Toon posts:

mbr hoe krijg je die terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik wet het:

het is een super noob actie maar ik moet het tog weer goed maken, ik begin

ik denk ha, linux wil ik wel eens proberen,
dus ik zie mijn c schijf met win98 en denk daar kan hij wel op
( ik heb xp pro op de d )
dus cd er in, opstarten, ff insturcties volgen en dan zie ik dat ik moet formatteren
dat wil ik niet dus is druk op vorige daarne weer op vorige etc...
tot er staat druk ctrl+alt+del om te herstarten.
ik cd er uit en herstarten......

staat er dat ik de operation system opstart schijf moet plaatsten terwijl ik xp gewoon werkte
dus ik kijk vreemd maar ik plaats de cd van xp en start gewoon op geen probleem alles werkt normaal
totdat ik opnieuw opstart....
weer de zelfde melding, dus ik start de reperatie functie van die cd op en kij kwat er fout is, ik doe onderander fixmbr en hij zegt klaar.
maar toch kan ikniet opnieuw opstarten en heb ik nu geen c meer in "deze computer"
terwijl als ik naar systeembeheer/schijfebeheer ga ik de schijf wel zie staan.
alleen ongepartioneert.

wat ik nu denk is dat mijn masterboor record naar de knoppen is dus wil ik een nieuwe er op zetten maar hoe, hoe krijg je dat er weer op.
ik heb op dit forum gezocht, windows help, en zelfs een korte tocht op google. maar ik vind niks.

kunnen jullie mij misschien helpen.....
bij voorbaat dank

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
Boot.ini wordt zoiezo door xp (en latere versies) op c: gezet.. Vandaar dat je problemen hebt met booten. Verder zou je gewoon in schijfbeheer --> configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer --> opslag --> schijfbeheer, je partitie weer een letter toekennen waardoor hij bereikbaar wordt.. Geen idee of hij niet al een letter heeft, maar als je zegt dat hij her niet meer staat in explorer moet je hem weer opnieuw toekennen.

Edit: dan ziet hij dus ook boot.ini weer (ongewijzigd neem ik aan, je hebt nog nix geformat) en dus kan je weer normaal booten

[ Voor 16% gewijzigd door MoiZie op 26-10-2004 20:10 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

je kan ook ff fixboot proberen... ik kan me herrinneren dat die iets anders deed nog dan fixmbr..
Maar ik vraag me wel af hoe je in vredesnaam in xp kan komen als je boot record enzo naar de knoppen is.. dat vind ik best wel knap

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Opstarten vanaf de xp CD, kies voor repareren.
Dan typ je je adminpasswoord(gewoon enter drukken als je geen pass hebt) en de volgende commando's :
fixboot en fixmbr

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb fixmbr en fixboot uitgevoert en krijg geen resultaat
en ik kan als ik rechtermuisknop op mijn c: partitie/schijf druk
geen optie waarbij ik een letter kan toekennen
wel dat ik hem kan formateren en dan partioneren

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Je kunt je letter ook niet zomaar veranderen, regel anders ff partition magic, daarmee kun je de leters veranderen zonder te formatteren.
Ook kun je partitioneren en zow zonder te formatteren.

Specs

Pagina: 1