Toon posts:

HD boot niet op normale wijze..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Specs:
MSI K7N2 Delta 2 Platinum, AMD Athlon XP 2000+, 512MB DDR, Matrox G550 DH (ja ik ben uniek :P), 2 Western Digital P-ATA 80Gb HD's, Plextor PX-116A DVD ROM, Plextor PX708A DVD-R (rare hardware combi maar ben nog bezig met upgraden)

Probleem:
Ik heb deze config zonder probleem draaiend gehad maar dan met een Asus A7N8X-E, deze moest ik vervangen omdat 2e membank out-of-the-blue defect is geraakt en een andere mobo moest hebben. Alles draait perfect op 1 enkel vage punt na:

Ik heb 2 HD's (1 Master en 1 op Slave) waarvan beide zijn aangesloten op de Primary IDE met een 80-aderige IDE kabel. BIOS staat nog op default settings en HD's staan op auto ingesteld in de BIOS.
Als ik mn pc wil opstarten dan wilt hij mijn HD's niet herkennen, bij de POSt screen van mijn BIOS zblijft ie haken bij de BIOS merk en versienummer en daaronder zie ik 'detecting IDE drives...' staan..als ik bijvoorbeed dan op de DEL-toets druk om in de BIOS te komen duurt et zo'n 10min voordat ik erin ben.

Hoe ik em wel aan de praat krijg is (wat dus niet gezond is) ..is de Slave van de stroom weghalen en dan booten wat ie dan ook normaal doet, terwijl de POST-screen nog te zien is doe ik snel de stekker weer aan van de Slave en reboot die hap waarna hij wel alle drives herkent en normaal boot...als ik via mijn winxp blijf rebooten dan doet ie et ook gewoon zoals et hoort. Die ik mn pc uit en wil ik em weer opstarten dan krijg ik weer etzelfde liedje...iemand een suggestie?...wat doe ik hier fout?

PS. ik heb de volgende guide al geraadpleegd en alles uitgevoerd, maar mocht helaas niet baten: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

cheers!

chaicup

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:38
ik weet van vroeger dat wd's nogal raar met jumpers om gingen. probeer ze eens allebij op cable select te zetten, kijken of dat helpt.
of 1 voor 1 aansluiten en ffe testproggie eroverheen

[ Voor 11% gewijzigd door sharkzor op 25-10-2004 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

bedankt voor je respons..heb dit ook geprobeerd...en ook hier geen resultaat, terwijl ik zeker weet dat ze het beide gewoon doen zoals boven vermeld.

welk test proggie zou ik moeten gebruiken??

cheers

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

chaicup, je hebt in het verleden wel de weg naar Opslagmedia & I/O Controllers gevonden, waarom nu niet :?

Move PMG -> OH

Oslik blyat! Oslik!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-03 20:41
Kun je niet 1 hdd + 1 dvd doen per IDE cabel? Dit is niet de beste methode geloof ik, maar mocht het werken, waarom niet.

...

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Idd, waarom heb je beide schijven op 1 kanaal?
Doe gewoon de boot schijf bij de dvd en/of cd speler en de andere schijf bij de cd en/of dvd brander.

Specs

Pagina: 1