Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

scheerspiegel die niet beslaat, is dit wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/bild_jpg.jpg

Deze spiegel beslaat niet onder de douche voor wie zich bijv. graag scheert onder de douche Past in iedere douche en werkt simpel op batterijen.
Heeft zelfs een LED verlichting zodat u de lastige plekjes ook kunt vinden Afm.ca. 21x20x 2,5 cm (LxBxD) Levering incl.batterijen

Dit geavanceerd apparaatje kost 20 euro bij Schlecker :)

Ik vind dit wel een handige electronische gadget maar hoe zal dit in de praktijk werken?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Tamelijk overbodig, onder de douche zie ik toch niets (ben redelijk bijziend), dus ik scheer me op de tast (en ik voel dat het glad is).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Voor 20 Euro zal je er geen buil aan vallen. Verder kan je het gewoon terugbrengen als 'ie niet doet wat 'ie moet doen; niet beslaan.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:46
Ik smeer altijd wat schuim van m'n gezicht op de spiegel. Dan beslaat 'ie een paar dagen niet...

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:30
omdat er batterijen inzitten zal het wel gekoeld worden.

Er bestaat echter ook een variant zonder batterijen, die ook niet beslaat. Het oppervlak zal dan een speciale behandeling zijn ondergaan om het beslaan tegen te gaan. Er zal dus een laagje overheen zitten oid.

• Freee!!

Freee!!

sdomburg schreef op 26 oktober 2004 @ 00:33:
Voor 20 Euro zal je er geen buil aan vallen.
Redelijk punt.
Verder kan je het gewoon terugbrengen als 'ie niet doet wat 'ie moet doen; niet beslaan.
Ik zou dat liever iets anders verwoorden:
"Als het ding doet wat het niet zou moeten doen, beslaan". Komt op hetzelfde neer, maar vermijdt lastige dingen als het dubbele gebruik van niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• sdomburg
addictive schreef op 26 oktober 2004 @ 00:34:

Er bestaat echter ook een variant zonder batterijen, die ook niet beslaat. Het oppervlak zal dan een speciale behandeling zijn ondergaan om het beslaan tegen te gaan. Er zal dus een laagje overheen zitten oid.
Ik denk dat een beschermlaagje goedkoper is dan een compleet koelsysteem. De batterijen zijn uiteraard nodig voor de stroomvoorziening van de LED.
Mr. Liu schreef op 26 oktober 2004 @ 00:35:
Ik zou dat liever iets anders verwoorden:
"Als het ding doet wat het niet zou moeten doen, beslaan". Komt op hetzelfde neer, maar vermijdt lastige dingen als het dubbele gebruik van niet.
Ik heb het expres zo geformuleerd: de hoofdfunctie van het ding is niet beslaan. Als een product niet aan de hoofdfunctie kan voldoen, dan is dat een geldige reden om hem terug te brengen. Bij de kassa zullen ze met een simpel "Hij doet ut niet" waarschijnlijk wel genoegen nemen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door sdomburg op 26-10-2004 00:37 ]

• addictive
sdomburg schreef op 26 oktober 2004 @ 00:35:
[...]

Ik denk dat een beschermlaagje goedkoper is dan een compleet koelsysteem. De batterijen zijn uiteraard nodig voor de stroomvoorziening van de LED.
euhm... owja :D ben niet helemaal helder meer, net terug van vrienden; bier en een blowtje op

Verwijderd

Topicstarter
addictive schreef op 26 oktober 2004 @ 00:34:

Opwarmen lijkt mij, het is toch warme vochtige lucht die op een koud oppervlakte slaat en dus weer vloeibaar wordt?

Maar waar haal je zo'n zonder batterij spiegel, die batterijen lijkt mij een geknoei in een vochtige ruimte.

Dat schuim of zeep truukje werkt niet bij mij :?

edit: ja hier zal dan wel een laagje opzitten en de batterij voor de led :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 00:39 ]

• sdomburg
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 00:38:
[...]

Opwarmen lijkt mij, het is toch warme vochtige lucht die op een koud oppervlakte slaat en dus weer vloeibaar wordt?

