Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De SonyEricsson T290 en J200:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44347/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44346/full.jpg

T290i is a pleasure to use and calling friends and family is easy. While talking, you can enjoy the freedom of a portable handsfree accessory or the impressive T290i speaker phone function. With Multimedia messaging (MMS) you can send text, music, sounds and color images to another mobile phone or to an e-mail address. T290i also has e-mail and text messaging (SMS) with predictive text input to make writing easy.

For your entertainment you have a selection of games. When you have time over, challenge V-Rally™ or Five Stones. T290i also has pleasing polyphonic ringtones. When you need to be reminded of an important event such as a birthday or important meeting, T290i has an events calendar with reminders.

Specifications:

Screen

* 101x80 pixel
* 4096 color display
* Color LCD

Sound

* 32 voices
* Speaker phone

Networks

* GSM 1800
* GSM 900

Sizes

* 101.5 x 43.9 x 19 mm
* 4 x 1.7 x .7 inches

Weight

* 72.9 gr

Features
Imaging and Messaging

* Sound recorder
* Picture gallery
* Picture phonebook
* Picture wallpaper
* Backlight display
* Camera ready
* SMS long (Text Messaging)
* Themes display
* MMS templates
* EMS (Enhanced Messaging)
* Viewfinder display
* Predictive text input
* MMS (Multimedia Messaging)

Entertainment

* Melody composer
* Content Online
* Games Embedded
* Games Download

Connectivity

* GPRS
* USB support
* RS232 cable support
* Synchronization PC

Internet

* WAP 1.2.1
* OTA settings
* WTLS

Controls

* Navigation key
* Icon Desktop 9
* Speed dialing
* Side Volume Keys
* Redial
* Option key
* Voice Mail
* Vibrating Alert
* Keypad lock
* Voice control
* Status view

Organizer

* Events calendar
* Calculator
* Business card exchange
* Speaker phone
* Stopwatch
* Clock
* Contacts
* Alarm clock
* Timer
* Conference calls
* Chinese input methods
* Call list

Specs van de J200 komen, maar verwacht er maar niet teveel van. Gewoon 2 simpelen low-end telefoontjes die erg goedkoop zijn in productie, maar misschien wel een hoge afzet kunnen creëren.

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 31-10-2004 22:41 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Trouwens, dat valt mezelf eigenlijk nu pas op.

Die J200 lijkt wel erg veel op een Sagem van een tijdje geleden...... Even zoeken

Edit:
Agh, valt heel erg mee:

Afbeeldingslocatie: http://www.hilfe-forum.info/BILDER_INTERNET/sagem-mc-940.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Ginz op 25-10-2004 21:08 ]

-

Verwijderd

die t290 vind ik wel een grappig telefoontje. ben wel benieuwd wat de prijzen zijn want als die rond de €100 liggen kan je beter een paar euro bijleggen en een t610 kopen.

Verwijderd

ik vind hem meer lijken op die siemens c35i ofzo, ook heel oud iig

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Die witte versie van de J200 is toch best ok als backup phone.

Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/forum2/attachment.php?attachmentid=2083

Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/forum2/attachment.php?attachmentid=2085

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ja, dat kleurtje zal een aangename verrassing zijn in mijn verzameling. Wit is ook wel weer eens leuk :P

-

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 14:28

TMC

Wat is het verschil van de T290i t.o.v de T230? Alleen maar een speakerfunctie toch?

Verwijderd

En weer geen bluetooth. Waarom doen ze dit niet? Zo een chipje kost hoogstens 20-30 dollar :(

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04

Sabbi

je denkt aan mij.

Omdat het 2 low-end el-cheapo foontjes zijn voor mensen die gewoon een geinig ding willen hebben wat belt, telefoonboekt en smst en verder geen hoge eisen stellen. Daarom dus geen BT, geen IR, geen cam, iets wat bv mijn moeder zou gebruiken. Als je foon wil met business-end functionaliteiten moet je een business-end foon kopen, en daar de prijs voor betalen...
Zo blijft de prijs laag.. 30 eur voor Bt en 10 eur voor IR drijft de prijs best leuk op hoor.

(overigens zijn dit allemaal foontjes die op het t300 platform doorbouwen dus 0% ontwikkelkosten en verbazend lage produktiekosten....)

