[iTMS] Nederland aan de legale download

Pagina: 1
Acties:
  • 967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/QSLA11H970Z2
De iTunes Music Store in nu eindelijk ONLINE!

Voorwoord
Vanaf vandaag is de Apple iTunes Music Store niet meer voor ons Nederlanders bereikbaar, als we nu proberen in te loggen komen we er niet meer in (alleen nog via de zoek functie) maar het hoofdmenu krijgen we niet meer te zien.

Apple is waarschijnlijk druk bezig om onze artiesten ook een plaatjes in de iTMS te geven.

Vorige week heeft Apple al enkele Nederlandse titels toegevoegd, zoals Andre Hazes.

Nummers gaan waarschijnlijk 0,99€ kosten en een album 9,95€
afhankelijk van de versies.

iTMS betekent iTunes Music Store.
Concurrentie.
Digital Rights Management (DRM)Digital Rights Management, dat moet er voor zorgen dat je niet eindeloos je download kan kopieeren en zorgt er voor dat de Artiest er ook een beetje vertrouwen in heeft. Dit heeft natuurlijk zo zijn nadelen, Apple is de enigste met een vrij soepele DRM hun noemen het Fairplay en dit zijn de beperkingen:
• Je mag het tegelijk op 5 computer gebruiken. Het is nietzo als je een nieuwe PC koopt dat je je muziek niet kan houden! je kan namelijk je computer "Deauthorizeren"
Dat houdt zelfs in dat je je muziek mee kan nemen naar je vrienden en als je weg gaat de computer deautorizeert.
• Je mag je iTMS muziek oneindigvaak op je iPods zetten hier zit geen limiet aan!
• Je mag je albums 7 keer op CD branden, dus genoeg backups.(voor je zelf natuurlijk :P )
• Losse nummers mag je oneindig vaak op CD zetten!

Zie ook http://www.apple.com/support/itunes/authorization.html
Links:

www.itunes.nl
www.apple.nl
Titels die nu bekent zijn
Als je nieuwe titels (nederlandse) ondekt meld het me dan op Qorne@mac.com

• Andre Hazes
• Frank Boeijen
• BZN
• Blof
• Guus Meeuwis
• Theo Maassen
• Acda & De Munnik

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5H40E1076KPB
Payment
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe wij in nederland mogen gaan betalen.
Via credit-Card kan altijd, maar omdat dit niet het meest gebruikte betaalmiddel is verwacht ik nog andere betaalmiddelen.
Waarscijnlijk krijgen we ook de Giftcards en met een beetje mazzel kunnen we die straks bij de lokale Apple store kopen en bij diverse winkelketens

(Ga niet via GoT een IA starten voor die GiftCards!)
Nieuws
25-10-2004
Apple Ned. ?bevestigt noch ontkent? start iTunes deze week

Volgens de geruchtensite Appleinsider.com lanceert Apple nog deze week haar
iTunes Music Store in Nederland. De Nederlandse website ZDNet.nl heeft het
gerucht inmiddels overgenomen. Tegenover Muziek en Beeld zegt Joris van
Zijl, marketing & communicatiemanager bij Apple Nederland, dat hij ?niet
kan reageren op geruchten?. ?Ik kan de berichten noch bevestigen, noch
ontkennen. Bovendien zit ik nu in een meeting.? Gevraagd of er bij Apple
Nederland iemand is die wel verdere toelichting kan geven, antwoordt Van
Zijl met een stellig ?nee?.
Volgens ?tipgevers? van Appleinsider.com is Apple vorige week begonnen met
het uploaden van Nederlandse content. Amerikaanse gebruikers van de iTunes
Music Store vonden onder andere muziek van ?Frank Boeyen? (moet zijn: Frank
Boeijen, red.) en in Engelse en Duitse shops doken de namen van André
Hazes, BZN, Guus Meeuwis, Bløf en Theo Maassen op. Aangezien deze
muzikanten ook nog eens allemaal Nederlandstalige muziek maken, lijkt een
Nederlandse lancering van Apples populaire downloaddienst aanstaande.
Morgen, 26 oktober, houdt Apple een speciaal event in California Theatre in
San Jose, waar onder meer U2 aanwezig is. Doel van het event is de promotie
van een speciale versie van de iPod, waarop het nieuwe album van de
rockband al is voorgeladen. Volgens Appleinsider wordt hier ook de start
van de iTunes Music Store in Nederland aangekondigd, evenals die in Polen,
Denemarken en Zwitserland. Apple mag overigens nog wel wat scherper zijn in
de spelling. Naast de achternaam van Frank Boeijen werd ook zijn albumtitel
Schaduw Van De Liefde op een merkwaardige wijze gespeld: Sradinn Van De
Ciefde.
Apple maakte onlangs bekend via haar iTunes Music Store het 150 miljoenste
nummer te hebben verkocht. Hiermee claimt het bedrijf op de legale
muziekdownloadmarkt een marktaandeel van 70%. Gemiddeld verkoopt de iTunes
Music Store nu zo?n 4 miljoen nummers per week. De dienst is op dit moment
actief in slechts vier landen: de Verenigde Staten, Groot-Brittannië,
Frankrijk en Duitsland.

