[UMTS] Nu ook op de Powerbook!

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Zou je denken dat dit meer thuis hoort bij Internet en Netwerken ofzo, heb het bewust hier geplaatst omdat het echt mac-only is...

Ik had al een tijdje een UMTS-kaart liggen van Vodafone, die krengen werden niet ondersteund op de mac.. Nou heb ik gelukkig software gevonden die werkt, waarmee ik op m'n Powerbook kan UMTS-en!

Als je denkt; wat de fuck heb ik aan deze blijde boodschap: als ik zelf zo'n topic had gevonden was ik er erg blij mee geweest, misschien dat anderen nu ook aan de UMTS willen met zo'n kaart...

Als mensen interesse hebben in de software; geef ff een gil, zet ik het even online met een linkje hier (gaat om een drivertje, niets illegaals dus)

Oh ja, ik heb helemaal niets met Vodafone te maken, heb er dus geen baat bij als mensen van die kaarten gaan kopen dus.. geen reclame dit. ben gewoon zelf blij dat ik EINDELIJK met de mac overal online kan..

Verwijderd

Ik heb hetzelfde maar dan via Bluetooth met de Sony Ericsson Z1010 UMTS telefoon, ook op de powerbook dus. Wie daar meer over wil weten mag mij ook benaderen :)

Het roeleert zwaar he UMTSen op je powerbook _/-\o_

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[off-topic]
Nu weet ik helaas verdomde weinig over UMTS, maar bij GPRS gebruik je als 'inbelnummer' richting telefoon een *99* nummer. Werkt dit geheel anders bij UMTS? Dus niet meer via zgn. data-accounts? Misschien te off-topic.
[/off-topic]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

UMTS is sneller.
GRPS is +/- modemsnelheid (56kbs) , UMTS is 370kbs.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Als je mij het bestandje stuurt plaats ik het wel permanent on-line.
emperor667 AT gmx net

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Ik zit met een Powerbook en een mobile connect card van kpn. Als ik het juist heb is dat dezelfde hardware, dus die driver wil ik graag even proberen.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Download HIER de driver :-)

Weet niet of het met KPN gaat werken hoor, het is echt een Vodafone programma'tje.. Maar het proberen waard!

Verder weinig verstand van het systeem, weet alleen dat het werkt (en goed!).. Dekking is nog erg slecht van UMTS, het schakelt automatisch over op GPRS dan.. Maar áls UMTS lukt is het ook daadwerkelijk 'snel' internetten..

Verwijderd

Helaas, het werkte inderdaad niet voor KPN. De kaart gaat weer stofverzamelen op de plank en tussentijds blijven we hopen.

• Slagroom
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat voor snelheid haal je dan?

Zou je dit eens willen testen op www.speedtest.nl? Ik wil wel eens weten hoe snel UMTS nu werkelijk is.

• ppl
  • Niet online

ppl

Leuk dat er zo'n topic wordt gestart. Minder leuk dat er weer mensen benadert dienen te worden, dat haalt het hele nut van het topic onderuit.
Zet er dan gewoon in het topic neer hoe je het UMTS werkend heb gekregen en met welke driver. Maar aan een mededeling (want meer is het niet) heb je totaal niets.
Als er iemand dan druk aan het zoeken is naar een oplossing en vindt dit soort topics dan zakt de moed aardig diep in de schoenen.

Dit soort zaken kom ik veelvuldig tegen, ook hier op dit forum. Dat is doodzonde want het nut van het forum wordt daardoor steeds minder. Wil je een oplossing dan moet je hier maar niet gaan zoeken want die vindt je toch niet krijg je dan, moet je niet willen.

Toch wel weer fijn dat er even later een post staat met een linkje voor die driver :)

Verwijderd

Het punt is gewoon dat ik geen heel verhaal ga plaatsen als er geen vraag naar is that's all. Tot nu toe leek dat nog niet echt het geval.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 22:21:
Het punt is gewoon dat ik geen heel verhaal ga plaatsen als er geen vraag naar is that's all. Tot nu toe leek dat nog niet echt het geval.
Maar een 'heel verhaal' kan wel van pas komen als iemand over een paar weken eens de search gebruikt omdat 'ie op zoek is naar informatie over dit gebeuren.

