Toon posts:

Ik zoek een bepaald effect voor Photoshop of een tutorial

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een idee om iets te maken in photoshop, maar ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar kan kijken. Ik kan best wel wat vogelen emt photoshop, maar ben even de draad kwijt ;)

Ik wil dus het volgende.

Ik heb een foto... hierin wil ik het effect toepassen dat het net lijkt of er een auto dwarsdoorheen komt rijden. Dus de achtergrond foto moet als het waren openscheuren in het midden zodat ik er een anderte image in kan plakken.
Zoiets als dat je je vinger dwars door een a4tje heen steekt...

Iemand die mij op weg kan/wil helpen?

Alvast bedankt ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Zoiets bedoel je:

Afbeeldingslocatie: http://www.postcardworld.co.uk/cards/subject/animals/sperlich.jpg

Dat effect?

Verwijderd

Topicstarter
Kerel :) je bent geweldig.... Dat is wat ik bedoel ;)

Maar weet jij hier ene plugin of een tutorial voor? Ik wist ook niet echt hoe ik het moet omschrijven binen google ofzo... heb even een blackout :D

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

In google heb ik bij images gezocht op "through paper" :P

Hoe je zoiets moet doen weet ik niet, ik weet ook niet of daar een kant en klare oplossing voor is. Ik zou zelf denk ik een goed plaatje opzoeken en het gat gewoon in een nieuw plaatje gebruiken.

[ Voor 66% gewijzigd door André op 25-10-2004 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
en daar kon ik gewoon niet op komen.... echt een schade. Heb een tutorial gevonden nu. Ik wist het ff niet meer en had zoiets van "iemand wete dit vast wel".

Bedankt voor je snelle reactie ;) Ik ben geholpen.

Slotje?

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Misschien dat je nog even de link naar de tutorial kan plaatsen?
Er zullen allicht meer mensen zijn die hier iets aan kunnen hebben :)

Verwijderd

ik zou een stuk wit papier pakken, gat in maken foto maken, gat dichtvouwen, nog een foto, levels een beetje rechttrekken, foto eroverheen leggen en de stukjes die je op de dichtgevouwen foto ziet lasso-en en transformen naar hoe hetzelfde stukje op de opengevouwen foto staat, vervolgens nog een beetje de helderheid van het betreffende stukje aanpassen aan de lichtval en wellicht de randjes uit de foto eroverheen doen in een mooie blendmode (overlay ofzo)

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 15:19

2mb

Ik wilde dit effect ook een keer toepassen, heb toen bij http://www.imageafter.com/ een achtergrond met gat gezocht en het binnenste gedeelte weggehaald met de lasso en toen het plaatje half erover en half erachter gezet. Het was trouwens een schip door een betonnen muur.

ff kijken of ik een plaatje kan vinden..
edit: http://2mb.homeip.net/plaatjes/boot.png

[ Voor 7% gewijzigd door 2mb op 26-10-2004 20:37 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Pagina: 1