iPod Photo geintroduceerd

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:24

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
yes! apple heeft de nieuwe ipod foto gelanceerd!

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipodphoto/images/indextop20041026.jpg

http://www.apple.com/ipodphoto/

dit is echt gaaf..

specs volgen

belangrijkste is het scherm dus;

2-inch (diagonal) 65,536-color LCD with LED backlight
Syncs iPod-viewable photos in JPEG, BMP, GIF, TIFF and PNG formats

The newest member of the iPod family, iPod Photo comes in two sizes: a 40GB model, available for $499, and a capacious 60GB model that sells for $599. Both feature a razor sharp LCD display that lets you see your photos in vivid color — 65,536 colors, to be exact. And with its built-in backlighting, you’ll be able to admire those photos indoors or out.

Take Your Photos for a Spin
Like its famous siblings, iPod Photo features the touch-sensitive Apple Click Wheel that’s the envy of the industry. You’ll use it to navigate iPod Photo’s new menu. Now in living color, its easier to read than ever. That’s thanks in part to the clarity of the display — it offers 220x176-pixel resolution — and in part to the new Myriad typeface. Spin the wheel to Music, and you can scroll effortlessly through dozens of playlists, hundreds of albums or thousand of songs.

Or highlight Photos. iPod Photo displays 25 full-color thumbnails at a time. And you can scroll through them the same way you scroll through song titles. Quickly. Just spin the wheel to see more. And when you see a photo you’d like displayed all by its lonesome, just click the center button and voila. No one will have to say “cheese” as long as you have iPod Photo around. Whether you’re listening to tunes or checking out photos, you’re sure to be all smiles.

Get Brownie Points for Sharing
If you’d like everyone else to smile right along with you, iPod Photo makes it easy. Sure, you could let them take the Click Wheel for a spin themselves, but here’s a way to get extra points for style. Use the included AV cable to connect iPod Photo to a projector or TV. You can mesmerize friends and family with a glorious multimedia experience, offering them a breathtaking slideshow accompanied by the music you already have on your iPod Photo. Of course, you get to choose the songs, albums or playlists. And talk about smart, iPod Photo optimizes your photos to fit on a standard (4:3) or widescreen (16:9) TV.

iTunes 4.7: Your Photo Passport
Wondering how you’re going to get all your digital photographs into iPod Photo? iTunes 4.7. The new version lets you import your images directly into iPod Photo from a folder on the hard drive of your Mac or PC. Spent time organizing your photos using iPhoto on a Mac or either Adobe Album 2.0 or Adobe Elements 3.0 on a PC? iTunes 4.7 rewards your diligence by importing the albums you’ve created in iPhoto or collections created in Album or Elements. You’ll be able to choose them from the Photos menu on iPod Photo.

Wait, there’s more. iPod Photo features even more robust Auto-Sync capabilities. Now, in addition to offering the industry’s best music syncing, iTunes offers stellar photo syncing, as well. Update your photo collection by adding images or creating new albums, and the next time you connect iPod Photo to your Mac or PC using the included FireWire or USB 2.0 cables, iTunes 4.7 will automatically synchronize your photo collection. And did we mention that iTunes 4.7 also autosyncs Album Art? It’s true. The Album Art downloaded when you purchase music from the iTunes Music Store is transferred to iPod Photo along with the music. So while iPod Photo plays your tunes, you can enjoy the Album Art — in color, of course — on the Now Playing screen.

Enjoy Improved Battery Life
Whether you’re on a transcontinental flight or an extra long hike, if you plan to listen to music for hours and hours, iPod Photo has you covered. Fully charged, it lets you enjoy up to 15 hours of continuous music; or up to 5 hours of continuous slideshows with music.(2) Use the FireWire or USB 2.0 cables to quickly charge the batteries. Or use the iPod Photo Dock that comes with both 40GB and 60GB models.

[ Voor 115% gewijzigd door rammes op 26-10-2004 20:20 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
- iTunes 4.7 is uit voor compabiliteit met de nieuwe iPod Photo
- Er is een iPod U2 versie uit
- In Nederland is de iTunes store online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 14:09

Obi

Zat toevallig net te kijken op apple.com, vette shit hoor :D

Zoals verwacht; kleurenscherm, 60Gb..

