welke lijm op printplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 3.091 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:39
ik heb een msi megastick mp3 speler ....best leuk ding maar naar het velen gebruik is mijn jackconnector van de printplaat los gelaten ...
nu heb ik hem al terug op gesoldeert maar na 2 dagen van deze weer los ...
ik zie wel dat er vroeger wel lijm op gezeten heeft ...nou wil ik hem eerst vastlijmen en dan weer solderen maar nou is mijn vraag moet ik daar nog speciale lijm voor gebruiken ..nu snap ik ook ?

alvast bedankt _/-\o_

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Over het algemeen kunnen electronica en PCB's behoorlijk goed tegen chemische rommel (plastic natuurlijk niet!). Ik zou gewoon de sterkste lijm pakken die ik kan vinden :P

Verwijderd

Je kunt voor elektronica het beste gewoon een lijmpistool gebruiken (zo eentje die heet wordt) die lijm hecht over het algemeen goed en is tevens isolerend omdat het iets met siliconen van doen heeft. Ik gebruik dat altijd en dat werkt vele malen beter dan veelal aggressieve lijmsoorten.

Verwijderd

kan met secondenlijm, beter is idd lijm pistool

Verwijderd

Ik denk dat lijmpisool lijm niet houd vanwege de mechanische kracht die erop komt te staan. In zo'n geval zou ik montagelijm van Bison (uit zo'n tube) gebruiken, hij is er in bruin en transparant. Deze is na opdrogen erg taai en moeilijk los te krijgen.

Nadeel is dat de lijm in vloeibare toestand erg dun is, dus loopt makkelijk uit. Secuur aanbrengen en goed laten drogen (+/- 24u) dan zit het echt goed vast.

Suc6

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48
Er is niks mis met een lijmpistool, gewoon lekker lijmen en het zit vast als een huis... Het is veel goedkoper dan al die bison spullen en het is ook nog eens veel sneller droog.
Pagina: 1