Overigens werkt die vodafone gprs kaart perfect in m'n pa z'n TiBook.. Is die UMTS versie zoveel anders?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik heb er wat over geschreven op mijn nieuwe website:

http://www.i-marco.nl/weblog/pivot/entry.php?id=9

Hope it helps...

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 20:02:
Ik heb er wat over geschreven op mijn nieuwe website:

http://www.i-marco.nl/weblog/pivot/entry.php?id=9

Hope it helps...
Hoeveel kost dat nou eigenlijk? Is het niet ongelovelijk duur?

Nice site BTW, hoop later ook zo iets moois te kunnen maken.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39
Prijzen ex btw:

Bundel 10 MB € 20,00
Bundel 25 MB € 37,50
Bundel 50 MB € 50,00
Bundel 1 GB € 75,00

Afhankelijk van je bundel is het dus marginaal
duurder of veeeeeeeeeel goedkoper dan GPRS.

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 01-11-2004 22:05 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Dat zijn nog best heftige prijzen dan, zodra je meer gaat doen dan een beetje SSH en email kom je al snel boven de 10Mb uit, zeker als je vaak lang in de trein zit. Volgens mij kun je dan beter van te voren bedenken wat je gaat doen ipv pas in de trein naar je info zoeken.

Het prijsverschil tussen de 50MB en 1GB bundel is trouwens wel opvallend.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 01 november 2004 @ 18:44:
[...]

Hoeveel kost dat nou eigenlijk? Is het niet ongelovelijk duur?

Nice site BTW, hoop later ook zo iets moois te kunnen maken.
Zoals al genoemd, met de 1GB bundel valt het wel mee (relatief natuurlijk).
En dank voor je compliment!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 21:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hoe lang is zo'n bundel geldig? Ik zit nogal eens een eind in de trein (Breda - Eindhoven dagelijks, en andere richtingen komen ook wel voor), en ben van plan over een tijdje mijn iBook in te ruilen voor een mooie PowerBook (12" of 15"). Als zo'n 1GB bundel gewoon een jaar geldig is ofzo, dan is het best te doen als de dekking tussen Breda en Eindhoven goed is :)

Launching containers into space

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Whieee schreef op 06 november 2004 @ 12:26:
hoe lang is zo'n bundel geldig? Ik zit nogal eens een eind in de trein (Breda - Eindhoven dagelijks, en andere richtingen komen ook wel voor), en ben van plan over een tijdje mijn iBook in te ruilen voor een mooie PowerBook (12" of 15"). Als zo'n 1GB bundel gewoon een jaar geldig is ofzo, dan is het best te doen als de dekking tussen Breda en Eindhoven goed is :)
Let in dat geval wel op dat alleen de 15" PowerBooks een PCMCIA-slot hebben voor die UMTS-kaart en de 12" niet :).

Verwijderd

Whieee schreef op 06 november 2004 @ 12:26:
Je hebt gewoon 1GB per maand. Dus wat bedoel je precies?

Verwijderd

wouterve schreef op 06 november 2004 @ 12:57:
[...]

Let in dat geval wel op dat alleen de 15" PowerBooks een PCMCIA-slot hebben voor die UMTS-kaart en de 12" niet :).
Ik zie nog steeds niet in waarom iemand een kaart die voor een uitsteeksel aan je PB zorgt zou nemen terwijl je ook gewoon een UMTS telefoon kunt gebruiken :?

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 14:15:
[...]

Ik zie nog steeds niet in waarom iemand een kaart die voor een uitsteeksel aan je PB zorgt zou nemen terwijl je ook gewoon een UMTS telefoon kunt gebruiken :?
Ik weet niet hoeveel een UMTS kaart kost maar ik zou persoonlijk ook voor een UMTS telefoon gaan. Heb je er gelijk weer een leuke gadget bij ;P
Als je je limiet van 1 GB per maand niet haalt. Kan je dat dan meenemen naar de volgende maand net als bij de belminuten? Ik heb op de vodafone site gekeken maar kan hier bar weinig over vinden. Usability van 0,0

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Nou het 'overzetten' lijkt me niet echt nodig!
Ik heb net ffe naar mijn datatellers gekeken. Ik gebruik het nu een week of drie en ik sta op:

Verzonden: 26.283.705 bytes
Ontvangen: 65.506.808 bytes

Ik zit dagelijks 1 a 2 uur op internet met mijn powerbook in de trein dus om nu te zeggen dat je snel aan 1GB zit... neuh....
Pagina: 1