Maar ook nu:

iPod Special U2 Edition

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/home/images/2004/10/ipodspecialtlb20041026.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
jaaaaa zag em ook, vet vet vet... shiny black!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te gruwelijk!! Net op het moment dat ik een Ipod wou gaan kopen, volgens mij is de ipod zelf ook lichter geworden: hij staat nu voor 158 gram en eerst voor 178 (als ik het goed heb :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 22:31

MazeWing

The plot thickens...

Wat een spuug lelijk ding die u2 ipod. Dat zwart gaat nog wel, maar dat rode click-wheel..... Nee dat vind ik dus echt veel te vel aan de ogen. Verder is de iPod Photo mooi, maar zeer duur, verder zie ik het nut van het kleurenscherm op het kijken van foto's na, nog niet echt. En als laatste ben ik blij dat ze niets aan de prijzen van de ipod 40gb (geen kleuren scherm) hebben gedaan. Aangezien ik die sinds vorige week heb en er geen zin in had, dat ik 'm veels te duur gekocht had.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, de 176 is voor de 40gb, de 158 is voor de 20 gb, en de 60 gb is 182 gram.

Voor de rest issie iets dikker, en hij doet het 3 uur langer! maar daar staat wel het antiskip protectie tegenover, die lager is :(

edit: maar nu zijn er inho veel te veel iPods, ik denk dat de niet kleurenschermen soon uitgerangeerd zullen worden.. hoop ik :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op 26 oktober 2004 @ 21:18:
Wat een spuug lelijk ding die u2 ipod. Dat zwart gaat nog wel, maar dat rode click-wheel..... Nee dat vind ik dus echt veel te vel aan de ogen. Verder is de iPod Photo mooi, maar zeer duur, verder zie ik het nut van het kleurenscherm op het kijken van foto's na, nog niet echt. En als laatste ben ik blij dat ze niets aan de prijzen van de ipod 40gb (geen kleuren scherm) hebben gedaan. Aangezien ik die sinds vorige week heb en er geen zin in had, dat ik 'm veels te duur gekocht had.
Die is speciaal ontworpen voor B.A. Baracus om in zijn bus te monteren 8)
Maar wat is het nut van foto's kijken op je ipod :? als je nu je digicam erop kon lostanken of mis ik iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 22:31

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 21:25:
[...]

Die is speciaal ontworpen voor B.A. Baracus om in zijn bus te monteren 8)
Maar wat is het nut van foto's kijken op je ipod :? als je nu je digicam erop kon lostanken of mis ik iets :)
IDD, het ding moet het nu nog vooral van het "hebbeding" gehalte hebben. Het lijkt mij ten eerste niet echt fantastisch om foto's te bekijken op zo'n klein scherm. En het menu e.d. (incl. applicaties) zijn gemaakt, dat je er echt kleur voor nodig hebt. Alleen bij sollitare zag ik redelijk veel verschil, maar daar koop je geen iPod voor.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mij ontgaat het nut ook behoorlijk. Oke, foto's kijken op je TV is erg leuk en handig.
Maar wees nu eerlijk, ga je dat nu dagelijks doen ? Een muziekspeler is leuk, en het is nog leuker als er extraatjes op zitten. Maar een muziekspeler met een extraatje in de vorm van een kleurenscherm is me teveel. Vooral voor dat geld, echt asociaal voor zo'n belachelijk klein en simpel stukje hardware.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 13:31

chem

Reist de wereld rond

Het zou me niks verbazen als over enige tijd blijkt dat de iPod Photo ook video kan afspelen, wat bij een latere versie unlocked wordt.

Of dat je foto's ook kan verwijderen, zodat je hem als aanvulling op je digicam kan gebruiken (iig nog nuttiger dan nu het geval is).

