Eergisteren heb ik een tv-kaart gekocht, de Pinnacle PCTV Rave. Het beeld dat ik krijg is echter niet helemaal in orde: veel strepen er doorheen. Ik lees op diverse forums dat dit te maken heeft met de PCI-bus en daar kan ik me in mijn geval wel iets bij voorstellen (mijn Asus P4R800-MV heeft nml. een ATI chipset). Is het in mijn geval misschien een oplossing om een PCTV USB2 aan te schaffen, zodat ik wel een goed beeld krijg?
Een tijdje geleden heb ik de pctv stereo gekocht en ook bij mij was het beeld erg slecht.
Ik had ergens gelezen dat een ferriet ringetje zou helpen dus ik zoon dingetje gekocht (ong 1.50 euro) en dat heb ik om de aantenne kabel gedaan en het beeld is nu stukken beter.
misschien een idee om eerste te proberen ipv van veel geld uitgeven voor een nieuwe tv kaart
Edit:
Maak je gebruk van metalen connectors? dit is wel aan te raden.
en de onderste pci sleuf wil ook nog wel eens helpen (Minder invloed van de voeding, dit werkt natuurlijk niet als je een btx kast hebt
)
Ik had ergens gelezen dat een ferriet ringetje zou helpen dus ik zoon dingetje gekocht (ong 1.50 euro) en dat heb ik om de aantenne kabel gedaan en het beeld is nu stukken beter.
misschien een idee om eerste te proberen ipv van veel geld uitgeven voor een nieuwe tv kaart
Edit:
Maak je gebruk van metalen connectors? dit is wel aan te raden.
en de onderste pci sleuf wil ook nog wel eens helpen (Minder invloed van de voeding, dit werkt natuurlijk niet als je een btx kast hebt
[ Voor 24% gewijzigd door 68657469736d69 op 25-10-2004 23:06 ]
Hij zit al in de onderste sleuf, maar ik maak wel gebruik van een goedkope splitter. Morgen dus maar even een metalen splitter aanschaffen. Niettemin denk ik dat de strepen toch door het moederbord komen.