Toon posts:

Deleted files recovery + werking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zie hier verschillende toics over hoe je verwijderede bestanden kan terugkrijgen.
Mijn vraag is dan ook niet hoe dit moet, maar vooral hoe dit kan werken.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om bv een dvd film met shift+delete te verwijderen en later te recoveren? En zo ja? Hpe is dit in hemelsnaam mogelijk? Waar worden deze 4.2 gig dan "tijdelijk" bewaard?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je iets van je harde schijf 'verwijderd'dan wordt het niet echt verwijders--> De ruimte wordt dan alleen weer vijrgegeven om erover heen te schrijven. Installeer je dus niks, dan is het vrij makkelijk die files niet meer overschrijfbaar te maken.

Installeer je echter iets in de tusentijd, dan loop je kans dat het proggramma over je file heen wordt geschreven en dan is er nog maar een gedeelte terug te halen.

/me Notna met zijn boeren uitleg :P

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 26-10-2004 09:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
ah ok, dus het maakt verder niets uit of ik tussendoor de pc heb uitgezet, wanneer ik dus niets heb geinstalleerd tussendoor dan kan het werken. Hmmm moet ik gaan proberen! Thanks voor de uitleg

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 09:18:
ah ok, dus het maakt verder niets uit of ik tussendoor de pc heb uitgezet, wanneer ik dus niets heb geinstalleerd tussendoor dan kan het werken. Hmmm moet ik gaan proberen! Thanks voor de uitleg
dat is niet helemaal waar. "Als er ondertussen niets over de locatie van het oude bestand heen is geschreven" is een betere omschrijving. Windows schrijft ook af en toe naar de harde schijf. Voor bijvoorbeeld virtual memory, of om een aanpassing in de instellingen op te slaan. Je moet maar net de pech hebben dat de harde schijf besluit om data die hij moet wegschrijven neerzet op de plek waar je gewiste bestand staat en je gewiste bestand is corrupt als je 'm terug probeert te halen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
jepz, heb je gelijk in, dan kan ik het beste gewoon even proberen met getdataback als ik thuiskom en eens kijken of ik geluk heb. Anders heb ik wat meer werk met de bestanden opnieuw downloaden. Maar dan weet ik het wel voor de volgende keer. Of niet shift+delete of meteen data recovery uitvoeren!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je trouwens ervoor zorgen dat bestanden ook op deze plaats worden verwijderd? Dus zodat ze ook niet meer op die vrije ruimte bestaan? Kan dat alleen door die partitie te formateren?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Een format zorgt er inderdaad voor dat alles weg is, ook je hdd wipen zorgt ervoor dat alles weg is :) Maar dan ook echt alles natuurlijk ;).

je kan natuurlijk ook gewoon een magneet erover halen (een sterke elektromagneet :9)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dat is natuurlijk ook een optie....

heb je het lolbroekje aan??? :-)

laat die bestandjes maar braaf staan, daar staan ze goed, maar thx voor de uitleg

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

MoiZie schreef op 27 oktober 2004 @ 16:40:
Een format zorgt er inderdaad voor dat alles weg is, ook je hdd wipen zorgt ervoor dat alles weg is :) Maar dan ook echt alles natuurlijk ;).

je kan natuurlijk ook gewoon een magneet erover halen (een sterke elektromagneet :9)
Errm.. misschien is het een goed idee om de volgende keer een antwoord te geven waar de topicstarter daadwerkelijk iets aan heeft :)

Er zijn best veel programma's te vinden [google=secure delete] die de harde schijf meerdere keren overschrijven met lege waardes. Hiermee verdwijnt naast de entry in de File Allocation Table dus ook de daadwerkelijk data :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1