© Muziek en Beeld 2004

UPDATE
Apple meld nu op de site:
?Muziekwinkel bij de hand
De iPod vormt een ijzersterk duo met iTunes, waarmee je eenvoudig je digitale-muziekcollectie kunt samenstellen en beheren. En dankzij de geïntegreerde iTunes Music Store kun je door honderdduizenden nummers en gesproken boeken bladeren totdat je precies hebt gevonden wat je zoekt."

Voor het eerst dat er op de Nederlandse Site van Apple een aankondiging staat.

UPDATE 2
De store is dan eindelijk online, alleen nogal leeg.
zie pic:http://picserver.org/view_image.php/Q6780X975674
±50kb
RULEZ!
Wat is de doel van dit Topic? praten over de ins en outs van de iTMS in Nederland. meld hier als je problemen hebt enz.
ga NIET in dit topic melden als er een nieuwe artiest aan de lijst moet worden toegevoegd, maar mail dit naar Qorne@mac.com.

verder gelden natuurlijk de normale FAQ's
Bugs fouten en updates naar: Qorne@mac.com
deze tweaker gaat naar school, dus verwacht geen 24/7 updates ;)

[ Voor 213% gewijzigd door Qorne op 28-10-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoeveel een nummer gaat kosten. Meer dan € 0,99 moet het imo niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54

sjaakaq

It might get loud

Dit is sowieso vet om losse nummer te kopen...alleen er zijn veel "andere manieren" om aan bekende muziek te komen.

Als ze daarentegen nu ook wat minder bekende Nederlandse muziek gaan toevoegen...

-DuvelDuvel
-Solex

etc.

Dan is het zeker interessant. Helemaal als je bijv. via je GSM of met zo'n Walliecard kan betalen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Apple kondigt Music Store aan op website

Wat je tot nu toe nooit zag op de Nederlandstalige Apple-websites was het bestaan van de iTMS. Nu kan je op de iPod-pagina van de Apple Store volgende tekst terugvinden :

[...]
het begint wel erg waarschijnlijk te worden ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
chem schreef op 26 oktober 2004 @ 08:18:
[...]

het begint wel erg waarschijnlijk te worden ;)
:o

nu wordt het idd wel opvallend :)
Laten we het hopen! Al sinds de introductie van iTMS in de US wacht ik op de NL versie. Lijkt me heerlijk eindelijk weer "legaal" te downloaden :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
Hij is dan eindelijk online! ze zijn er alleen nog wel mee bezig zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Qorne schreef op 26 oktober 2004 @ 18:37:
Hij is dan eindelijk online! ze zijn er alleen nog wel mee bezig zo te zien!
Zag het net ook, koop anders ff wat kun je kijken of je in de Top 100 komt ;) Ik kwam er via USA store > UK store en toen kon ik ineens ook NL kiezen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt!

Eerste CD succesvol gedownload... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Oh mijn god! Eindelijk is het dan zover *D

* BezurK neemt van deze gelegenheid gebruik om als "een van de eersten" in NL een album via iTMS[NL] te bestellen :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:16
Eerste liedje gekocht! Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.nl/files/forums/languages/nederlands/emoticons/woot.gif

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
* BezurK meteen een heel album :)

Exit Planet Dust van The Chemical Brothers :)
Had ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wanneer kan je met je rekening nummer betalen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 20:18:
Hmm, wanneer kan je met je rekening nummer betalen??
bel Apple ff???

Oftewel, doe even moeite en zoek het zelf op.

