Toon posts:

XP hangt op "welkkoms scherm" na ghost image disk to disk

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even jullie hulp nodig.

In de pc van mn vriendin zat tot vandaag een WD150AB schijf, 15 GB schijfje.
Vrij krap dus en heb er zojuist een Hitachi 120GB Sata 8mb cache schijf ingezet.

Ik heb daarna met ghost een disk to disk gedaan. Dus van de 15GB naar de 120GB schijf.
Ook dat is verder zonder problemen verlopen.

Nu heb ik in principe 2 identieke windows XP installaties. Om er zeker van te zijn dat XP de goeie snelle en grote schijf gebruikt heb ik de bootsequence in de bios aangepast.

Nu start XP op en zie ik in XP dat de oude 15GB schijf C is en dat de nieuwe G is geworden.

Dat is dus klote zeg maar.

Dus ik de C partitie compleet weggehaalt wat ook gelukt is. Nu wil ik opnieuw opstarten zodat die G drive nu automatisch de C wordt.

Het probleem is nu dat XP opstart tot aan dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://trancemaster.nkiteam.de/tmp/xp.jpg

Iemand de oplossing?

Ook in safe mode kom ik niet verder dan dit scherm

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Zeker weten doe ik het niet, maar ik kan me voorstellen dat WXP nu zo'n beetje alle hardware bij elkaar gaat harken en hij ziet ineens een nieuwe schijf die hij niet kent. Kan het zijn dat hij daarover valt?

Safe mode zou dan wel moeten werken, lijkt me.

Heb je al een reparatie installatie gedaan?

Mag ik trouwens concluderen dat je de schijven met jumpersetting Cable select heb gezet?

[ Voor 15% gewijzigd door its_Muppet op 26-10-2004 19:04 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens ALT-TAB

Het kan zijn dat er een scherm achter je hoofdscherm terecht is gekomen, hoewel dat vaak in een ander stadium gebeurd.... maar het kan zijn dat je een foutmelding (automatisch inloggen oid) mist.

Verwijderd

ik heb het ook wel eens gehad maar dan kon ik door op spatie te drukken gewoon inloggen

Verwijderd

Topicstarter
its_Muppet schreef op 26 oktober 2004 @ 19:03:
Zeker weten doe ik het niet, maar ik kan me voorstellen dat WXP nu zo'n beetje alle hardware bij elkaar gaat harken en hij ziet ineens een nieuwe schijf die hij niet kent. Kan het zijn dat hij daarover valt?

Safe mode zou dan wel moeten werken, lijkt me.

Heb je al een reparatie installatie gedaan?

Mag ik trouwens concluderen dat je de schijven met jumpersetting Cable select heb gezet?
Ik heb nog geen reperatie installatie gedaan.

Jumpers is niet van belang aangezien de oude schijf alleen aan de primary master hangt en de tweede nieuwe schijf een SATA schijf is. (die hoef je niet te jumperen)

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 15:54

nitpicker

uNF

Ik heb hetzelfde eens gedaan, en ook hier eens gepost.. (zal eens zoeken) en het antwoord gevonden op de MS KB site.

Elke hd heeft onder WinXP (en 2000 glf ook) een eigen ID. Dat ID moet je eerst omzetten.. daarna bootie dr pas vanaf...

Ik heb met BEIDE installaties op moeten starten, daarna in het reg het ID aangepast, daarna startte hij pas door op de nieuwe schijf...

brb.. ff zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
TheGhostInc schreef op 26 oktober 2004 @ 19:05:
Probeer eens ALT-TAB

Het kan zijn dat er een scherm achter je hoofdscherm terecht is gekomen, hoewel dat vaak in een ander stadium gebeurd.... maar het kan zijn dat je een foutmelding (automatisch inloggen oid) mist.
ondertussen heb ik eigenlijk weer dezelfde stap uitgevoerd.

Ik heb opnieuw een disk to disk gedaan en nu start XP weer op!

Maar zit weer terug in de oude situatie. C oude schijf G nieuwe schijf.

Ik zie overigens bij device manager dat hij de c als "active" ziet
de G is system disk.

Misschien via Fdisk de G schijf active maken???

Verwijderd

Topicstarter
nitpicker schreef op 26 oktober 2004 @ 19:13:
Ik heb hetzelfde eens gedaan, en ook hier eens gepost.. (zal eens zoeken) en het antwoord gevonden op de MS KB site.

