programma, stabiele waarde agp overklok

Pagina: 1
Acties:

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:34
hoi, hier een klein vraagje. Ik weet dat je met alles stapje voor stapje moet overklokken, en testen met 3dmark of een andere benchmark, maar bestaat er een programma dat zelf een stabiele waarde zoekt. En bestaat er ook een programma dat overklokt, en tegelijkertijd zelf kan benchmarken? Zou wel leuk zijn als ze een overklokkingtool in 3dmarkt zouden stoppen.

schuimpie

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Voor het overklokken van ati-videokaarten heb je wel een programmaatje wat zelf 'veilig' de maximale klok kan zoeken. Dit programmaatje heet ATi Tool. Hoewel het wel steeds test of de gekozen klok veilig is, duurt het overklokken op die manier wel waanzinnig lang, en kan je beter zelf handmatig overklokken.

Of er ook zulke programmaatjes voor het overklokken van je cpu zijn zou ik niet weten, probeer het eens op Google!

Frogstar#2151

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

schuimpie schreef op 25 oktober 2004 @ 22:03:
hoi, hier een klein vraagje. Ik weet dat je met alles stapje voor stapje moet overklokken, en testen met 3dmark of een andere benchmark, maar bestaat er een programma dat zelf een stabiele waarde zoekt. En bestaat er ook een programma dat overklokt, en tegelijkertijd zelf kan benchmarken? Zou wel leuk zijn als ze een overklokkingtool in 3dmarkt zouden stoppen.

schuimpie
Als ze dat in 3dmark zouden stoppen zou er geen kunst meer aan zijn om nog een goede score te behalen.
Er zijn overigens zat tools voor je videokaart, bv radclocker.
Msi leverde vroeger altijd tools mee bij het moederboard, waarmee je in windows softwarematig kon overklokken. Of dat er nu ook nog is geen id eigenlijk, wil je 'n stabiel systeem vogel zelf gewoon even uit hoe het werkt en doe het via de bios.
Heel veel info over te vinden met name op dit forum en het is best te doen.

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:34
ik weet het.. wist alleen niet of er een soort benchmark proggie bijhoorde.

ik ga ff zoeken op radclocker

ciao

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 22:42

Smarron

The bend

Je hebt trouwens meer aan Atitool waar Bertrand hierboven op wees. Die test of de overclock wel 100% goed werkt. Elk ander programma controleert niks.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
zorg gewoon voor dat je AGP niet hoger komt dan 90mhz. Meesten kaarten trekken dat nog wel.

dikzak

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00

Epsilon

Chello200 schreef op 26 oktober 2004 @ 19:55:
zorg gewoon voor dat je AGP niet hoger komt dan 90mhz. Meesten kaarten trekken dat nog wel.
Het gaat hier over de clocks van de GPU en mem ;)
Pagina: 1