[XP Home] Rechten resetten

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb hier een PC met Windows XP Home waarop de rechten van de verschillende bestanden en mappen volledig door elkaar gehaald zijn (door virussen/spyware). Nu is de PC volledig opgekuisd, maar de rechten zijn nog één grote ramp.

Is het mogelijk om de rechten van alle bestanden terug te zetten? Iedereen mag toegang hebben tot alles, dus dat lijkt me wel te doen.

(Er zijn ook heel wat bestanden en mappen waarvan de bestandsnaam in het blauw staat, wat moet ik hiervan denken?)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:28

gewaarwordingshorizon

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WimB schreef op 26 oktober 2004 @ 20:58:
Is het mogelijk om de rechten van alle bestanden terug te zetten? Iedereen mag toegang hebben tot alles, dus dat lijkt me wel te doen.
xcalcs.
(Er zijn ook heel wat bestanden en mappen waarvan de bestandsnaam in het blauw staat, wat moet ik hiervan denken?)
blauw == compressed files.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WimB schreef op 26 oktober 2004 @ 20:58:
:X

Je hebt net last van virussen gehad die heel je PC overhoop hebben gehaald en nu wil je weer je systeem inrichten dat iedereen overal aanmag? :)

Zou dat juist niet een signaal moeten zijn dat je misschien wat beter moet gaan nadenken over de manier waarop je je PC wil inrichten qua beveiliging? :)

Dat denk ik ook - begin eens met de Security configuraton and Analysis wizard te draaien:

- Start -> Run -> MMC
- File -> Add/Remove Snapin
- Add
- Security Configuration and Analysis
- Add
- Close
- Ok
- Rechtsklik op 'Security Configuration and Analysis' en kies 'Open Database'
- Type nu iets in als 'setupsecurity' en druk op 'open'
- Nu kan je een inf file kiezen - kies hier voor 'setup security'
- Rechtsclick op 'Security Configuration and Analysis' en kies 'Configure Computer'

Als je dat doet heb je de security settings terug van en standaard Windows installatie :)

• WimB
elevator schreef op 26 oktober 2004 @ 22:49:
[...]

Dat denk ik ook - begin eens met de Security configuraton and Analysis wizard te draaien:

- Start -> Run -> MMC
- File -> Add/Remove Snapin
- Add
- Security Configuration and Analysis
- Add
- Close
- Ok
- Rechtsklik op 'Security Configuration and Analysis' en kies 'Open Database'
- Type nu iets in als 'setupsecurity' en druk op 'open'
- Nu kan je een inf file kiezen - kies hier voor 'setup security'
- Rechtsclick op 'Security Configuration and Analysis' en kies 'Configure Computer'

Als je dat doet heb je de security settings terug van en standaard Windows installatie :)
Jammer genoeg gaat dit net met Windows XP Home :'(
De PC is trouwens niet van mijzelf ;)

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Kun je handmatig niet het een en ander meer in safe mode? Als ik namelijk in een non-domain omgeving zit miste ik altijd die tab security in xp pro. In safe mode heb je die wel en daarin mag je bijvoorbeeld ook in de documenten van andere gebruikers als administrator (dat mag niet als je je gewoon aanmeldt als administrator.... mjah root is nu eenmaal superieur aan administrator :))

[ Voor 3% gewijzigd door Bas! op 27-10-2004 11:18 ]

• WimB
Geeft steeds volgende fout:
ERROR: Er is geen toewijzing gebeurd tussen accountnaam en beveiligings-ID's.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:28
misschien is MBSA wat? downloaden en XP Home kan er ook mee uit de voeten.
<http://www.microsoft.com/netherlands/technet/headline/dec_securitybaselinekit.aspx>

en vooral in safe mode kun je met zoiets als <control userpasswords2>
kijken, wie, wat, waar, en hoeveel rechten er zijn.
MMC is dan ook mogelijk geloof ik..

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1