[XP] 2de windows versie verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

• rswar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-04 13:30
mijn windows XP miste shell32.dll
ik heb een 2de XP versie op de zelfde schijf geinstaleerd
dll gekopieerd oude XP werkte weer

nu zouw ik graag willen weten hoe ik de 2de versie verwijderd, en de boot loader niet meer verscheind

(heb al gezocht maar niks gevonden)

Verwijderd

De bootloader kun je uitschakelen bij Systeem > Geavanceerd > Instellingen van 'Opstart en Herstelinstellingen'. Hier kun je aangeven of de Bootloader weergegeven moet worden tijdens het opstarten.

Ik geloof dat de andere versie van Windows XP niet te verwijderen is. Alleen met een format natuurlijk. :Y)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je die tweede windows gewoon uit je boot.ini haalt, en daarna de schijf waarop die opstond wist/formatteert ben je dr vanaf.

Je boot.ini staat in de root van je C-schijf. Dus pas op dat je niet die schijf formatteert, je kan het beste gewoon de map Windows verwijderen.

Boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Bij jouw staat er dan 2 keer Windows in. Een van die twee kan je dan verwijderen. Of gewoon bij timeout, 0 invullen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• rswar
zette de 2de install bestanden ergens anders neer dan in windows2 (naam van de map van 2de instalatsie)??

bijden versie's staan op dezelfde schijf

[ Voor 18% gewijzigd door rswar op 25-10-2004 21:59 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Huh? Volgens mij heb je dan toch gewoon Windows over Windows heen geinstalleerd? Post anders even de inhoud van jouw boot.ini.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• rswar
MaximusTG schreef op 25 oktober 2004 @ 22:03:
Huh? Volgens mij heb je dan toch gewoon Windows over Windows heen geinstalleerd? Post anders even de inhoud van jouw boot.ini.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS2="Microsoft Windows XP Professional2" /fastdetect

2de windows staat in een andere map

windows
windows2

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 20:46
kan je dan niet gewoon de windows2 map weggooien? en dan de 2e regel uit je boot.ini weggooien

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• rswar
r_jansen86 schreef op 25 oktober 2004 @ 22:18:
kan je dan niet gewoon de windows2 map weggooien? en dan de 2e regel uit je boot.ini weggooien
staat er behalven in de windows map en boot.ini geen bestanden/verwijzingen naar de instalatie?

• LinuZZ
  • Laatst online: 30-04 20:46
nee

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Wat hier gezegd wordt werkt gewoon hoor, dat heb ik zelf ook nog gedaan. Het zou me verwonderen als je hiermee problemen zou krijgen :)

• rswar
gisteren vergeten te posten

heb de 2de windows map verwijderd en boot.ini aangepast

het werkt perfect

• lier
  • Laatst online: 12:51

lier

MikroTik nerd

rswar,

Dus om aan je dll te komen, heb je een complete installatie uitgevoerd !?
Was het niet makelijker om deze file even vanaf de cdrom te kopieren ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rswar
als ik er bij kon komen (file is nodig voor inlogen)

met een win98 diskete opgestart kon mijn fat 32 schijf niet zien

dus dit was de enige manier om er bij te komen

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

rswar schreef op 26 oktober 2004 @ 09:30:
als ik er bij kon komen (file is nodig voor inlogen)

met een win98 diskete opgestart kon mijn fat 32 schijf niet zien

dus dit was de enige manier om er bij te komen
bedoel je niet je ntfs schijf ? met fat zoiu dos geen problemen moeten hebben. dan nog zijn er trouwens genoeg tools om ntfs onder dos te benaderen :) enne win xp fast repair zou in dit geval ook wel gewerkt hebben :)

• rswar
ik bedoel FAT 32

mischien komt het doordat de schijf ook een ntfs part heefd

xp fast repair werkte niet

en had geen tools om ntfs onder dos te benaderen

[ Voor 20% gewijzigd door rswar op 26-10-2004 10:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - kan je proberen daar ook zelf op te letten voortaan? :)

Verder - je zegt dat je al gezocht hebt, maar kan je voortaan vertellen waar je op gezocht hebt? Deze vraag is namelijk al een aantal keren voorbij gekomen, ik zou toch haast denken dat je dan een en ander aan resultaten zou moeten kunnen vinden ;)

• rswar
elevator schreef op 26 oktober 2004 @ 19:46:
Even een titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - kan je proberen daar ook zelf op te letten voortaan? :)

Verder - je zegt dat je al gezocht hebt, maar kan je voortaan vertellen waar je op gezocht hebt? Deze vraag is namelijk al een aantal keren voorbij gekomen, ik zou toch haast denken dat je dan een en ander aan resultaten zou moeten kunnen vinden ;)
de vraag wel maar niet de oplosing
(en bevestiging dat die werkt)

en soory van die titel zal mijn leven beteren
Pagina: 1