Toon posts:

onregelmatig klappen van de boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
(Het betreft een audigy 2 en een inspire 6700 systeem van creative op een p4 2,53 met windows xp. alle upgrades geinstalled, zowel van microsoft als van creative.)

Al enige tijd heb ik last van onregelmatig klappen van de boxen. Knallende geluiden. Nu heb ik gezocht op dit forum en iets gevonden over het starten van electrische app. wat zou storen op het systeem. Echter, ik ben pas verhuist en in mijn nieuwe huis doet ie exact hetzelfde en klinkt het ook hetzelfde.

Niet dat ik het starten van electrische app. wil uitsluiten, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hier het werkelijke probleem zich bevind, omrede dat het bijna hetzelfde is als in mijn vorige woning. Dit idee wordt nog eens versterkt door het feit, dat als ik de speaker op een harder volume laat spelen het probleem niet weg is maar wel minder wordt.

De pc is voorzien van voldoende randaarde, zelfs nog extra aan de verwarmingspijp omdat het een plexiglas kast betreft. Deze kast is denk ik niet het probleem, omdat hij in het begin geen last heeft gehad van knallen.

Ik ben nu een beetje uitverzonnen. De knowledge base van creative heeft ook geen resultaat opgeleverd. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 19:52 ]

Verwijderd

ik zou eerst beginnen met stoppen om de kast te aarden aan de verwarming EN aan de randaarde, hierdoor krijg je als bijde aardes goed zijn altijd een aardlus, met soms vervelende problemen. 1 aarde is dus genoeg.

Voor het klappen van je speakers heb ik alleen geen oplossing.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:08

StarWing

Huh ?!?

Is (was) een gekend prob bij de 6700's
Je moet de techforums van SB er maar eens op nakijken. (in sommige gevallen ging de sub erdoor)

Ligt aan een kaduuke voeding van die set.

Heb indertijd een mailtje + gegevens naar creative gestuurd, en ze hebben een andere PSU opgestuurd. Helemaal OK is deze ook nog niet, maar wel al veel beter.
Ik had deze gekocht op een beurs. Dus normaal moet je deze kunnen RMA'en

Beter is het van zelf een PSU te maken, maar dan voldoende zwaar.

Page intentionally left blank.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:11

Griffin

Is mythical

Ik kick dit topic maar even:

Ik heb dus het zelfde probleem als ik mn boxen aan heb. als ik op headset zet dan heb ik het minder.
Het betreft de zelfde set als de TS.
Ik heb het alleen HEEEl onregelmatig. soms helemaal niet. de andere keer in 1 minuut wel 10 keer.

Alleen die van mij is al erg oud. toch wel een jaartje of 2. dus een email sturen heeft weinig zin want een nieuwe voeding (lees: gratis) zit er niet in.
Maar het ligt dus aan de 6700 en niet aan mn audigy 2.

Ik heb mijn vader ook nog even laten luisteren. hij had het erover dat de boxen zich dan ontladen.
Klopt dit.

En is er nog een ander idee om het op te lossen. schoonmaken van sub of wat dan ook. of is dit niet verstandig.

dank

Verwijderd

In m'n vorige woning had ik een soortgelijk probleem: elke keer als de koelkast aansloeg kwam er een harde tik uit de speakers van m'n geluidsinstallatie (ze zaten beide op dezelfde groep).
Ik heb toen voor een paar gulden een staafje weekijzer gekocht (bij de plaatselijke electronica-knutsel-boer) en het voedingssnoer van de geluidsinstallatie daar een keer of 12 omheen gewikkeld, en vanaf dat moment was het probleem verdwenen.

Misschien de moeite waard om dat 's te proberen?

Verwijderd

Wat ik aan de hand had, was van soortgelijke aard.
Ik heb wel maar een Audigy 2 (niet de value, maar verder ook niets bijzonders :)).

Geregeld kreeg ik ook van die irritante tikjes en plofjes.
Ik heb wat opgezocht, en het blijkt dat wanneer je wat in het apparaatbeheer verandert, het probleem ook verdwijnt.
Het gaat om het onderdeel 'Computer'. Daar moet je voor ACPI-pc kiezen.

Bekijk hier de volledige oplossing (bijna helemaal onderaan).
Pagina: 1