Als daar een bundelprijs mogelijk mee zou zijn, heb ik liever een 60 Gb iPod Photo met cardreader en een super-goedkoop CF kaartje in m'n digicam, dan voor honderden euro's aan CF kaartjes, die bij een nieuwe cam wellicht niet werken (die weer memorysticks, SD of whatever gebruiken).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
idd ik heb nu een 3g 15gig ipod met een belkin media reader. en op mijn laatste vakantie is gebleken dat dit voor mij een ideale oplossing is. en ik vind het persoonlijk wel een meerwaarde hebben dat ik de foto's dan ook kan bekijken. wat chem zegt, video zal vast wel de volgende stap zijn, misschien wel met een groter scherm.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
2-inch (diagonal) 65,536-color LCD

niet erg groot, en vooral het aantal kleuren valt me errug tegen, zoveel kleuren heb je tegenwoordig al op mobiele telefoons, en mijn Archos Gmini 400 heeft veel meer: 262 duizend kleuren.
had dit niet van Apple verwacht... maar het blijft een mooi dingetje.
al vind ik em veelte duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:54
Ik vermoed dat de foto-optie de thumbnails uit
je iPhoto library copieert. Van foto's die je met de
kaartlezer op je iPod dumpt, worden geen thumbs
gegenereerd. Het is dus maar de vraag of je die
foto's kunt bekijken of editen, Apple zegt er niets
over. Afwachten dus...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipodphoto/gallery/images/photoplaying20041026.jpg

:9~ Album Art!

Teringvet, alleen een beetje duur he...40GB=€539,- 60GB=€649

[ Voor 9% gewijzigd door sjaakaq op 26-10-2004 22:56 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ziet er goed uit.
Mijn huidige 3G 20 GB gaat nog maar 3,5 uur op een batterij mee, en ik reis elke dag ruim 3,5 uur. Ik heb hem sinds april, dus nog garantie, maar beter elke dag opladen en 10 minuten zonder zitten dan een week zonder :|
Maar toen ik voor m'n oordopjes en afstandsbediening belde met Apple (beide draadbreuk) vroeg de medewerker of ik geïnteresseerd was in Applecare. Ik heb maar gezegd dat ik waarschijnlijk eerder een nieuwe iPod zou nemen dan Applecare, dus dat het een beetje onzinnig was om voor langere garantie te betalen dan portable audio bij mij over het algemeen meegaat...
Dus als ik lees dat de nieuwe iPod 15 uur meegaat en ik halveer dat omdat ik nogal veel heen en weer skip, kom ik toch aan 7 uur en dat is bijna 2 dagen! En een kleurenscherm is niet nodig, maar wel leuk :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
hmm ik ben altijd voor vernieuwingen geweest van de ipod serie, alhoewel ik de 3g niet echt mooi vond, maar smaak is iets persoonlijks

maar nu begint apple toch iets te overmoedig te worden:
die prijs, en wat krijg je ervoor? een leuke gadget-functie die je een keer gebruikt en daarna nooit meer...

nee nu zijn ze toch echt verkeerd bezig, maak er een native synch functie op met je digicam dan kan ik t nog begrijpen, maar nu... crap

en daar betalen ze mensen voor om zoiets te bedenken?
geef me 10 euro en ik geef je betere ideeen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-07 15:28

Nitai

Live the life you love.

mee eens, de meerwaarde ontgaat me volledig. Foto's bekijken, nee heel nuttig. M'n ipaq kan dat ook :P, heck m'n telefoon kan dat zelfs! Waarom nog een apparaat met een kleurenscherm? En dan foto's?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 13:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Foto's bekijken kan best handig zijn lijkt mij hoor en met 40 GB kun je er nogal wat fotoalbums opzetten. Of heeft je telefoon ook 40 GB aan boord?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm......
Een beetje genaaid voel ik me wel...Ik bedoel, weet dat de ontwikkelingen in de computer wereld erg snel gaan maar dit slaat nergens op. Koud 2 maanden geleden koop ik nog de nieuwste 4G iPod, en nu is er al een opvolger (Die ook weer langer met de batterij doet!) Ik zal wel de enige zijn, maar vind dit wel heel erg snel. Geloof dat er tussen de 3G en 4G tussen de 1,5 en 2 jaar tijd zat toch??

