Sinds een aantal dag draai ik nu Fedora Core 1. Ik ben nog helemaal niet handig met Linux maar begin het al aardig door te krijgen al zeg ik het zelf.
Vanavond wou ik een programmatje installeren dat de Java Virtual Machine nodig heeft, na een foutmelding in de installatie trachte ik die te installeren. Nu na een hele avond prutsen geeft hij nog steeds de zelfde foutmelding:
Ik heb nu al naar mijn mening de volgende twee bestanden geinstalleerd en ik zie echt niet meer wat ik fout doe of wat ik nog kan doen om toch de Java VM aan het werk te krijgen.
j2re-1_4_2_06-linux-i586-rpm.bin en jre-1_5_0-linux-i586.rpm
Ik kan hun ook terug vinden in de map /usr/java/j2re1.4.2_06 of jre1.5.0
Wie kan mij helpen?
Vanavond wou ik een programmatje installeren dat de Java Virtual Machine nodig heeft, na een foutmelding in de installatie trachte ik die te installeren. Nu na een hele avond prutsen geeft hij nog steeds de zelfde foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
| Preparing to install... Extracting the installation resources from the installer archive... Configuring the installer for this system's environment... No Java virtual machine could be found from your PATH environment variable. You must install a VM prior to running this program. |
Ik heb nu al naar mijn mening de volgende twee bestanden geinstalleerd en ik zie echt niet meer wat ik fout doe of wat ik nog kan doen om toch de Java VM aan het werk te krijgen.
j2re-1_4_2_06-linux-i586-rpm.bin en jre-1_5_0-linux-i586.rpm
Ik kan hun ook terug vinden in de map /usr/java/j2re1.4.2_06 of jre1.5.0
Wie kan mij helpen?