iiyama tft golven in beeld

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Op mijn Iiyama 4314 UT tft lopen conintue bewegende golven van onder naar boven over de gehele breedte van het scherm. De monitor is 1,5 jaar. DIt was in het begin ook wel maar het lijkt erger te worden, zeker bij iets donkere achtergronden of grijze achtergronden. Het begint flink te storen.

Is dit Tft eigen of kan dit ook aan de videokaart liggen teweten een asus V9520 met nvidia chipset?

Ik wil eigenlijk contact opnemen met Iiyama maar als er meerdere mensen deze golvende beweging zien op hun TFT heeft dat niet veel zin.
Resolutie is optimaal ingesteld op 1280 * 1024 bij 75 hz.
Windowsxp met drive van monitor van Iiyama geinstalleerd.
Geen storende zaken in de buurt van de monitor.

monta

Verwijderd

Sleutel eens aan je moire instellingen. En heb je de laatste tijd nog iets magnetisch, zoals een speaker, naast je monitor gezet?

edit: Ik was iets te snel, ik zie dat je een TFT hebt. Optimale verversingsnelheid is trouwens niet 75Hz, maar 60Hz. TFT's moet je altijd op 60Hz zetten, hoger is slechter.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 01:44 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

In de nvidia Destop Manager staat onder Tools een Calibration screen. Als ik die op het beeld tover en ik druk op mijn scherm op de auto-adjust knop dan zijn bij mij alle golf en moire effecten weg :)

Ook als de refresh rate niet op 60 of 70Hz staat doet mijn scherm een beetje raar.