Nu is het natuurlijk wel zo dat deze versie een stuk duurder is dan de 4G die ik heb gekocht, maar gaat meer om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Canaria schreef op 26 oktober 2004 @ 23:36:
Ziet er goed uit.
Mijn huidige 3G 20 GB gaat nog maar 3,5 uur op een batterij mee, en ik reis elke dag ruim 3,5 uur. Ik heb hem sinds april, dus nog garantie, maar beter elke dag opladen en 10 minuten zonder zitten dan een week zonder :|
Maar toen ik voor m'n oordopjes en afstandsbediening belde met Apple (beide draadbreuk) vroeg de medewerker of ik geïnteresseerd was in Applecare. Ik heb maar gezegd dat ik waarschijnlijk eerder een nieuwe iPod zou nemen dan Applecare, dus dat het een beetje onzinnig was om voor langere garantie te betalen dan portable audio bij mij over het algemeen meegaat...
Dus als ik lees dat de nieuwe iPod 15 uur meegaat en ik halveer dat omdat ik nogal veel heen en weer skip, kom ik toch aan 7 uur en dat is bijna 2 dagen! En een kleurenscherm is niet nodig, maar wel leuk :)
Ehm das echt veeeeel te weinig. Morgen heb ik mijn iPod 3G 10GB 1 jaar en als ik veel skip dan haal ik nog 5 à 6 uur...

Die van jou is echt kapot, gewoon opsturen en een weekje een walkman gebruiken ;)
Phusebox schreef op 26 oktober 2004 @ 23:39:
hmm ik ben altijd voor vernieuwingen geweest van de ipod serie, alhoewel ik de 3g niet echt mooi vond, maar smaak is iets persoonlijks

maar nu begint apple toch iets te overmoedig te worden:
die prijs, en wat krijg je ervoor? een leuke gadget-functie die je een keer gebruikt en daarna nooit meer...

nee nu zijn ze toch echt verkeerd bezig, maak er een native synch functie op met je digicam dan kan ik t nog begrijpen, maar nu... crap

en daar betalen ze mensen voor om zoiets te bedenken?
geef me 10 euro en ik geef je betere ideeen
idd; de vernieuwing is goed maar de prijs niet echt nee...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Sport_Life schreef op 27 oktober 2004 @ 00:55:
Foto's bekijken kan best handig zijn lijkt mij hoor en met 40 GB kun je er nogal wat fotoalbums opzetten. Of heeft je telefoon ook 40 GB aan boord?
nee dat is handig, 40 gig aan foto's :P Foto's bekijken op zo een klein schermpje, tsja, m'n ipaq (die heeft een 4 gig CF) heeft een groter scherm, zelfs m'n p900 heeft een groter scherm.

Als er een usb aansluiting op zou zitten, zodat ik m'n digicam gelijk erop kon aansluiten, OK, dat is handig. Maar nu heb je toch iTunes nodig om foto's erop te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 10:57
Nitai schreef op 27 oktober 2004 @ 10:16:
[...]

nee dat is handig, 40 gig aan foto's :P Foto's bekijken op zo een klein schermpje, tsja, m'n ipaq (die heeft een 4 gig CF) heeft een groter scherm, zelfs m'n p900 heeft een groter scherm.

Als er een usb aansluiting op zou zitten, zodat ik m'n digicam gelijk erop kon aansluiten, OK, dat is handig. Maar nu heb je toch iTunes nodig om foto's erop te zetten!
Volgens mij kun je er wel een Belkin Mediareader bijkopen. Kun je de CF/MMC/MStick-kaartjes van je camera downloaden naar je iPod(Photo), maar die moet je er dan wel bij kopen (helaas).

Ze weten wel altijd bij Apple wat ze voor hun producten kunnen vragen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een info/klachten email adres van Apple Nederland voor mij?

Heb ook op de site gekeken, maar zie niets staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 13:31

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:00:
Heeft iemand misschien een info/klachten email adres van Apple Nederland voor mij?

