Line In veranderen naar een (tweede) Line out.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04 16:38

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Mijn vraag is kort maar krachtig:
Is het mogelijk om mijn Line In jack softwarematig te veranderen naar een Line Out jack?
Ik wil namelijk mijn stereo EN mijn pc boxen aansluiten aan de pc om een soort surroundeffect te creeren. Ik heb ergens gelezen dat er ook een soort splittertjes bestaan, maar ik doe het liever softwarematig als het kan. :)

(BTW: Ik heb geen geluidskaart, maar mijn mobo verzorgt de audio.)

Alvast bedankt voor je antwoord.

[ Voor 33% gewijzigd door Rex op 26-10-2004 20:19 ]

Rex

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Wat voor moederbord?
Volgens mij kan het met een realtek geluidchip wel
Weet niet zeker 8)7

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 14:07
Lijkt me niet; de hardware die achter een line-in hangt moet wel anders zijn als bij een line-out

Dat dan weer wel......

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

M-ThijZ

Riding on Rails

sommige chipsets kunnen dat inderdaad. Dit is om zowel 5.1 speakersets als stereo + mic. aan te sluiten. Je zult in de documentatie van je chipset(-van je audio chip) moeten kijken of het bij jou ook ondersteunt wordt.

[aanvulling]
Ik heb eenzelfde opstelling als jij. Een stereo geluids installatie en een stereo speakersetje. Hiervoor gebruik ik gewoon een splitter. Ik zou er natuurlijk een 4.0 aansluiting van kunnen maken, maar ik zou niet willen weten hoe lelijk een bas uit mijn pc-speakersetje komt.

[ Voor 41% gewijzigd door M-ThijZ op 26-10-2004 20:25 . Reden: aanvulling ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55
Alleen een onboard soundcard die al surround ondersteund kan dit. Zoek dat eerst uit, of je mobo dat kan/heeft :)

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04 16:38

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Ik heb een ECS K7VTA3 moederboord.
Het heeft maar 3 jacks: mic, line out, line in. Dus ik ga ervanuit dat het geen surround ondersteund.
Over de audio zegt mijn handleiding:
AC'97 Audio Codec:
The AC'97 Audio codec is compliant wit hthe AC'97 2.1 specification, and supports 18-bit ADC (Analog Digital Converter) and DAC (Digital Analog Converter) resolution as well as 18-bit stereo full-duplex codec with independent and variable sampling rates.
Het wat betekent.... al sla je me dood :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rex op 26-10-2004 20:27 . Reden: Ik probeer BB code toe te voegen. ]

Rex

Pagina: 1