oldskool slot2 dual xeon systemen

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
In navolging van mn topic over apic errors waar geen oplossing uitgekomen is, even het volgende:
Er zullen vast wel meer mensen die ooit met dual xeon slot2 systemen gewerkt hebben (of wellicht 4+way) met daarop linux. De vraag is nu wat voor systemen dat waren en natuurlijk welke kernel versie ze daarop gebruikten. Ik vind het nogal wazig dat ik geen oplossing kan vinden voor mn probleem nl :?

ik krijg dus apic errors met kernel-2.6.10-rc1 op het volgende systeem:
dual p3 xeon 700/2mb
1024mb sd-ram
aopen dx2g+

| Hardcore - Terror |

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Zo te zien op Google ligt dit probleem toch in de 2.6.x kernels. Met 2.4.x hadden ze geen problemen.

• nzyme
zekerz wel, want met 2.4.20 en 2.4.27 was het ook 3x nix :?

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Ik ben dus om deze reden van 2.6.9 teruggegaan naar 2.4 op mijn fileserver (dual Xeon 2.8)...

• nzyme
en xeon 2.8 is geen oldskool xeon |-) anywayz welke 2.4 heb je dan ? want 27 gaf ook de fouten :?

| Hardcore - Terror |

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

overigens apic erros heb ik ook met mijn dual celly en bp6 nooit problemen mee gehad ofzo

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik heb dan ook geen oldskool xeon, maar ik heb op geen van beide kernel errors (dual xeon 3.06ghz)

maar het lijkt me eerder een moederbord chipset probleem. in de kernel zitten voor sommige chipsets een workaround voor brakke chipsets die zich niet goed aan de standaarden houden. misschien daar eens naar kijken?

Makerij Hofman

• nzyme
TrailBlazer schreef op 26 oktober 2004 @ 19:02:
overigens apic erros heb ik ook met mijn dual celly en bp6 nooit problemen mee gehad ofzo
zulke dingen ben ik dus idd ook tegen gekomen op oa google maar bij mij loopt het systeem helemaal vast door die errors |:(

en een workaround voor de Intel 440GX chipset ben ik in de kernel nog nergens tegen gekomen...

| Hardcore - Terror |

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je de MP table versie in kunt stellen in je BIOS dan kun je MP 1.1 ipv MP 1.4 eens proberen. Het schijnt dat 1.4 niet altijd lekker werkt.

Als je ACPI hebt wordt de MADT gebruikt ipv de MP table, dus ik zou als test eens omschakelen. Als je ACPI in de kernel hebt, kun je dat met acpi=off uitzetten waardoor hij de MP table na gaat kijken. Als je geen ACPI gebruikte, kun je eens met ACPI in de kernel proberen, of dat beter loopt.

Blijft het slecht, dan zou ik met google eens zoeken naar de posting template voor de linux kernel mailing list. Het is een lijstje met punten, als je posting daaraan voldoet wordt je het snelst geholpen. Vergeet niet te vragen of ze je CC'en, die lijst is iets te druk om er lid van te worden voor het antwoord op 1 vraag.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• nzyme
en dat is juist het grote probleem @ mn aopen, want die 1.1 kan ik dus nie kiezen ipv 1.4 :? het is gwoon standaard 1.4, damn. Ik zou kunnen teruggaan naar een oudere bios waarin nog mps1.1 zit, maar dan werken als ik pech heb de 700mhz cpu's OF helemaal niet meer OF maar op 550mhz...

Misschien dat iemand zo'n oude bios voor me heeft? want via google heb ik die niet kunnen vinden nl.

Voor het hele probleem zie dit topic @ gentoo forum:
http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=242920

Ik zal vanmiddag thuis ff MET acpi=on proberen... maar volgens mij heb ik dat al eens gedaan... zonder resultaat.

| Hardcore - Terror |

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

mps 1.1 of 1.4 heeft toch met de stepping van je procs te maken, ik geloof dat linux nooit iets zinnigs deed met die optie .. de gegevens van /proc/cpu zijn identiek voor elke cpu?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
TrailBlazer schreef op 26 oktober 2004 @ 19:02:
Ik ook, maar niet zo vaak. En dat ding crasht nooit.

Maar ja, dat is een beetje offtopic want een Celeron is geen Xeon natuurlijk ;)

• nzyme
it0 schreef op 27 oktober 2004 @ 12:49:
mps 1.1 of 1.4 heeft toch met de stepping van je procs te maken, ik geloof dat linux nooit iets zinnigs deed met die optie .. de gegevens van /proc/cpu zijn identiek voor elke cpu?
proc steppings :? dacht t niet, de Multi Processor Specification zorgt toch juist op het mainboard dat de procs aangestuurd ofzo worden... (maar is verder offtopic)
op mn oude VP6 kon ik in de bios voor 1.1 of 1.4 kiezen en met 1.4 en vroege 2.6 kernels kreeg ik een constante load van 1 terwijl dat met 2.4 gwoon 0 was... na een tijdje nix doen dus.

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1