Bel gewoon de winkel waar je hem gekocht hebt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:00:

Wat verwacht je terug te krijgen dan? Jou model word ook nog steeds verkocht hoor, dit is gewoon een uitbreiding.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 09:49:
Nu is het natuurlijk wel zo dat deze versie een stuk duurder is dan de 4G die ik heb gekocht
Precies, dus daarom moet je ook niet zo miepen. Sjongejonge...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

BTW:

We nemen ff de goedkoopste iPod photo in Nederland:

€539,-
in dollars is dat:
$687.56

En wat betalen de Amerikanen?
$499,-

Wij betalen dus 37% (!) meer dan de Amerikanen...

Dat ding moest hier eigenlijk €391,15 kosten...

BTW nog belachelijker eigenlijk, f.1187,- voor een mp3 speler :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 27 oktober 2004 @ 11:10:
[...]

Wat verwacht je terug te krijgen dan? Jou model word ook nog steeds verkocht hoor, dit is gewoon een uitbreiding.
Ik verwacht helemaal niets, maar wil wel mijn ongenoegen uiten.
Precies, dus daarom moet je ook niet zo miepen. Sjongejonge...
Heeft niets te maken met lopen miepen.

Ik vind het alleen wel zeer storend dat mijn 4G binnen 2 maanden na aanschaf al weer achterhaald en verouderd is. Ik vind namelijk de langere accu levensduur en het kleuren scherm wel flinke verbeteringen ten opzichte van mijn G4.

Ik vind dat een bedrijf mij best op de hoogte mag brengen als er binnen zo'n korte periode een opvolger uitkomt van een apparaat waar ik ruim € 300.= voor betaal. Op die manier had ik namelijk de keus kunnen maken om nog even te wachten. Bedenk je wel, deze photo iPod hebben ze niet pas afgelopen vrijdag uit een of andere lade getrokken. Apple wist tijdens de presentatie van de 4G al heel goed dat deze versie er aan zat te komen.

Ik begrijp heel goed dat de ontwikkelingen in de computer wereld heel snel gaan, en dat de meeste onderdelen binnen een jaar al weer verouderd zijn. Maar 2 maanden is wel heel snel. Zeker als de periode tussen alle vorige generatie iPods tussen de 1 a 2 jaar liggen.

Als jullie vinden dat ik miep, dan maar. Dit is mijn mening en daarmee basta.
Overigens staan er op het forum van apple.com ook al klachten. Ben dus niet helemaal de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:26:
Ik vind dat een bedrijf mij best op de hoogte mag brengen als er binnen zo'n korte periode een opvolger uitkomt van een apparaat waar ik ruim € 300.= voor betaal. Op die manier had ik namelijk de keus kunnen maken om nog even te wachten. Bedenk je wel, deze photo iPod hebben ze niet pas afgelopen vrijdag uit een of andere lade getrokken. Apple wist tijdens de presentatie van de 4G al heel goed dat deze versie er aan zat te komen.
Dat ie nu 'gelanceerd' is betekent niet dat ie morgen al in de winkels ligt. Daar gaat weer een tijdje overheen. Plus dat ie fors duurder is dan wat je nu hebt, dus ik zie het probleem niet. Als je vandaag automodel X koopt en over een maand wordt X++ gelanceerd voor 10.000 euro meer, dan zie ik ook het probleem niet.

Dit is gewoon de praktijk. Deal with it.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nitai schreef op 27 oktober 2004 @ 10:16:
[...]

