Ik probeer sql server 2k op een notebook waarop XP pro sp2 NL staat te installeren. Dat wil niet lukken omdat de installatie steeds begint te zeuren over toegangsproblemen tot c:\program files\sql server\mssql\binn\ums.dll.
Dit trad eerst op bij de MSDE editie van sql server . Vervolgens heb ik het volgende geprobeerd:
- alle regkeys verwijderd en alle bestanden in c:\program files\sql server ...
- installeren van de volledige versie van SQL server
- installeren van sql server 2005 beta
In alle gevallen breekt de installatie af met bovenstaande foutmelding. De gebruiker heeft aangegeven dat hij in het verleden instatie een sql server instantie handmatig heeft gewist.
Zoeken in google of de KB van MS geeft geen bruikbare resultaten. Een volledige herinstallatie van Windows is niet echt een optie . Ik heb al wel een in-place install van Windows XP uitgevoerd. Dit heeft enkele andere problemen opgelost maar is dus nog niet de oplossing voor het SQL probleem.
I'm looking for options....
Dit trad eerst op bij de MSDE editie van sql server . Vervolgens heb ik het volgende geprobeerd:
- alle regkeys verwijderd en alle bestanden in c:\program files\sql server ...
- installeren van de volledige versie van SQL server
- installeren van sql server 2005 beta
In alle gevallen breekt de installatie af met bovenstaande foutmelding. De gebruiker heeft aangegeven dat hij in het verleden instatie een sql server instantie handmatig heeft gewist.
Zoeken in google of de KB van MS geeft geen bruikbare resultaten. Een volledige herinstallatie van Windows is niet echt een optie . Ik heb al wel een in-place install van Windows XP uitgevoerd. Dit heeft enkele andere problemen opgelost maar is dus nog niet de oplossing voor het SQL probleem.
I'm looking for options....
Hans van Zijl