[ Voor 15% gewijzigd door Sabbi op 02-11-2004 12:20 ]

Verwijderd

Daar moet ik je gelijk in geven, op een klein puntje na dan: Ik vind niet dat bluetooth een busniss-end functie is. Waarom niet? Omdat het niet alleen voor de zakenmannetjes met draadloze headsets is, maar ook voor jongeren om ringtones op hun telefoon te zetten (telefoon <> telefoon of telefoon <> pc), spelletjes hun telefoon te zetten (weer dat tel <> tel, tel<>pc verhaal) enz. enz.

Als ik een telefoon koop, is dat voor minstens 3 jaar. En in deze 3 jaar zal bluetooth nog flink verder ontwikkelen, en loop ik hopeloos achter.

• Sabbi
  • Laatst online: 13:04

Sabbi

je denkt aan mij.

Mja, maar dat is toch ook een beetje de gadget/hippe jongeren hoek, en daar zijn deze foons ook niet voor bedoeld. Esato legt het beter uit:
Sony Ericsson today announced two new phones for Practical phoners of all ages. Practical phoners are a discerning group that seek out well-designed, quality, no-nonsense products from trusted brands but, don't need the full feature-set of a top-of-the-range phone because their predominant communications style is voice.
Iets voor de mensen die alleen bellen dus (hopeloos ouderwets :) )

Overigens zag ik net dat de j200 wel irda support heeft, als hij 1) in Nederland uit zou komen 2) BT had 3) minimaal t610 hardwareplatform bevatte zou ik hem zekers kopen, ziet er erg flex uit. Nu moet ik het maar doen met m'n k700i tot er weer eens een capabele foon met klepje/clammshell uitkomt. (Z500 ook geen BT, domdomdom van SE, want nl wel gadget/zakenfoon)

Verwijderd

Het punt is dus dat ik een vervanger zoek voor bijvoorbeeld de T68i, en nu vind ik het design van dit toestel enorm bij mij passen. Vandaar dat ik hem best graag wil, en hij helaas geen bluetooth heeft. (en ja, wat moet je dan met een afstandbestuurbaar autotje :( ).

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Zo vandaag ff de T290 in mn handen gehad...(J200 jammer genoeg niet, maar jah die is toch niet voor hier). Ik moet zeggen dat de T290 toch best een vooruit gang is qua design t.o.v de T230. Terwijl hij eigenlijk hetzelfde is. De vooruitgang zit hetm in het gebruikte materiaal. Het is een beetje een zacht soort rubberachtig plastic geworden ala T630 zeg maar...

Fotos:

Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/se/t290/t290a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/se/t290/t290b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/se/t290/t290c.jpg

Video:
T290 - White

[ Voor 41% gewijzigd door Sur_G op 16-11-2004 01:41 ]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mooi ding, jammer dat je de kwaliteit van het scherm niet kan zien, ow mischien op het filmpje maar die kan ik hier niet bekijken :)

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Nee.. sorry in het filmpje niet te zien. Maar het scherm is zover ik weet onveranderd.

Verwijderd

Is die T290i nu al verkrijgbaar?

Verwijderd

kruidvat verkoopt hem icm een tmobile prepaid kaart

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

De T290i is simlock vrij verkrijgbaar voor 99 euro en hij is ook verkrijgbaar in een Vodafone Prepay pakket. Ik dacht dat de prijs 69 euro was, weet het niet zeker.

Verwijderd

wie kan mij vertellen hoe de kwaliteit van het schermpje van de t290 is?

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
YEAH!, na gisteren stad en land afgebeld / afgelopen te hebben, heb ik vandaag m'n hand kunnen leggen op een mooie witte T290i O+, nu is hij nog aan het opladen,.... máár strax :D woei lekker uitproberen ^^

voor jullie informatie,.. hij was simlock-vrij te verkrijgen voor het magistrale bedrag van 79,99€ bij de belcompany

Verwijderd

iemand anders??

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 20:55

fmb

Ik heb sinds een paar dagen de "Frosty White" T290i. Bevalt me tot nu toe prima. Had hiervoor een 3310, dus alles was een vooruitgang. :)

De kwaliteit van het scherm vind ik meer dan voldoende, als je goed kijkt zie je wel de pixels.

Het enige minpuntje tot nu toe is dat ik nog niet heb kunnen vinden hoe ik de screensaver kan uitzetten/veranderen. Nu komt steeds de tijd groot in beeld, maar dan kan je niet snel zien of je een oproep gemist hebt of een smsje hebt gehad (moet nu eerste de toetsblokkering eraf halen)..

PS Ik ben dus iemand die echt alleen belt/smst en niet bleutootht/fotografeer/etc. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door fmb op 06-08-2005 10:07 . Reden: + PS ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Pagina: 1