Gelukkig zit er ook een soort van TV-out functie op zodat je de foto's in een diashow op TV/beamer kunt showen :). En 10 GB aan foto's heb je zo hoor... (hoge kwaliteit, meerdere vakanties, dat wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-07 16:40
Ik verwacht helemaal niets, maar wil wel mijn ongenoegen uiten.
Schiet je niks mee op.
Heeft niets te maken met lopen miepen.
Jawel, het is wel miepen. Er worden nou eenmaal nieuwe producten op de markt gebracht. Learn to live with it.
Ik vind het alleen wel zeer storend dat mijn 4G binnen 2 maanden na aanschaf al weer achterhaald en verouderd is. Ik vind namelijk de langere accu levensduur en het kleuren scherm wel flinke verbeteringen ten opzichte van mijn G4. Ik begrijp heel goed dat de ontwikkelingen in de computer wereld heel snel gaan, en dat de meeste onderdelen binnen een jaar al weer verouderd zijn. Maar 2 maanden is wel heel snel. Zeker als de periode tussen alle vorige generatie iPods tussen de 1 a 2 jaar liggen.
De introductie van de iPod iPhoto is niet 2 maanden na de 4G, het is al ruim 4 maanden geleden dat deze werd geintroduceerd (nieuws: Apple introduceert nieuwe generatie iPods - Update (3)). Er zit 3 uur langer accu op, maar als je veel gebruik gaat maken van het kleurenscherm gaat de accu alleen maar sneller leeg.
Als ze tijden van tevoren de opvolger gaan aankondigen wordt de "oude" versie niet meer gekocht. Dus dat zou geen slimme zet zijn van Apple.
Overigens staan er op het forum van apple.com ook al klachten. Ben dus niet helemaal de enige.
Two wrongs don't make things right. Ik kan me best voorstellen dat je t vervelend vindt dat je niet meer het allernieuwste hebt, maar de iPod iPhoto is veel duurder dan de versie die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@leokennis

Mag ik je erop wijzen dat de prijzen op de US Apple Store zonder btw zijn omdat elke staat andere tarieven heeft en de Belgische en Nederlandse Store incl btw is.

Als je gaat vergelijken neem dan de prijzen hier zonder btw. Dat onze overheden meer dan het dubbel btw vragen is niet Apple hun schuld.

Ook moet Apple hier in de EU nog extra belastingen betalen om het product uit te brengen en kruipt er meer geld in al de verschillende talen van de handleidingen enzo. En de eindgebruiker betaalt dat.

Apple houdt z'n prijzen zo laag ze kunnen, moet je niet aan twijfelen.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
beetje cross. maar omdat hier ook over de store gepraat word mijn volgende ervaring;
ok eerste ervaring met de music store,

ik heb snel een account aangemaakt.
hup zoeken naar mijn favorite muziek the eagles ..... vind niets .. HUH? the eagles niet in de store? verder zoeken.... niets!!!!

wat blijkt. ga je naar de USA store toe. is het allemaal wel te vinden MAAR daar mag je als nederlander weer niets kopen.

eerste indruk. BOUT

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:20:
@leokennis

Mag ik je erop wijzen dat de prijzen op de US Apple Store zonder btw zijn omdat elke staat andere tarieven heeft en de Belgische en Nederlandse Store incl btw is.

Als je gaat vergelijken neem dan de prijzen hier zonder btw. Dat onze overheden meer dan het dubbel btw vragen is niet Apple hun schuld.

Ook moet Apple hier in de EU nog extra belastingen betalen om het product uit te brengen en kruipt er meer geld in al de verschillende talen van de handleidingen enzo. En de eindgebruiker betaalt dat.

Apple houdt z'n prijzen zo laag ze kunnen, moet je niet aan twijfelen.

Cheers.
Dat van die BTW: Wist ik niet, ok ;)

Maarre Apple is geen liefdadigheidsinstelling hoor, die hebben (volgens mij) echt wel een winstmarge van 40% op een iPod...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Die zwart iPod is wel erg gaaf. Jammer van dat rode wiel; met een beetje geluk krijgen we straks nog meer verschillende kleuren iPods? Een gitzwarte lijkt mij wel wat :)
rammes schreef op 27 oktober 2004 @ 13:55:
beetje cross. maar omdat hier ook over de store gepraat word mijn volgende ervaring;
ok eerste ervaring met de music store,

[...]
Eh.. jij bent de eerste in deze draad die begint over de Music Store NL hoor ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sport_Life schreef op 27 oktober 2004 @ 12:42:
[...]
Gelukkig zit er ook een soort van TV-out functie op zodat je de foto's in een diashow op TV/beamer kunt showen :). En 10 GB aan foto's heb je zo hoor... (hoge kwaliteit, meerdere vakanties, dat wel :P)
Kan je de foto's ook weer downloaden op een andere Mac/PC ? Anders is het helemaal kansloos om met 10 gb foto's rond te lopen. Een PAL signaal is 768 x 576 pixels, 't is een beetje overkill dus om hi-res foto's op je iPod te zetten om op tv te bekijken.
Zoomen kan je beter op je pc doen dan op tv.

