adsl-modem kapot: wisselen van provider?

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Vrienden zitten een jaar en een maand bij Tiscali en nu is hun modem kapot. Tiscali stelt dat dit een probleem is dat door KPN wordt afgehandeld en dat ze geen gerantie krijgen. Ze redeneren heel bot: garantie is afgelopen, that's it.

De mensen die het betreft redeneren zoals de meeste consumenten: wie het modem ook levert, ik heb een abonnement bij Tiscali, dus ik zeg dat abonnement op. Overigens ben ik het geheel met hen eens, dit probleem is inderdaad een probleem van Tiscali want dat is hun aanspreekpunt. Maar dat terzijde.

Kunnen ze wel een nieuw abonnement nemen, vooropgesteld dat ze alleen ADSL van KPN kunnen krijgen? Immers, als KPN de modems levert hanteert ze vast wel voorwaarden dat ze niet binnen x weken na opzegging van abonnement 1, een nieuw modem levert voor activatie van abonnement 2.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
ik snap niet wat t punt is....

Als je telefoon defect gaat is dat toch ook niet direct een reden om je abbonement op te zeggen?

Koop voor 60 eur ofzo een nieuw modem en klaar.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij kan je nog best aanspraak maken op de garantie. Dat apparaat moet het nou eenmaal langer dan een jaar doen; misschien dat je tegen een schappelijke prijs dat modem kan laten repareren (bij een tussen-leverancier ofzo).
Koop gewoon een nieuw modem; kost je een paar tientjes en dan kan je weer internetten. Wat DJSmiley dus ook al zegt ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Ik heb een zelfde akkevietje met de kpn gehad (xs4all abo, speedtouch 510 met iri piep, modem van 1,5 jaar, 1 jaar garantie)

KPN via briefje aansprakelijk gesteld
nieuw modem binnen 3 dagen.

kpn klantreacties
pb 8524
3505 RM UTRECHT

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:52

The Legend

*Plop*

Officieel is de garantie 1 jaar idd, 99% van de klanten pikt dat. Onterecht. Gewoon een briefje sturen wat de post hierboven ook zegt, je hebt gewoon recht op langere garantie, KPN zal de moeite niet nemen om moeilijk te gaan doen hierover.

Ik ben toch malle pietje niet!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

dhr. banuyn schreef op 25 oktober 2004 @ 22:10:
Ik heb een zelfde akkevietje met de kpn gehad (xs4all abo, speedtouch 510 met iri piep, modem van 1,5 jaar, 1 jaar garantie)

KPN via briefje aansprakelijk gesteld
nieuw modem binnen 3 dagen.

kpn klantreacties
pb 8524
3505 RM UTRECHT
dat zou wel extreem snel zijn.

Het adres dat ik ken is trouwens

kpn adsl klantenreacties
postbus 58800
1040 JA
Amsterdam

Zie ook dit bericht
JvS schreef op 22 september 2004 @ 15:12:
Als je geen garantie meer hebt, moet je gewoon een brief sturen naar kpn klantenreacties met daarin het feit dat je het niet eens bent met de procedure, dat je in nederland recht hebt op een goed werkend product en dat de verwachte levensduur volgens verschillende bronnen, waaronder de helpdesk en de primafoon, zeker 5 jaar is en dat je daarom een tegemoetkoming eist. Als je geen brief wil schrijven, kan je ook de helpdesk bellen en zeggen dat je een klacht hebt over de garantieafhandeling, dan kan dat ook voor je gedaan worden, maar dan ben je afhankelijk van hoe zo'n helpdeskdude het probleem voor je omschrijft.

Je wordt dan gebeld door iemand van de klantenreacties, die zal je vertellen dat een jaar garantie een jaar garantie is, maar als je volhoudt, krijg je vaak gewoon een nieuw modem. Moraal van het verhaal: Niet tevreden zijn met je afhandeling, maar gewoon je recht halen. Hoe meer mensen dat doen, hoe meer kpn doorheeft dat-ie z'n klanten niet zo kan behandelen.

Het adres:

KPN
Klantenreacties ADSL
Postbus 58800
1040 JH AMSTERDAM

Zie bijvoorbeeld:
http://www.computerconsument.nl/artikelen/KPN/doorzetten.htm
http://www.computerconsum...kelen/KPN/KPNgeefttoe.htm

[...]
Het oorspronkelijke artikel overigens:
http://www.computerconsum...n/KPN/levensduurmodem.htm

Maar ook bij een vriend van me is het na doorzeuren bij die afdeling klantenreacties goed gekomen. Wellicht dat deze info in de startpost erbij kan?
die links werken niet meer, maar hier kan je meer vinden
http://www.computerconsument.nl/pages/archiefartikelen.php

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 25-10-2004 23:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1