Computer gaat naar 4 sec weer uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Hallo mensen...

Ik heb een Asus A7N8X-X mobo gekocht en een Amd Athlon xp 3000+ cpu, ik heb het netjes en lievelijk gemonteerd, maar nu als ik mijn pc weer op starten gaat hij aan maar na 4 sec. weer uit.

- Fan draait
- geeft geen piepjes of wat dan ook
- Geheugen is goed en zit er in ( 512mb ddr )

Wie o wie helpt me uit deze brand ?

-ThUnDeR-

Blij Met Wilco

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Hij valt echt uit of sluit ie af? Als het eerste het geval is zou je misschien eens naar je voeding moeten kijken of ie het wel trekt. Aangezien je (alleen?) een nieuwe moederbord en processor hebt gekocht en geen nieuwe kast/voeding zou het best kunnen dat je oude voeding te licht is.

The devil is in the details.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Hoeveel watt's heeft je huidige voeding?

Download my music on SoundCloud

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat had ik laatst ook met een Duron 1300 op een MSI bord (Weet zo snel het type niet). Koeler zat er niet helemaal 100% op en ging ook na ongeveer 4 seconden weer uit (en bleef dat ook doen). Even koeler eraf en weer erop en het probleem was opgelost :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Check je koeling, voeding etc en of je aan/uit knop niet blijft hangen.
Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
dominic schreef op 25 oktober 2004 @ 23:37:
Hoeveel watt's heeft je huidige voeding?
de voeding is 300watt

Oja het is geen boxed cpu maar ik heb een aparte koeler bij gekocht maar ik heb nagevraagt of hij er goed bij paste en hij scheen er goed bij te passen ( weet zo het merk / type niet )

[ Voor 38% gewijzigd door -Thunder- op 25-10-2004 23:41 ]

Blij Met Wilco

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Mss is de koeler niet goed gemonteerd en slaat hij vanzelf af door overhitting van de CPU.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

jotheman

Was like that when I got here!

Had ik laatst met mijne ook, ongever zelfde bord, a7n8x-e. Koeler eraf, processor eruit en er weer in, koeler herinstalleren en hij draaide weer... Hoe en wat weet ik niet, maar al vaker gehad, ook met a7n8x...

I see dead pixels...

Verwijderd

Maakt je moederbord geen sluiting met de kast? Ik zag in je specs dat je een sweex kast hebt, door de buigzame aard van deze beestjes wil er nogal eens iets misgaan wat naar kortsluiting kan leiden.

En je voeding? Wat voor een is dat? 300Watt zegt niet veel. Alhoewel het systeem qua basis zou kunnen draaien, zal ik het nóóit volledig durfen te gebruiken als er rond de 14A (of lager) over de 12V lijn komt.

• MikeyC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2023

MikeyC

Infiltrate Mapper

Hmmm ja heb ik dus ook onderhand. Zie 1 thread boven deze in dit forum. Ik heb trouwens ook dat mobo, maar dan met een 3200+

<insert sig here>

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Hij doet nu al iets meer nadat ik de koeler en cpu er opnieuw heb ingezet, nu slaat me hardeschijf aan en dan gaat hij uit.

Blij Met Wilco

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik nu de sata kabel van de hd er aan gedaan maar nu slaat de hd niet meer aan.
Maar ik heb ook nog steeds geen beeld

Blij Met Wilco

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik heb dus gistere hetzelfde probleem gehad, alle fans spinnen op, lampjes gaan heel ffies aan, en dan alles weer uit

was idd mijn voeding (Q-Tec :X 450 watt, gekocht in de n00b tijden) die overleden lijkt (andere 300 watt voeding blijkt het wel te doen :))