Maar waar haal je zo'n zonder batterij spiegel, die batterijen lijkt mij een geknoei in een vochtige ruimte.

Indien het product bedoeld is voor gebruik onder de douche en het in Nederland legaal bij de Schlecker te krijgen is, mag je ervan uitgaan dat het ding bestend is tegen vochtige ruimtes. Waarschijnlijk kan je de batterijen er ook gewoon uithalen als je dat fijner vind, je LEDje zal het dan alleen niet meer doen.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 26 oktober 2004 @ 00:40:
[...]

Indien het product bedoeld is voor gebruik onder de douche en het in Nederland legaal bij de Schlecker te krijgen is, mag je ervan uitgaan dat het ding bestend is tegen vochtige ruimtes. Waarschijnlijk kan je de batterijen er ook gewoon uithalen als je dat fijner vind, je LEDje zal het dan alleen niet meer doen.
Ik bedoelde niet dat ik bang was voor electrocutie maar vocht en batterijen gaat nooit goed.
Lekken en bruine rotzooi etc. heb ik altijd met mijn fietslampen.
Ik denk niet dat dat ding met rubber pakkingen en vet is gesealed :)
Geen led, jij bent gek :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 00:42 ]

• zetje01
[...]

:)
Flink verdunnen met water?

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 26 oktober 2004 @ 00:44:
[...]

Flink verdunnen met water?
Schuim gewoon erop smeren en dan afvegen met een doek, op de spiegel buiten de douche werkt het wel maar onder/naast de douche niet :(
Mr. Liu schreef op 26 oktober 2004 @ 00:32:
Tamelijk overbodig, onder de douche zie ik toch niets (ben redelijk bijziend), dus ik scheer me op de tast (en ik voel dat het glad is).
Soepele handen heb jij, ik ga daar niet aan beginnen dat wordt een bloedbad :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 00:48 ]

• sdomburg
Afbeeldingslocatie: http://www.mirrorplaceonline.com/images/zspbottle.jpg

Ik meende me al iets te herrinerren van een spray. Google did the trick.
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 00:46:
Soepele handen heb jij, ik ga daar niet aan beginnen dat wordt een bloedbad :)
Kwestie van oefening.

[ Voor 56% gewijzigd door sdomburg op 26-10-2004 00:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 26 oktober 2004 @ 00:48:

[...]

Kwestie van oefening.
Wel een hoge prijs een stuk oor en neus missen om glad te zijn zonder spiegel :+ .
Ik ben serieus al blij dat ik het zonder sneetjes kan MET spiegel, was een ramp in het begin :|

• zetje01
Die spray hoort bij de spiegel.
Is dus geen alternatief...

[ Voor 29% gewijzigd door zetje01 op 26-10-2004 00:56 ]

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 00:54:
[...]
Wel een hoge prijs een stuk oor en neus missen om glad te zijn zonder spiegel :+ .
Ik ben serieus al blij dat ik het zonder sneetjes kan MET spiegel, was een ramp in het begin :|
Gewoon eerst voelen waar je begint met scheren, is even wennen, maar niet moeilijker dan met een spiegel.

EDIT:
En voor het beste resultaat moet je toch al met je andere hand de huid straktrekken, dus dat gaat in één moeite door.

[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 26-10-2004 01:03 . Reden: Aanvulling ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ohw ja ik nog een huistuinkeuken middeltje tegen het beslaan van spiegels in vochtige ruimtes:
smeer er afwasmiddel op. dun laagje natuurlijk.
ooit geleerd bij een kinderprogramma :)

grr edit: zo zie je maar weer, eerst posten dan lezen. sorry!

[ Voor 16% gewijzigd door randje op 26-10-2004 01:14 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23
Ik scheer me altijd op mijn eigen kamer, dus nooit last van beslagen spiegels :P

edit:
Eerste post in [Gadget Talk] na de verhuizing van tweakers.net naar Redbus :+

[ Voor 36% gewijzigd door Glenfiddich op 26-10-2004 18:36 ]

Catch a smile out there!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik scheer me altijd onder de douche met een gewone kleine IKEA spiegel aan zo'n harmonica, handig kun je altij dgoed dichtbij draaien.
FF 3 sec de douche erop zetten en hij beslaat echt niet meer hoor. Alleen af en toe (om de maand ofzo) kalkaanslag eraf halen, want daar wordt ie redelijk wazig van.

