Toon posts:

Syst. loopt niet meer goed na nieuwe 2de HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maar beginnen met mijn syst. specs :

Amd athlon 64 Bit 3200
MSI k7T Neo 2 moederbord ( weet precieze naam niet zo gauw )
2x 512 mb ddr 400
lite-on dvd brander
lite-on dvd lezer
400 watt zalman voeding
160 gb 8mb cache hitachi
3.5 inch floppy
2 halogeen lampen 30 cm
Thermale take Xcaser 3 skull edition kast
4 syst .koelers 80 cm ( kwamen bij de kast )
Xview kit ( voor de kast )
250 Gb maxtor 8 mb cache

Het probleem is het volgende .
Ik had vandaag een nieuwe HD gekocht namelijk de bovengenoemde maxtor van 250 GB . na het instaleren van deze via partition magic ( ntsf aangemaakt op de nieuwe HD ) ging alles nog goed.
Ik had wel 2 fans nog niet aangesloten omdat deze geen voeding kabel meer hadden maar na wat solderen was dit ook opgelost altans dat dacht ik .
NU ik de pc weer aandeed viel me meteen op dat de 2 halogeen lampen maar voor de helft branden :S ? ( ik had deze tevens uitstaan bij de eerste start-up meen ik ) maar de pc starte nog gewoon op . Ik dus voor een oplossing zoeken want ik nam aan dat dit aan de voeding lag . Dus had ik de halogeen op de voedings kabel gehangen waar de 2 cd-roms en de floppy mee verbonden waren maar dit hielp ook niet.

Na nog een paar keer proberen is het nu zover dat me systeem zeer traag opstart en het HD lampje rood blijft branden . Tevens herkent ie de dvd-speler nietmeer in windows en reageert dezeniet als je hem wilt openen .
Ik heb nu alleen de 2 cd-roms en de 2 HD's op de voeding hangen maar dit schijnt niet te helpen
Ik heb op IDE 1 de 160 gb master en de dvd speler slave en op de ide 2 de 250 gb master en de brander slave .

.Ik heb proberen te zoeken via search naar een oplosing maar kon neit mijn geval vinden , vandaar dat ik een nieuw topic open .
Mijn vraag aan jullie is of jullie weten waar dit aan kan liggen want ik ben ten einde raad