Toon posts:

[XP] Windows Verkenner opent bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer wanneer ik opstart wordt er een verkenner-scherm door windows XP (SP1) geopend in de directory c:\program files\common\ die directory is leeg, op een submap na. Het lijkt erop dat er een programma naar die map refereert maar hoe kom ik erachter? Is er een manier waarop ik kan zien wat er allemaal precies gebeurt tijdens het opstarten? In mijn map opstarten staat geen verkenner. Ook bij mijn andere opstart items staat niets over een verkenner. Het is dus niet echt een probleem, want ik kan het venster na het opstarten gewoon afsluiten, maar wel heel irritant. Wie kent dit probleem?

Alvast Bedankt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Start, uitvoeren: msconfig

Kijk even in het tabblad 'opstarten'. Daar zal ergens een verwijzing in staan naar de map c:\program files\common\.

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zoeken naar Windows Verkenner opent bij opstarten leverde ook niets/nada/geen oplossing op?

[rml]Blafhert in "[ XP] window start automatisch op"[/rml]

[ Voor 45% gewijzigd door PipoDeClown op 26-10-2004 08:33 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Heb inderdaad in alle opstartmappen en items al gekeken maar geen verwijzingen gezien. Toen heb ik alle startup items in MSconfig weggehaald. Bij het opstarten hierna bleef het verkenner scherm weg! Toen ben ik een voor een de opstartitems aan gaan zetten, na 6 reboots bleek het verkennerscherm veroorzaakt te worden door het opstarten van usrprmpt.exe dit bestand schijnt een onderdeel te zijn van Norton Antivirus. Er wordt op diverse websites aanbevolen om dit programma met rust te laten. Dan ga ik denk ik Norton Antivirus maar opnieuw installeren. Ik had toch al problemen met Live Update.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 09:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS er in staat - probeer daar ook zelf op te letten aub :)

Verder - als het path naar 'usrprmpt.exe' een spatie bevat, en het staat niet tussen aanhalingstekens kan dat ook het door jou genoemde probleem opleveren. Probeer het dan eens tussen aanhaningstekens te zetten :)