[Grub] error zonder Linux

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 13:19

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Allereerst even de volgende situatie;
HD's
1x S-ATA 200GB
1x IDE 120GB

Ik was op de S-ATA Windows MCE aan het installeren toen ik erachter kwam dat ik cd2 miste. Het was als een update over XP heengezet totdat hij ermee stopte. Ik kon die cd nergens vinden dus heb ik de installatie maar gecancelled. Na een reset wil mijn pc niet meer booten, ik krijg alleen een heel beeld vol met grub grub grub.

Toen bedacht ik mij dat op de IDE schijf vroeger SuSE heeft gestaan, dus dat daar die grub wel eens op kon staan. Echter die schijf is inmiddels al 2x opnieuw gepartitioneerd geweest en steeds netjes geformatteerd.

Haal ik die IDE schijf eruit, boot niet... geen juiste boot-device gevonden.
Op de S-ATA schijf staat nu dus alleen een stukkende halve MCE install, daar kan ik dus niet meer van booten.

Heb ik nog een oude IDE schijf met XP erop (die als bootschijf naast die 120GB IDE fungeerde) maar die herkent hij niet, ws omdat hij naar de schijf zoekt die erin zat voor het hele zooitje de mist in ging.

Dat MCE installeren lukt nog wel een keer, kwestie van de cd terugvinden en booten daarvanaf, maar dat Grub wil ik er nou toch wel eens uithebben. Het heeft wel vaker voor problemen weten te zorgen en aangezien SuSE eraf is en ik van mijn levensdagen nooit meer Linux zal aanraken (nofi ;)) ben ik hem liever kwijt dan rijk.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Dus nogmaals;

S-ATA -> stukkende MCE install, was XP bootdisk.
IDE -> dataschijf, heeft ooit SuSE op gestaan (incl grub dus)

N.B. De IDE schijf formatteren zonder eerst een backup te hebben gemaakt is geen optie, dan kan ik net zo goed de hele pc het raam uit kantelen.

N.B.2 Dat ik een Linux-n00b ben, en dat die installatie kappen geen handige actie was staan buiten kijf, dat weet ik zelf ook wel :P

Connaisseur des femmes

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
met een bootflop opstarten en fdisk /mbr draaien zou het moeten fixxen

Verwijderd

als je windows mce overnieuw instaleert die volgens mij ook meteen een bootloader op de mbr (master boot record) op je hd. dat wil zeggen dat het gedeelte waar je harde schijf vanaf opstart eerst wordt geleegd om er vervolgens een bootloader op te zetten die windows automatisch boot.
Op die manier ben je dus waarschijnlijk grub kwijt.