• Haan
  • Laatst online: 22:03

Haan

dotnetter

Als het echt 4 seconden is, zou ik als eerst je aan/uit knop eens onderzoeken. Als je die namelijk 4 seconden houdt ingedrukt, gaat je pc uit. Opzich wel toevallig..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik denk ook idd dat je voeding de bottleneck is. Zeker als het een B-merk (denk aan q-tec) is, omdat je nieuwe processor en moederbord toch wat meer vereisen van je voeding.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 26 oktober 2004 @ 00:25:
Als het echt 4 seconden is, zou ik als eerst je aan/uit knop eens onderzoeken. Als je die namelijk 4 seconden houdt ingedrukt, gaat je pc uit. Opzich wel toevallig..
Dat is het niet

Blij Met Wilco

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
heb je je pc al wel eens aan gehad? of heb je hem net gemaakt? Check anders idd maar eventjes of je alles goed het aangeloten zoals hantheman.tk zegt.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
met mijn vorige mobo en cpu kreeg ik hem wel aan ja

Blij Met Wilco

• CBass
Beneden de pci sloten (boven de onderst) is een LED (onboard LED) blijft dat aan of ook niet?

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
die blijft aan die led

Blij Met Wilco

• CBass
Ik zelf heb nog nooit problemen gehad met de voeding dus ik weet niet wat een pc doet met een kapotte voeding, dus ik kan niet zeggen wat de mensen eerder zeggen onjuist is.
Het enige dat ik kan zeggen zijn mijn eigen ervaringen. Ik heb zelf hetzelfde moederbord en had de kabeltjes van de kast naar het moederbord verkeerd aangeloten bij het assembleren van mijn pc. Hierdoor begonnen er wel wat dingen herrie te maken maar kreeg ik geen beeld. Na een beetje puzzelen en opnieuw frutten deed ie het prima. Ik vond het boekje van mijn kast ism MB niet echt duidelijk. Maar daar kan het dus zeker niet aan liggen ??

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
ik heb alle snoertjes nog eens nagelopen maar ze zitten allemaal op de plek, alleen kan ik de hdd power led niet vinden, maar daar ligt het vast en zekers niet aan.

Blij Met Wilco

• Haan

Haan

dotnetter

Wat je zou kunnen doen om in ieder geval uit te sluiten dat je powerknop het probleem is, is om die pinnetjes even los te halen van het moederbord, en vervolgens om je pc te starten iets van een schroevendraaier tussen de twee pinnetjes te houden.

Dan gaat je systeem aan en haal je de schroevendraaier weer weg. Valt je pc dan weer uit, ligt het in niet aan de powerknop. Blijft ie aan, weet je ook meteen waar het aan ligt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Haan op 26-10-2004 18:27 ]

• CBass
hd power led??? hd read/write led aansluiting zit net links boven de system panel connector

[ Voor 14% gewijzigd door CBass op 26-10-2004 01:06 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 26 oktober 2004 @ 01:03:
Wat je zou kunnen doen om in ieder geval uit te sluiten dat je powerknop het probleem is, is om die pinnetjes even los te halen van het moederbord, en vervolgens om je pc te starten iets van een schroevendraaier tussen de twee pinnetjes te houden.

Dan gaat je systeem aan en haal je de schroevendraaier weer weg. Valt je pc dan weer uit, ligt het in niet aan de powerknop. Blijft ie aan, weet je ook meteen waar het aan ligt :)
Aan die mooie fantasie doe ik niet mee , ik heb de boel gestart en gelijk het stekkertje er uit gehaalt en hij ging alsnog uit, het ligt er dus niet aan.

Edit : Voeding merk is : Vikings :/

/me Gaat is denken om morgen de shop te bellen waar ik het heb gekocht

[ Voor 3% gewijzigd door -Thunder- op 26-10-2004 01:11 ]

Blij Met Wilco

• CBass
Ik had nog een probleem met mijn moederbord, het schijnt niet goed samen te werken met de RADEON 9600 PRO ( A7N8X-X en Radeon 9600 (in)compatibiliteit ) en ook een bepaald type twinmos geheugen module is nogal brak ism (of misschien altijd) met de asus A7N8X-X. Dit kan het ook beide niet zijn?

