Probleem met IRQ's op Mobo

Pagina: 1
Acties:

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 17:22
Ik heb een asus P4c800 deluxe bord, maar ik heb last van irq_not_less_not_equal errors.

Ik heb een radeon 9700 pro en een ATI TV Wonder tv kaart. Beide kaarten geven af en toe zo'n error. Nou ben ik naar de systeeminfo gegaan en wat blijkt, de IRQ van de radeon en de tv kaart blijken allebei een shared irq te hebben.

Screen:

Afbeeldingslocatie: http://asdw.myadsl.nl/irq.jpg

In windows zelf kan ik het irq niet veranderen omdat dat "locked" is, iig grijs zodat de waarde niet veranderd kan worden, en in de bios kan ik ook geen andere irq's toewijzen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Grtz.

Verwijderd

Je kunt een aantal usb poorten uitzetten in je bios als je die niet nodig hebt.
Je kunt ook proberen je bios op non pnp os te zetten, dan zet je bios de irq ipv windows. Maar hiervoor kom je wel windows opnieuw te instaleren en je kunt in de problemen komen omdat je onvoldoende vrije irqs hebt (en dan doet iets het niet).

• Magnoon
Als ik het dus goed begrijp kan dit probleem alleen verholpen worden door een aantal usb poorten uit te schakelen. Ik gebruik er op het moment al 2 en wil wel dat de rest ook blijft werken als ik er een camera of iets dergelijks aan wil hangen.

Is er echt geen andere manier om dit probleem te verhelpen?

• Magnoon
schopje

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

probeer de TV-kaart eens in een ander PCI slot wellicht dat dat helpt.
Dat je in de bios plug-n-play aan hebt staan helpt ook niet echt idd, zoals catscit al aangeeft. :z

als dit niet werkt dit uitzetten, (evt MPS 1.4 ook) en windhoos opnieuw installeren.