[winXP] vreemd gedrag bij installatie van toepassing

Pagina: 1
Acties:

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik heb op mijn PC thuis een ptobleempje: als ik een toepassing installeer die ik nodig heb om bij informatie van mijn werk te kunnen, gaat het telkens op hetzelfde moment fout met de mededeling dat de installer zal worden afgesloten.

De event viwer geeft de volgende info:
Vastgelopen toepassing: _ins0432._mp, versie: 3.0.117.0, vastgelopen module: ntdll.dll, versie: 5.1.2600.1217, vastgelopen op: 0x00019ecd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Ik heb de hierboven aangegeven url geprobeerd, maar daar wordt alleen gezegd om wat voor soort event het gaat; nadere info wordt niet gegeven. Ook heb ik geprobeerd om met google informatie te zoeken, alsmede met de GoT-search, maar aangezien het gaat om een maatwerkapplicatie is dat vrij moeilijk.

Ik draai windows XP met Service Pack 1. schijfruimte, geheugen en processorkracht heb ik genoeg volgens de specs van de makers van de app. De applicatie draasit overigens wel op mijn laptop, die het moet stellen met veel minder harde schijfruimte en veel minder processorkracht en geheugen. De laptop draait Windows XP service pack 2, met alles aangeschakeld, dus ook de firewall.

Voor het installeren van de applicatie wordt gebruik gemaakt van een InstallShield wizard, zoals die voor véél meer applicaties gebruikt wordt en waarmee ik eerder nooit problemen heb gehad. Het moment waarop het fout gaat is het moment waarop ik een programmagroep moet selecteren waar de toepassing in ondergebracht wordt.

Ik weet dat de gebruikte versie van de InstallShield Wizard ook compatible is met WinXP SP1, omdat de pc op mijn werk dit ook draait.

Heeft iemand ooit een gelijkaardig probleem gehad en weet iemand dit misschien op te lossen? Ik heb de applicatie zelfs geprobeerd te installeren via het ingebouwde administrator-accont om zo te checken of het misschien een rechtenprobleem was, maar dit blijkt niet zo te zijn. Nu is dus alle hulp welkom!

• csteelooper
Kick & oplossing:

het probleem is opgelost. De bewuste versie van de InstallShield Installation Wizard (versie 3.00.111.0) blijkt problemen te hebben met de Geavanceerde Tekstservices (Van-Rechts-naar-Links, ook wel: RTL), die geïnstalleerd worden als je de japanse IME installeert. Het uitvoeren van Setup in de compatibiliteitsmodus heeft het probleem opgelost.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Handige kick, voor als anderen dit probleem hebben, en de search proberen :)

System Specs

• csteelooper
lj2000 schreef op 27 oktober 2004 @ 10:39:
Handige kick, voor als anderen dit probleem hebben, en de search proberen :)
Dat bedoel ik. En versie 3.00.111.0 van de InstallShield Installation Wizard wordt nog vaak gebruikt.