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ook zonder videokaart valt hij weg, het geheugen is 3 weken oud en is geschikt voor dit moederbord. Daar ligt het niet aan. Ik ga morgen ( vandaag ) gewoon maar ff bellen naar die mensen ( cool-prices.nl ) en kijken wat hun reactie is.

Blij Met Wilco

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Wat me ook op valt dat er niet eens ledjes gaan branden ( alleen het ledje op de mobo zelf ), geen ledje van dat me pc aan is ( power led ).

Zou het toch maybe dan de voeding zijn die het net niet genoeg trekt ? dat ik een zwaardere voeding zou moeten halen ?

Blij Met Wilco

Verwijderd

Power LED en HDD LED zal je verkeerd om aangesloten hebben, een LED is immers gewoon een diode waar de stroom maar op één manier langs kan.

Voeding: even testen met die van iemand anders, die wél een goede voeding heeft, alhoewel een goede voeding langer van plezier van je kan zijn, mijn sterke Enermax 365 gaat nu al een paar configjes mee, is gewoon een goede voeding.

Test ook eens met de processor van iemand anders, heb je de koeler niet er verkeerd om opgezet? Als je dat wél hebt gedaan is er een goede kans dat je de core gecrushed hebt. Zowiezo wel volgens de instructies (en die filmpjes) de CPU geinstalleerd? Is je core nog intact? Fan wel goed aan gesloten, op de manier dat het moederbord een fan kan detecteren.

En dat het geheugen geschikt is voor het moederbord wil natuurlijk lékker veel zeggen heh? Nou, niks dus.

Ik weet niet hoe kundig systeembouwer jij bent, maar het ís natuurlijk mogelijk dat je die repen hebt gemold. Zei het door ze te gebruiken om je kat te kammen (ESD), of anders. Test ze anders eens in een ander slot!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 07:35 ]

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
probeer eens wat dingen eruit te trekken, bv zonder geheugen, als het goed is moet hij dan een melding geven in de vorm van piepjes. Dan weet je dat die dus brak zijn / er niet goed in zaten.
Trek gelijk ook maar de HD eraf (power en IDE/SATA), die vreet alleen maar stroom en zolang je geen beeld ziet heb je daar ook weinig aan.
Probeer eens een andere vid kaart, een simpel oud PCI kaartje ofzo.

Mijn gevoel zegt overigens dat het de voeding of CPU (koeling) is.

...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
ik belde net een pc zaak op en die zeiden van een p4 stekkertje aansluiten, witte vierkante ( 4 polig ), die heb i niet aangesloten maar ik zou oko niet wetn waar dat moet.

Wie weet dat wel ?

Blij Met Wilco

• Haan

Haan

dotnetter

TJa, dan gaat het niet werken nee :) Zoek in de buurt van je cpu naar een aansluiting waar die stekker in past. Er is maar 1 zoiets dus je kan je niet vergissen :)

edit:
met die processor heb je die inderdaad niet |:(, dom dom

[ Voor 19% gewijzigd door Haan op 26-10-2004 18:28 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
zit er niet ( tenminste ik zie hem niet )

[ Voor 58% gewijzigd door -Thunder- op 26-10-2004 10:38 ]

Blij Met Wilco

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik ben er achter

Ik heb een defecte amd athlon xp 3000+ cpu ontvangen.
Ik heb er nu maar even een 2000+ ingezet.

Morgen gaat de 3000+ retour en krijg ik een nieuwe.
Probleem gefixed :)

mensen.. allemaal bedankt !

Blij Met Wilco

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je die onderhand niet toevallig zelf gesloopt door een verkeerd gemonteerde koeler? :+ Eerste moederbord die ik tegen zou komen die uit gaat door een kapotte proccesor..meestal gebeurd er dan namelijk niks. Maarja mooi dat het opgelost is :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1