

• FireStarter
Occy74 schreef op 27 oktober 2004 @ 12:49:
Niet doen! (uitleg komt nog)

Dit ligt aan servicepack2 van Xp, heb 2x hetzelfde gehad bij 2 verschillende systemen met deze kaart.

Er is een driverupdate voor uitgekomen, je hoeft alleen maar "ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/PCTV Stereo/PCTVStereofix.zip" te downloaden, uit te pakken en in apparaatbeheer de drivers te vervangen voor deze.

ps: om een of andere reden werkt het [ url ] [ /url ] gebeuren niet.. ff knippen/plakken dus..
_/-\o_ Bedankt. Hij is eindelijk goed geinstalleerd :) .

Nu rest mij het laatste probleem. Ik heb geen serienummer bij het Pinnacle pakket gekregen. Erg vreemd? Bij de installatie van het pakket staat dat ik de sicker met het serienummer kan vinden op het witte hoesje waar de cd in zit.
Maar die is helemaal leeg. Ik ben hiervoor al vandaag naar Dixons geweest. Hun hebben in een andere verpakking gekeken naar een serienummer maar die was daarop ook niet te vinden :/ .
Ze zeiden dat ik het nummer moest gebruiken die op de kaart zelf staat. Ik dacht ... ja zou best kunnen, eikels hebben dus gewoon uit hun gelult. het nummer op de kaart is 8 tekens tekort.

Waar vind ik mijn serienummer ;)???

w00t

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Bij de pinnacle helpdesk ?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Kijk eens op de cd zelf? :)
Pinnacle heeft nog weleens de neiging om het serienummer op de cd zelf te zetten..

[ Voor 61% gewijzigd door Occy74 op 27-10-2004 20:14 ]

Systeem Specs

• Bolleke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 09:46
Ik had gisteren dezelfde problemen als TS:
na een verse installatie met XP-SP2 werkte m'n PC-TV Stereo kaart niet meer, onder m'n SP1-image daarentegen nog wel...

De genoemde oplossing (downloaden van "PCTVStereofix.zip") is niet meer voorhanden (verwijderd van server), maar ik zag dat daarvoor een ander oplossing in de plaats is gekomen: nieuwe PC-TV Stereo drivers (PCTVStereo_WinXP_SP2_WHQL.exe; gedateerd 7 dec 2004).

Na het uitpakken met WinRAR heb ik via het config scherm handmatig deze nieuwe drivers geinstalleerd, en alle problemen zijn over! :-)

Voor de volledigheid hier nogmaals de link:
code:
1
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/PCTV Stereo/PCTVStereo_WinXP_SP2_WHQL.exe

[ Voor 10% gewijzigd door Bolleke op 19-12-2004 18:05 . Reden: fix URL ]

Pagina: 1