Toon posts:

Verschillende 'kuren' met Asus A7N8X-X mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een nieuw systeem:
Athlon XP 2600+ 333 mhz fsb op een ASUS A7N8X-X socket A
2x 256 mb Kingston ValueRAM (400 MHz max)
80 GB Maxtor IDE HDD
Integrated LAN + Sound
GeForce FX 5700LE 128 MB AGP8x
Mijn kuren zijn als volgt: Het systeem maakt een vaag geluid (hoge pieptoon) maar doet dat irritant hard als je een applicatie start of cs 1.5 speelt. Daarnaast verschijnen er rare 'fluctuaties' in de vorm van strepen (van de linker onderhoek naar de rechter bovenhoek) die snel bewegen. Deze zijn vrij goed te zien. Ten derde.. en nu komt 't: Als ik bijv. met een window sleep in de explorer dan gaan de luidsprekers brommen!!!! HELP!!! IK WORD HELEMAAL GEK!! :'( 8)7 en ja, ik heb van alles geprobeerd, van een BIOS upgrade tot een ander moederbord, andere videokaart, andere harde schijf, andere voeding. het probleem blijft. ik heb tevens een andere pc waarop dit niet het geval is. Weet iemand hier iets op? De leverancier wil het systeem niet terugnemen... :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 21:24 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
onderzoek eerst eens waar het geluid vandaan komt. ik zou proberen er een losse soundcard in te drukken. kijk of je ergens iets van een sblive of audigy kan lenen en dan de onboard uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Het piepende geluid van het moederbord komt niet uit de geluidskaart. Ik heb geprobeerd om te kijken waar het vandaan komt, ergens in de buurt van de CPU. Maar die heb ik reeds vervangen. :r

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Druk een fan of een zalman koelblok op je southbridge. Verder zijn er veel topics over te vinden. Ook bv op nforcershq.com, wordt dit probleem besproken.
De 1 na laatse nforce drivers icm met de .9 bios van Asus hebben dit probleem bij mij verholpen + zalman passive cooling van SB.

Maar als jij echt een hoge piep of sissend geluid hoort uit je PC zélf, dan is er een condensator of elco of whatever onderdeel op je MB, kapot.

[ Voor 4% gewijzigd door KillerAce_NL op 27-10-2004 09:20 ]

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
KillerAce_NL schreef op 27 oktober 2004 @ 09:19:
Druk een fan of een zalman koelblok op je southbridge. Verder zijn er veel topics over te vinden. Ook bv op nforcershq.com, wordt dit probleem besproken.
De 1 na laatse nforce drivers icm met de .9 bios van Asus hebben dit probleem bij mij verholpen + zalman passive cooling van SB.

Maar als jij echt een hoge piep of sissend geluid hoort uit je PC zélf, dan is er een condensator of elco of whatever onderdeel op je MB, kapot.
Kunnen condensators dan ook geluid maken?, dat wist ik dus niet
:P

@topicstarter:
Je hebt ook een ander moederbord gepakt. Is het precies eenzelfde moederbord, of heb je een ander merk gepakt?

Heb je trouwens ookal een keer geluisterd bij je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
ander mobo: GigaByte GA-7N8 .. nog iets werkte ook niet goed :/
voeding: heb er een andere merkloze 300W standaard ATX voeding in gehad maar niets helpt

Verwijderd

Topicstarter
@KillerAce_NL

Waarom de southbridge .. t is toch de northbridge die warm wordt?? :9

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee de Noth, is al gekoeld. De south zorgt o.a. voor audio d8 ik. Die wordt ook warm bij overklokken.
Pagina: 1