Ik zit met een vraag. Ik heb nu al een paar weekjes mijn nieuwe cam. Sony DSC-V1. En dit weekend had ik nogal veel foto's liggen trekken, maar wat er me opviel en me eigenlijk fel stoorde was dat als ik de manuele zoeker gebruikte, dus door dat klein gaatje kijken, sry dat ik de "juiste" benaming niet ken. Wanneer ik hiermee dus foto's trok, dan bleek wanneer ik de foto achteraf bekeek, niet alles op de foto te staan wat ik in de manuele zoeker zag.
En ik heb dit dan nog eens getest met mijn digi-cam stil te houden gericht op een punt en dan door gekeken door de manuele zoeker en dan naar het schermpje gekeken en dit verschilde dus inderdaad. Is dit normaal of kan ik hier iets aan doen, want ik vind het eigenlijk wel vervelend, mits ik liefst zo lang mogelijk met mijn batterij wil doen en dus liefst het LCD-schermpje uitzet.
Ook, hoe zit dit dan met DSRL-camera's, die kijken toch altijd door hun manuele-zoeker, niet ?
En ik heb dit dan nog eens getest met mijn digi-cam stil te houden gericht op een punt en dan door gekeken door de manuele zoeker en dan naar het schermpje gekeken en dit verschilde dus inderdaad. Is dit normaal of kan ik hier iets aan doen, want ik vind het eigenlijk wel vervelend, mits ik liefst zo lang mogelijk met mijn batterij wil doen en dus liefst het LCD-schermpje uitzet.
Ook, hoe zit dit dan met DSRL-camera's, die kijken toch altijd door hun manuele-zoeker, niet ?
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600