Elke hd heeft onder WinXP (en 2000 glf ook) een eigen ID. Dat ID moet je eerst omzetten.. daarna bootie dr pas vanaf...

Ik heb met BEIDE installaties op moeten starten, daarna in het reg het ID aangepast, daarna startte hij pas door op de nieuwe schijf...

brb.. ff zoeken...
Ok dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn!
Ik wacht op je antwoord

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik kan het helaas NU niet vinden.. MS KB niet en hier op GoT niet... (zit eigenlijk ook op cursus nu...)

Thuis heb ik, als het goed is, het printje nog liggen... ben rond 22:00 thuis... heb je nog ff?! :/

edit:
http://forums.techguy.org...076649750117938&p=2033821 -- hiero iets, maar ws te laat voor jou....

[ Voor 27% gewijzigd door nitpicker op 26-10-2004 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
nitpicker schreef op 26 oktober 2004 @ 19:30:
Ik kan het helaas NU niet vinden.. MS KB niet en hier op GoT niet... (zit eigenlijk ook op cursus nu...)

Thuis heb ik, als het goed is, het printje nog liggen... ben rond 22:00 thuis... heb je nog ff?! :/

edit:
http://forums.techguy.org...076649750117938&p=2033821 -- hiero iets, maar ws te laat voor jou....
Ja is goed.

Ik denk trouwens wel dat het daar aan ligt.

Want als ik weer een disk to disk to naar die oude 15GB dan start xp zonder problemen op. En dat is toch raar want het is een exacte kopie van de 120GB schijf.
DUs het moet een werkende XP zijn die op de 120GB staat.
Maar zonder die C schijf (die 15GB dus) start xp niet meer door.

Het lijkt me dus inderdaad met die ID's te maken hebben.

• nitpicker

nitpicker

uNF

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=418 -- How to!

Duss... delete die ene key (zie link vorige post), ghosten, naar nieuwe hd.. en hoppa! :) Succes!

edit:
Ps. ik lees net dat een Repair via de WinXP install CD ook nog weleens wil helpen...

[ Voor 69% gewijzigd door nitpicker op 26-10-2004 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
nitpicker schreef op 26 oktober 2004 @ 19:52:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=418 -- How to!

Duss... delete die ene key (zie link vorige post), ghosten, naar nieuwe hd.. en hoppa! :) Succes!

edit:
Ps. ik lees net dat een Repair via de WinXP install CD ook nog weleens wil helpen...
Nou ik ben al bezig het hele zooitje opnieuw te installeren :(

Ik heb een repair geprobeerd maar daarna kwam xp in een vizieuze cirkel terecht van reboots.

Krijg halverwege het opstarten aantal keuze te zien en de melding dat de installatie /reperatie niet succesful was..

Het maakt dan niet uit welke optie je kiest in het menu hij breekt het laden af en start opnieuw op..

nouja in iedergeval bedankt voor de hulp. (JIJ OOK BEDANKT BILL! :r )

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
heb hier net hetzelfde probleem, zal het wissen van die regkey wel even proberen :)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:20:
[...]

Nou ik ben al bezig het hele zooitje opnieuw te installeren :(

Ik heb een repair geprobeerd maar daarna kwam xp in een vizieuze cirkel terecht van reboots.

Krijg halverwege het opstarten aantal keuze te zien en de melding dat de installatie /reperatie niet succesful was..

Het maakt dan niet uit welke optie je kiest in het menu hij breekt het laden af en start opnieuw op..

nouja in iedergeval bedankt voor de hulp. (JIJ OOK BEDANKT BILL! :r )
Jammer dat je het opgegeven hebt.

Door (met de CD bijv.) op te starten in de Recovery Console, kun je met het commando BOOTCFG (even uit het blote hoofd) laten zoeken naar XP-installaties en deze ook weer boot-baar maken. O.a. de boot.ini wordt dan weer hersteld en de verwijzingen worden goedgezet voor de nieuwe harde schijf.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
de regkey heeft geholpen, bedankt :)

oplossing:

open regedit en ga naar hkey_local_machine -> system -> mounteddevices en verwijder alle sleutels daar die je kan vinden. De default is niet mogelijk. clone opnieuw en voilla het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door kleefding op 27-10-2004 17:45 ]

Pagina: 1