Toon posts:

Spyware scanner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik ( zoals velen denk ik) vanavond Tros Radar zag op tv begin ik wel een beetje huiverig te worden.

Ik draai regelmatig Ad-aware.

Echter doet ie zijn werk nádat het leed al geschiedt is.
Wie heeft er ervaring met een soort "SPyware-scanner'? Dus eentje die real-time meekijkt en desgewenst meteen verwijderd. ( a la virusscan)

Ad-aware Pro kan dit volgens mij. Is dat wat?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:09

Rudedadude

Maybe we were born to run

Spybot search and destroy 1.3 heeft een 'immuniser' die voorkomt dat bepaalde ad/spy/malware je pc kan bereiken. Een andere mogleijkheid is op zoek te gaan naar een actuele hosts file, waarin schadelijke internet-adressen gestopt worden. Dit alles in combinatie met een goede pop-up-blokker, goed surfgedrag (niet blind klikken van links e.d.) en de laatste windows-updates en je doet bijna alles wat binnen je mogelijkheden ligt. Een 100% garantie is er toch nooit

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Rudedadude schreef op 25 oktober 2004 @ 23:57:
Spybot search and destroy 1.3 heeft een 'immuniser' die voorkomt dat bepaalde ad/spy/malware je pc kan bereiken. Een andere mogleijkheid is op zoek te gaan naar een actuele hosts file, waarin schadelijke internet-adressen gestopt worden. Dit alles in combinatie met een goede pop-up-blokker, goed surfgedrag (niet blind klikken van links e.d.) en de laatste windows-updates en je doet bijna alles wat binnen je mogelijkheden ligt. Een 100% garantie is er toch nooit
Jawel. Firefox i.c.m. een account met beperkte rechten. Dat laatste is trouwens al 100% betrouwbaar mits de computer netjes gepatched wordt.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik zou je dan aanraden om eens SpywareBlaster te gebruiken.
Zijn doel is juist het 'voorkomen' van spy -en adware in plaats van het oplossen (scannen) ervan.

Verder is het natuurlijk belangrijk dat je de laatste windows updates hebt binnengehaald!
SP2 helpt iig al voor een groot deel mee, in het blokkeren van popups en dergelijke

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 00:21:
[...]

Jawel. Firefox i.c.m. een account met beperkte rechten. Dat laatste is trouwens al 100% betrouwbaar mits de computer netjes gepatched wordt.
Patchen is net als Ad-Aware draaien natuurlijk ook achteraf iets fixen. Een exploit kan natuurlijk voordat er een patch voor is uitgebracht misbruikt worden. 100% zekerheid heb je dus nooit.

Je kan jezelf wel actief beter beveiligen doormiddel van een firewall. Ook deze houdt echter niet alles tegen, want dan zou je niet meer op internet kunnen ;) Conclusie:

Een account met beperkte rechten op een goed gepatched systeem icm. met een veilige browser als FireFox, een goede firewall en virusscanner moeten het risico zo veel mogelijk minimaliseren. 100% veiligheid bestaat echter niet.

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat je dan wat aan spywareguard hebt.
A real-time protection solution against spyware!
Url: http://www.javacoolsoftware.com/spywareguard.html

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

sdomburg schreef op 26 oktober 2004 @ 00:31:
[...]

Patchen is net als Ad-Aware draaien natuurlijk ook achteraf iets fixen. Een exploit kan natuurlijk voordat er een patch voor is uitgebracht misbruikt worden. 100% zekerheid heb je dus nooit.

Je kan jezelf wel actief beter beveiligen doormiddel van een firewall. Ook deze houdt echter niet alles tegen, want dan zou je niet meer op internet kunnen ;) Conclusie:

Een account met beperkte rechten op een goed gepatched systeem icm. met een veilige browser als FireFox, een goede firewall en virusscanner moeten het risico zo veel mogelijk minimaliseren. 100% veiligheid bestaat echter niet.
Niet helemaal waar, een hoop gaten worden gevonden door normale bedrijven en de maker van de software. Een hoop worden al gepatched voordat ze bekend worden en misbruikt kunnen worden. Maar de paar die dan later gepatched worden dan dat ze algemeen bekend zijn, veroorzaken grote chaos.

Maar idd een alternatieve browser en een acount zonder beheerdersrechten helpt een hoop.

ps. Als je ook nog een firewall hebt die in- en uitgaand verkeer op programma niveau beheerd, dan kan je een hoop dingen afvangen. Zoals dus spyware die contact wil maken met de buitenwereld, wordt tegengehouden door de firewall, omdat dit programma geen rechten daarvoor heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door nhimf op 26-10-2004 20:02 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Pagina: 1