speedtouch 510 + tiscali (Pro in Belgie)

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 18:26
Ik het onlangs adsl broadband via academicbroadband (die werkt met tiscali onder de pro gebruikers) op kot genomen.
Nu heb ik regelmatig last van disconnects tussen de modem en de pc.
Dus geen probleem dat de dsl line gedropt is, want het probleem lost zich op door de netwerkkabel tussen pc en modem even te ontkoppelen, daarna werkt alles terug perfect.
Na zoeken op got en google bleek het een probleem te zijn, oplosbaar door de nieuwe firmware, maar dat werkt hier niet, zelfs na de laatste versie (4.2.7)
het probleem is wel niet consequent: soms dagen geen probleem, en soms (zoals nu) 3 keer op 2 uur tijd)
weet er soms iemand een oplossing zonder hem in bridge mode te zetten?

Verwijderd

Promy schreef op 26 oktober 2004 @ 19:52:
Ik het onlangs adsl broadband via academicbroadband (die werkt met tiscali onder de pro gebruikers) op kot genomen.
Nu heb ik regelmatig last van disconnects tussen de modem en de pc.
Dus geen probleem dat de dsl line gedropt is, want het probleem lost zich op door de netwerkkabel tussen pc en modem even te ontkoppelen, daarna werkt alles terug perfect.
Na zoeken op got en google bleek het een probleem te zijn, oplosbaar door de nieuwe firmware, maar dat werkt hier niet, zelfs na de laatste versie (4.2.7)
het probleem is wel niet consequent: soms dagen geen probleem, en soms (zoals nu) 3 keer op 2 uur tijd)
weet er soms iemand een oplossing zonder hem in bridge mode te zetten?
andere kabel proberen? Of misschien je DHCP lease langer zetten?

• Promy
kabel heb ik reeds andere getest, ook de andere netwerkkaart die in zelfde pc zit geprobeerd...
de lease van dhcp staat nu op "infinite" maar dat lijkt niks te verhelpen :'(

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Promy schreef op 26 oktober 2004 @ 23:55:
kabel heb ik reeds andere getest, ook de andere netwerkkaart die in zelfde pc zit geprobeerd...
de lease van dhcp staat nu op "infinite" maar dat lijkt niks te verhelpen :'(
Bij de helpdesk vragen dat ze een lijnmeting vragen aan belgacom, is het je pppoe die down gaat of ook helemaal je sync, in het laatste geval is het bijna zeker een lijnprobleem dat belgacom moet oplossen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Promy
dat is net het rare...probleem lost zich op met gewoon de netwerkkabel tussen pc en modem uit en in te steken.
logs van de modem geven geen enkele onderbreking van het signaal van de provider aan.
kan het dan eigenlijk wel liggen aan de adsl lijn?

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb dit ook gehad (alcatel speedtouch pro + planet in NL). Ik had een wat tragere PC als download computertje lopen. Als ik dan bijvoorbeeld emule gebruikte en die kwam een beetje op gang, dan verbrak de verbinding met het modem, maar niet alleen van die computer, maar van alle computers.
Het leek erop dat er vanaf die trage computer incomplete IP-packets werden verzonden en het modem hierdoor op hol sloeg. Kan natuurlijk ook een defecte netwerkkaart zijn (3com in mijn geval), of de hub/switch die een beetje brak is (ook een 3com bij mij).

Hoe dan ook, problemen verdwenen in drie verschillende gevallen:

1) Emule aantal connecties drastisch terug brengen op trage PC

2) Overstappen op bittorrent op trage PC

3) Emule op een snelle PC

Sindsdien geen disconnects meer en zit inmiddels op een 4mbit Tiscali lijntje (Speedlinq)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• Promy
pc is een P4 2,4Ghz met 1GH ram, met winXp SP1 erop. Er draait geen dergelijke soft, enkel ftp (1 connectie, als client FlashFXP 2,0), trillian, IE en outlook

dat is ook de enige pc die aan de modem hangt.
een trage pc of emule etc, lijkt me dus ook niet de oorzaak :'( :?

netwerkkaarten zijn : 3com op mobo abit IS7(niet gebruikt voor de modem) en realtek 10/100 pci (rechtstreeks verbonden met de modem)

[ Voor 21% gewijzigd door Promy op 27-10-2004 12:11 ]

Pagina: 1