Asus P4P800S-X power probleem

Pagina: 1
Acties:

• hoenderdos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb drie systemen met dit moederbord.(P4P800S-X)

Zodra ik de stroom van zo;n systeem afhaal gedurende meer dan 10 seconden (zodat het ledje op het bord uitgaat) gebeurt er iets raars. Namelijk, zodra ik de stroom erweer op zet en wil booten blijft het scherm zwart en komt er ook geen Post peep.

Als ik dan weer de stroom gedurende 10 seconden eraf haal boot ik zonder
problemen.

Ik heb een 2,8 Ghz processor. Veder heb ik verschillende videokaarten getest (radeoon 9250 en 9550) diverse geheugen modules getest o.a. een GEIL 2x 256 400. Heeft iemand anders dit probleem ook of weet iemand de oplossing?

ik heb ook het batterijtje vervangen en getest. hier zit het probleem dus ook niet in.

Vind het erg raar vooral omdat ik 3 moederborden met dit probleem heb in 2 verschillende kasten. met verschillende hardware getest.

ik hoop dat iemand mij kan helpen ;)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
met hoeveel verschillende voedingen eigenlijk?

en heb je getest met een minimum aan hardware erin? (dus echt alles los behalve vga, mem, proc)

• hoenderdos
twee verschillende voedingen, waarvan een van antec. dus dit kan het probleem haast niet zijn.

ik snap er echt helemaal niets meer van. maar ja zolang ik de spanning erop houd is er geen probleem. echt heel raar. enige wat niet veranderd is, zijn de processors. mischien dat het bekend is dat een 2,8 ghz. niet helemaal compatibel is met dit moederboard.

wazig!

Verwijderd

De hamvraag, al een andere bios geprobeerd?

• Richard_
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik had ook boot problemen (asus p4p800se)Ik heb er nu de nieuwste bios 1003 op zitten en nergens geen last meer van

• hoenderdos
ik heb nog geen bios update gedaan en dat komt omdat die er nog niet is. tenminste versie 1005a is de release versie. of vergis ik mij nou. op asus.com.tw is dat in elk geval de enigste versie die er te downloaden is.

Verwijderd

Hoi

Is het probleem al opgelost bij jou? ik heb hier hetzelfde probleem. Heb de bios update gedaan maar dat maakt geen verandering.

• hoenderdos
Nee bij mij niet opgelost.
maar een systeem doet het wel iets beter. wat ik daar gedaan heb is simpel weg load bios defaults en dan save en exit. mischien dat het bij jou iets uithaalt

Verwijderd

hoenderdos schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 23:22:
Ik heb drie systemen met dit moederbord.(P4P800S-X)

Zodra ik de stroom van zo;n systeem afhaal gedurende meer dan 10 seconden (zodat het ledje op het bord uitgaat) gebeurt er iets raars. Namelijk, zodra ik de stroom erweer op zet en wil booten blijft het scherm zwart en komt er ook geen Post peep.

Als ik dan weer de stroom gedurende 10 seconden eraf haal boot ik zonder
problemen.

Ik heb een 2,8 Ghz processor. Veder heb ik verschillende videokaarten getest (radeoon 9250 en 9550) diverse geheugen modules getest o.a. een GEIL 2x 256 400. Heeft iemand anders dit probleem ook of weet iemand de oplossing?

ik heb ook het batterijtje vervangen en getest. hier zit het probleem dus ook niet in.

Vind het erg raar vooral omdat ik 3 moederborden met dit probleem heb in 2 verschillende kasten. met verschillende hardware getest.

ik hoop dat iemand mij kan helpen ;)
Be je er al uit gekomen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en bios 1005a helpt ook niet.
Pagina: 1