[Java] Observer - web-winkel

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik tracht een webwinkel op te richten die in Java is geschreven. Nu kom ik een probleem tegen en dacht het op te lossen met het Observer-pattern.

Je hebt een GUI met daarin de stockitems (een stockitem bevat ook nog eens een product die op zijn beurt een String als naam bevat). Nu wil ik dus in een formulier de naam van het product veranderen en wil dat dit zichtbaar is in de GUI van andere clients.

Moet ik dan Product Observable maken en in StockItem dan Product Observen ? En dan via een Model mijn StockItem Observen ? Of begrijp ik het Observer-pattern niet volledig ? Want als ik dit zou toepassen zou iedere klasse bijna Observable zijn ?!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 10:47
Waarom maak je geen model die alle produkten beheert? Bij een verandering van het model, dus wanneer bijvoorbeeld een setter is aangeroepen, geef je je GUI een seintje dat iets is veranderd. En als je het observer-pattern wilt gebruiken, dan lijkt mij dat je dit model observable maakt

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Ik ben vast voor de grote structs revolutie en andere Java technologie. Maar bij een webwinkel heb je toch geen GUI die je seintjes kan geven doormiddel van een observer pattern, maar het zal wel aan domme ik liggen hoor.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"web"winkel is mss een beetje verkeerd gekozen naam, het gaat om een Swing-user-applicatie. Ik heb een JList waarvan ik de objecten rechstreeks kan wijziging, dit is dan blijkbaar niet de goeie manier (getSelectedValue) ?