En trouwens, in de iPod 4G zit al een chip die kleur ondersteunt. Zouden er binnenkort kitjes komen om je 4G eigenhandig om te bouwen tot iPod Photo ? Kwestie van de firmawaar flitsen en een ander LCD'tje lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Wat ik nergens kan terugvinden op Internet:

Kan de Belkin Digital Camera Link + cardreader op de nieuwe Ipod photo worden aangesloten?
Of kun je alleen foto's via iTunes erop plaatsen?

* Hiermee heb je een snelle (nouja 2,5 sec per Mb) verbinding, meerdere kaartjes die zijn in te voeren en verbruik je geen camerabatterijen.
* 2 kleine en lichte extra accessoiretjes in je reistas is nu niet echt een probleem (ipv zware/grote laptop + voeding)
* je kunt wel kijken of de transfer is gelukt en welke fotootjes je hebt gemaakt (inzoom kan niet, maar dat is niet zo erg)
* Extra kosten: 80USD + 10 euro voor een simpel kaartreadertje.

Dit lijkt mij een ideale oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
:/ echt weer ies voor mij :( Heb ik begin oktober voor 379 euro een 40gb iPod gekocht zou ik nu voor 100 euro meer een met kleuren scherm hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
addictive schreef op 28 oktober 2004 @ 10:43:
:/ echt weer ies voor mij :( Heb ik begin oktober voor 379 euro een 40gb iPod gekocht zou ik nu voor 100 euro meer een met kleuren scherm hebben :/
Als je gebruik zou maken van die foto optie: jammer.
Maar een grote groep mensen gebruikt zijn iPod alleen voor muziek, dan kijk je niet uren naar dat schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

precies, ik hou nog steeds evenveel van m'n iPod als ie alweer ietwat achterhaalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hydraulik-Phunk schreef op 28 oktober 2004 @ 01:11:
[...]

Kan je de foto's ook weer downloaden op een andere Mac/PC ? Anders is het helemaal kansloos om met 10 gb foto's rond te lopen. Een PAL signaal is 768 x 576 pixels, 't is een beetje overkill dus om hi-res foto's op je iPod te zetten om op tv te bekijken.
Zoomen kan je beter op je pc doen dan op tv.
Niet echt praktisch om 10 GB aan foto's te moeten verkleinen :P. En je kan natuurlijk de foto's downloaden naar een andere mac/pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 12:54
De 'oude' iPod 4G wordt nog steeds verkocht,
voor dezelfde prijs als vóór de kleurenversie.
Hoe kun je dan beweren dat 'ie verouderd is?
Ik heb vorige maand zo'n 4G 20GB gekocht,
ondanks de geruchten van de iPod Photo en
de U2-versie. Het muziekgedeelte van deze
spelers is identiek, en dat is waar ik het ding
voor kocht. Als het ding ten tijde van aanschaf
voldeed aan je wensen, dan doet ie dat ook
nadat er een kleurenversie is geïntroduceerd.

Bijdeweg, ik bestel zometeen 6 iPod socks en
heb er maar 1 nodig... wie maakt me los? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gluten Parody op 28-10-2004 13:41 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:20
Zoals eerder in dit topic is gemeld denk ik inderdaad dat er op termijn weleens nieuwe software beschikbaar zou kunnen komen waarmee je opeens veel meer kunt met je Apple iPod Photo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, maar als de Ipod Photo nu ook eens kon functioneren als een imagetank, dan had ik m meteen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat belachelijke sokje van 30 euro ?? Als ze goedkoper zijn heb ik wellicht interesse, maar ik zit ook nog aan een podSleev te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
je iPod achterhaalt door een nieuwe iPod met kleurenscherm en foto's?
tsja... er waren al lang spelers met kleurenscherm, fotofunctie en zelfs video. alleen nu is er ook 1 van Apple. (ook nog ontzettend duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Hydraulik-Phunk schreef op 28 oktober 2004 @ 16:59:
Dat belachelijke sokje van 30 euro ?? Als ze goedkoper zijn heb ik wellicht interesse, maar ik zit ook nog aan een podSleev te denken.
Voor 6 stuks voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

