[XP SP2] Ghost 2003, een externe harde schijf en geen a:/

Pagina: 1
Acties:

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Nadat ik de hele search heb nagezocht heb ik toch nergens een antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

Ik zit met het volgende probleem:

XP SP2 en Ghost 2003 zijn geïnstalleerd.
Ik heb (dmv een geleend usb-diskettestation) twee ghost opstartdiskettes gemaakt. Deze wil ik met nero op een opstartbare cd branden, nero geeft mij de mogelijkheid om diskettes als bron op te geven, echter slechts één diskette (of zie ik iets over het hoofd?)

Het lukt me dus niet om een opstartbare cd te maken welke de info bevat van de twee diskette's

Bovendien: zal ik met de opstartbare cd-rom in staat zijn mijn externe usb-hd te benaderen (USB 2.0) waar ik mijn image op wil zetten?

Ik hoop op een reactie, alvast bedankt

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

nero kan ook img files gebruiken voor n boot cdrom.
img files kunnen ook groter zijn dan 1 flop, meen ik me te herinneren.

als je bootable cd kies in nero, dan moet je dus je bootable flop erin doen. deze wordt dan gelezen. Voorheen (toen ik nog n floppy drive had) sleepte ik daarna alle files van af de flop ook nog es in mn compilatie, anders bootte ie niet. maar dat was met n vroegere versie.

Ghost 2003 kan gewoon schijven op usb detecteren en aanspreken of klonen enzo. dus dat zou t probleem niet moeten zijn. Hij ziet bv ook mijn thumbdrive 128mb. Als je ghost heb geinstalleerd, dan kan je toch ook een PC-dos omgeving creeren en zo ghost laden, de files naar n andere partitie dumpen en dan was er n norton bootable cd wizard toch?

[ Voor 23% gewijzigd door bratos op 26-10-2004 23:46 ]

eerst kijken dan zeiken

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vreemd, bij mij is ghost 2003 gewoon 1 diskette. dat is dan wel basic met alleen usb ondersteuning als extra geloof ik.

• bratos

bratos

Meh.

ja ghost.exe is een file van 900k, maar als je m koopt ;) dan zit er veel meer bij. dan heb je dus die functies. ik heb bv n backup.GHO van mn sata schijf gemaakt zonder flop drive. maar als je alleen die executable hebt, dan zijn de mogelijkheden wel erg beperkt....

wat jij wil kan wel. probeer es met n win98 cd te booten in dos, en kijk es of je dan je usb schijf ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door bratos op 26-10-2004 23:50 ]

eerst kijken dan zeiken

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bratos schreef op 26 oktober 2004 @ 23:49:
ja ghost.exe is een file van 900k, maar als je m koopt ;) dan zit er veel meer bij. dan heb je dus die functies. ik heb bv n backup.GHO van mn sata schijf gemaakt zonder flop drive. maar als je alleen die executable hebt, dan zijn de mogelijkheden wel erg beperkt....
Ik heb gewoon keurig een diskette aangemaakt met Ghost 2003 hoor.

Verwijderd

Dan kun je toch klijken wat er op die diskettes staat, dit zet je normaal op je cd, de bootflop pas je aan zodat er naar de cd gewezen wordt ipv naar de diskette en klaar ben je...

• bratos

bratos

Meh.

ow sorrie. :P
en als je nou eens boot van die flop, zie je dan je usb schijf in ghost?

wat je nogig hebt is n bootable flop (w98 of zo) een cdrom-driver, en ghostpe.exe (of ghost.exe)
dan kan je vanaf je cd je ding doen denk ik zo.
ik neem aan dat je ghost en je image op cd wilt zetten om makkelijk te kunnen recoveren?

eerst kijken dan zeiken

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Mijn image hoeft niet persé op een cd te staan, ik wil gewoon bij mijn externe harde schijf kunnen en vanaf daar mijn image terugzetten. Ik heb al geprobeerd om een bootable-disk te maken met nero maar dan schijnt ie ghost.exe niet te willen starten.

Ik kan nog eens proberen wat minder opties te selecteren zodat het geheel wel op 1 schijfje past.

Edit: dat was de oplossing, geen firewire support, usb 1.1 en dan past het geheel wel op 1 diskette, die heb ik gebruikt als bron voor mijn bootable cd en nu kan ik mijn c:/ imagen naar mijn externe hd en vise versa. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door HHoltman op 28-10-2004 09:31 ]

Pagina: 1