Nieuwe koelers

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Hey,

Ik heb bij FreezingHardware nieuwe koelers besteld, de Arctic Cooling Super Silent Pro 4 L (socket 478) en de Acrctic Cooling ATI Silencer 2.

Nu begon ik vanmiddag aan de installatie, en na heel wat gestoei om m'n Sharkoon HDD Vibe Fixer (2 rubberen balken om je HDD in een 5,25" slot te hangen) in m'n AOpen H600B (met veel vreemde omgebogen randjes in de 5,25" sloten... :P *zucht*) te krijgen, draaide ik de fan van mijn Asus A9600 XT/TD (foto) en maakte de 2 bevestigingspunten bij m'n GPU los, en kwam tot de conclusie dat m'n memory-heatsinks nog muurvast zaten. (pff, wat een zin :P )

Hoe krijg ik deze er van af, er zijn geen schroefjes meer te bekennen waar ik m'n schroevendraaier op zou kunnen loslaten...

Als dit gelukt is en ik ga de ATI Silencer installeren, kan ik de koelpasta dan het beste op de GPU doen of op de koeler, en hoeveel? Is dit bij de CPU hetzelfde?

De 'fancontroller' (3-standen-schuifschakelaartje) bij de CPU-koeler bouw ik in een frontbay, naast mijn 16x2 LCD, met een blauw LEDje, geeft een mooi effect en is ook nog eens handig...

Bedankt alvast voor de antwoorden :)

Timmyboy

Verwijderd

Hallo,

Een vriend van me had precies het zelfde probleem :), oplossing > zet even je oude cooler er weer op als je die er al helemaal af hebt. Dan draai je ff 15 min een game ff knallen zeg maar, geheugen word warm > plakken ze minder goed, gaat het nog moeilijk maar dan ff rustig er af halen als het dus erg heet is :).

En de koelpasta zo min mogelijk dat je er haast doorheen kan kijken en moet op de GPU, want als je het coolblock aan drukt spletterd het overal heen als je teveel gebruikt en is zelfs negatief voor de perfomance (teveel koelpasta)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
föhn truukje. Met een fohn erop blazen en binne paar tellen kan je hem eraf trekken :P

Verwijderd

jozy schreef op 26 oktober 2004 @ 19:52:
föhn truukje. Met een fohn erop blazen en binne paar tellen kan je hem eraf trekken :P
En het kan toch nog iets makkelijker :D, ik ben een persoon die niet uit de weg gat voor een beetje moeilijkheden ;)

Verwijderd

jozy: dat is een goede, maar let wel érg op dat het niet té heet wordt, zeker bij geheugen en op een toch al vrij krappe grafische kaart, met veel spul bij elkaar. Tikkie te heet of té lang, en niet alleen je geheugenkoelertje, maar ook een weerstandje ligt d'r af.

Diepvries methode is dan wat beter.

Beste was mss nog wel geweest om een Zalman ZM80C-HP of ZM80D-HP te kopen, compleet fanloos, en tóch je memblokjes kunnen houden.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 19:58:
jozy: dat is een goede, maar let wel érg op dat het niet té heet wordt, zeker bij geheugen en op een toch al vrij krappe grafische kaart, met veel spul bij elkaar. Tikkie te heet of té lang, en niet alleen je geheugenkoelertje, maar ook een weerstandje ligt d'r af.

Diepvries methode is dan wat beter.

Beste was mss nog wel geweest om een Zalman ZM80C-HP of ZM80D-HP te kopen, compleet fanloos, en tóch je memblokjes kunnen houden.
Tijdens het fohnen eraan wringen en als hij loskomt dan weetje dat je goed zit(dus niet te heet). Bij zalman zm80d zitten ook heatspreaders bij en zou dat reusachtige asus ding er sowieso af moeten, anders past hij niet

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Timmyboy_

Dit is toch wel veel vaker voorbij gekomen en is dan ook makkelijk te vinden met de search

Getuige wel dat ik in de eerste 5 minuten van mijn zoeken al de volgende topics tegenkwam:
[rml][ ASTA] Mijn koelblok van mijn GPU afgehaald[/rml]
GeForce FX core koelblok verwijderen ?
raad gevraagd met coolers
Ati readeon 7500 koeler
Chipset erafhalen :S vastgelijmd?????

Gaat wel over een GPU koelblok of een chipset koeling maar dat werkt allemaal op dezelfde manier :)

Graag voortaan even de search gebruiken voordat je een topic opent :)

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 26-10-2004 20:16 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.