OmeRobbie schreef op 28 oktober 2004 @ 08:28:
Wat ik nergens kan terugvinden op Internet:

Kan de Belkin Digital Camera Link + cardreader op de nieuwe Ipod photo worden aangesloten?
Of kun je alleen foto's via iTunes erop plaatsen?
Wel, die image-tank is voor safari... dus als je D70 vol zit wil je je ipod vullen... dan is itunes dus nogal lastig om te verzorgen, want dat is een extra PC. Dat zal dus on the fly gaan. Note: je batterij van je ipod leeg = lege image-tank. Niet je muziek steeds afdraaien op safari want leeg = leeg en vol = vol.
[/quote]
Ik heb een 4G gekocht vanwege de imagetank, maar mij boeit het geen reet of ik het kan terugkijken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het een vet ding maar het is zeker jammer dat het zoveel moet kosten heb een ipod G3 en hou het daar nog maar even op. Ik vind dat ze er wel iets van een vga camera in hadden kunnen stoppen net als bij die samsungs bijvoorbeeld. Dat had pas echt een vette future geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op 28 oktober 2004 @ 13:39:

Nee ik maak er zelf wel eentje ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.coffeehouse-at-end-of-days.com/pics/iPodSock.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mja, maar iedereen heeft tegenwoordig wel een goeie digicam. Een 1 mpix cam is al vrij zeldzaam in mobiele toepassingen, en het design van de iPod leent zich niet echt om foto's mee te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou jah dan misschien om eraan te zetten net als die belkin cardreader gewoon als extra associore (of hoe je dat ook mag schrjven;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel interesse. Heb je er nog een aantal over?, mail me dan ff aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou net een iPod gaan kopen dit weekend, nu weet ik het niet meer zeker of ik dit wel wil....Is er een kans dat er binnen 2 maanden ook gewoon een iPod (zonder photo) met kleurenscherm komt? Want dan wil ik nog best even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 23:24:
Wou net een iPod gaan kopen dit weekend, nu weet ik het niet meer zeker of ik dit wel wil....Is er een kans dat er binnen 2 maanden ook gewoon een iPod (zonder photo) met kleurenscherm komt? Want dan wil ik nog best even wachten :)
Ik geef je een kleine kans. Aangezien Apple in juli de 4G iPods heeft uitgebracht en de iPod Photo serie prima als een verlening in de productlijn past denk ik dat ze het gewoon zo laten. Ook als je kijkt naar de prijzing van de iPods, scheelt telkens 100 euro/dollar per model. Dat was waarschijnlijk ook een van de redenen van de prijsdaling in juli.
Een 4G met kleurenscherm zonder foto-functionaliteit zou imo weinig meerwaarde hebben trouwens...

Thijs (blij met zijn 40 Gb 4G iPod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan koop ik denk de gewoon de 4G 20gig. Thx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel interesse in een sock.
Moeten we maar even kijken ..........hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik wil foto's kijken, neem ik mijn laptop wel. Veel beter dan tv beeld.
En als dat niet gaat neem ik mijn eoske en hang ik em aan mijn tv.
En foto's bewaren gaat ook op een gewone Ipod, je kan ze gewoon niet bekijken dan.
Ik zie het nut dus niet echt van die Ipod photo.
Zeker niet als je een laptop hebt.

Bovendien wil ik mijn mp3-speler overal kunnen gebruiken, vraag me af of je veel ziet op zo'n kleurenscherm in zonlicht. Op mijn Z600 zie ik ook geen reet in zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Heb zelf al uitgevonden dat iPod photo niet direct ondersteuning biedt voor bekijken van fotootjes die je met Belkin DCL inlaadt...

http://playlistmag.com/fe.../ipodphotofirst/index.php

Maar thanx anyway hier op dit forum voor de reacties |:(

[ Voor 8% gewijzigd door OmeRobbie op 30-10-2004 10:38 . Reden: webadres gecorrigeerd ]

Pagina: 1