• addictive
[...]

edit: ja hier zal dan wel een laagje opzitten en de batterij voor de led :)
opwarmen had sowieso niet gekund.

Als ik me sta te douchen is er ook alleen warme lucht en beslaan de ramen, maar als ik na het douchen het raam open zet (en er komt dus koele lucht naar binnen) dan gaat de condens wel van het raam af.

Hij had dus sowieso moeten koelen :)

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 18:10
:) Briljant stukje logica, addictive ;)

Als je staat de douchen is er warme en super vochtige lucht die beslaat tegen je ramen die behoorlijk wat koeler zijn dan die lucht. Als je dan het raam open zet komt er vooral droge lucht binnen waardoor het water op de ramen weer verdampt.

Als je niet wilt dat je spiegel beslaat dan zul je hem echt moeten verwarmen, niet moeten koelen. Er zijn om die reden ook verwarmde spiegels (full size) op de markt voor in de (duurdere) badkamer.

Ik raad je aan de volgende keer bij natuurkunde wat beter op te letten :P

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Ik scheer me niet onder de douche, maar weet wel dit: als je gaat duiken / snorkelen "was" je altijd je brilglazen met spuug.. Dit gaat condensvorming ook tegen. Het is misschien niet zo'n fijne gedachte, maar probeer je spiegel eens met spuug in te smeren en vervolgens goed af te spoelen ;)

en uiteraard wordt die spiegel verwarmt, niet gekoeld :D

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Of je koopt gewoon bij de pomp van die speciale doekjes voor je auto ruiten.
Beslaat je spiegel geheid een hele tijd niet :)

Werkt ook prima in de auto btw (zoals ze bedoeld zijn) :D

GamiQ, de game notes app met game maps!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 15:31
-SaveMe- schreef op 27 oktober 2004 @ 10:00:
Of je koopt gewoon bij de pomp van die speciale doekjes voor je auto ruiten.
Beslaat je spiegel geheid een hele tijd niet :)

Werkt ook prima in de auto btw (zoals ze bedoeld zijn) :D
Dat is van die vieze vette troep, daar krijg je allemaal strepen van.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

TukkerTweaker schreef op 27 oktober 2004 @ 10:14:
[...]

Dat is van die vieze vette troep, daar krijg je allemaal strepen van.
Dan heb jij andere doekjes dan ik; bij mij zie je er niks van, is zeker niet vet
en werkt maanden perfect! _/-\o_

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Japie.G
  • Laatst online: 22:45

Japie.G

Colour Classic

j_du_pee schreef op 27 oktober 2004 @ 09:51:
Ik scheer me niet onder de douche, maar weet wel dit: als je gaat duiken / snorkelen "was" je altijd je brilglazen met spuug.. Dit gaat condensvorming ook tegen. Het is misschien niet zo'n fijne gedachte, maar probeer je spiegel eens met spuug in te smeren en vervolgens goed af te spoelen ;)

en uiteraard wordt die spiegel verwarmt, niet gekoeld :D
ik dacht dat dat insmeren met spuug bedoeld was om het glas van de duikbril een beetje voor te verwarmen, aangezien dat spuug ongeveer even warm is als je lichaamstemperatuur...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Verwijderd

Japie.G schreef op 27 oktober 2004 @ 15:04:
[...]

ik dacht dat dat insmeren met spuug bedoeld was om het glas van de duikbril een beetje voor te verwarmen, aangezien dat spuug ongeveer even warm is als je lichaamstemperatuur...
Het kan ook met zeep om dezelfde reden, maar dat is niet zo fijn om te hebben in een duikbril ;)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
gewoon spiegel even afspoelen met heet water zodra je begint met scheren, prima zicht

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1