Niks te vinden? Dan zal het ook wel niet bekend zijn.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Sidenote: iTunes 4.7 is nu ook uit, niet dat ie bij mij nog opstart maar ok. Je kunt um downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Downloading right now :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzz zit een beetje door de Nederlands collectie te bladeren en ben al twee nummers tegen gekomen die 1 of meerdere 'glitches' hebben. Luister bijvoorbeeld eens naar André Hazes met Ik heb u lief mijn Nederland. :|

(niet dat die muziek zonder glitches beter is ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 18:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sorry, maar waarom wordt de suggestie gewekt dat het downloaden van MP3's niet legaal is?
Op grond van artikel 16b Auteurswet 1912 mag men enkele exemplaren van een werk maken voor eigen oefening, studie of gebruik. Dit heet een thuiskopie. Een dergelijke kopie mag niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Het is niet vereist dat je het origineel zelf gekocht hebt om een thuiskopie van een werk te mogen maken.
...
Het is dus toegestaan om een kopie voor eigen oefening, studie of gebruik te maken van een werk waarvoor niet is betaald door de kopieerder. Je mag dus voor jezelf een gehuurde of geleende CD kopieren, of voor jezelf muziek in MP3-formaat van Internet downloaden. Deze kopie mag echter niet aan derden ter beschikking worden gesteld.
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
Is het gebruik van uitwisseldiensten zoals Kazaa illegaal?
Bij de behandeling van het wetsvoorstel voor de aanpassing van de auteurswet die op 1 september 2004 in werking is getreden, stelde de regering zich op het standpunt dat het de voorkeur verdient dat kopieën van een legale bron worden gemaakt. Daarnaast is het zo dat gebruikers van uitwisselingsprogramma's zoals Kazaa de door hen gedownloade bestanden zelf ook weer aan andere gebruikers beschikbaar stellen, tenzij zij maatregelen nemen om dat te voorkomen.
http://www.anti-piracy.nl/

Mijn vraag is dus: Waarom zou ik muziek willen downloaden van iTunes? Zeker aangezien je moet betalen per download en de downloads zijn beveiligd door middel van DRM.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
THW Arie schreef op 26 oktober 2004 @ 21:11:
Sorry, maar waarom wordt de suggestie gewekt dat het downloaden van MP3's niet legaal is?

[...]

[...]

http://www.anti-piracy.nl/

Mijn vraag is dus: Waarom zou ik muziek willen downloaden van iTunes? Zeker aangezien je moet betalen per download en de downloads zijn beveiligd door middel van DRM.
:O
Het moge duidelijk zijn dat door iTMS de muziek-business eindelijk weer een impuls krijgt. De muziekbranche begon enorm naar de klote te gaan doordat zoveel mensen vinden dat ze "recht" hebben op een zogenaamde "thuiskopie". Door al die kortzichtige mofo's staan nu een heleboel getalenteerde, goede muzikanten op straat. Bedenk dat maar eens, wijsneus |:(

Ik hou er dus niet zo van om van auteursrechtelijke beschermt materiaal een thuiskopie te maken, gewoon om het feit dat de auteur het RECHT heeft op een vergoeding voor het gebruik van zijn werken. Punt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:16
Als jij downloadt ben je zelf de 'derde', dus is
degene die muziek aanbiedt fout. ITunes biedt
ook muziek aan, maar dan zonder de wet te
overtreden :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hmmm....alleen creditcard. Jammer...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

BezurK schreef op 26 oktober 2004 @ 22:07:
Het moge duidelijk zijn dat door iTMS de muziek-business eindelijk weer een impuls krijgt. De muziekbranche begon enorm naar de klote te gaan doordat zoveel mensen vinden dat ze "recht" hebben op een zogenaamde "thuiskopie".
De muziekindustrie krijgt pas een boost als de platenmaatschappijen oprotten. Of Apple in dit geval. Ik gun het de artiest en wacht daarom nog steeds op een mooi centrale site waar ik rechtstreeks naar een artiest kan doneren die ik het wel gun.

Al dat rechtlullen van de prijs van een CD komt me de strot uit. Dus die koop ik niet meer (of bij hele hoge uitzondering). Dat platenmaatschappijen zo traag zijn met dingen als iTMS komt door hun eigen stupide manier van denken. Mijn eerste CD-roms met MP3's komen van 1995. Dus minimaal in 1995 had je tot de conclusie kunnen komen 'mp3's + hogere downloadsnelheden = minder cd's verkopen.

Ik word echt misselijk van het idee dat van mijn Eur. 22 6-8% bij de daadwerkelijke artiest komt. Aan de andere kant zijn de artiesten zo suf om het allemaal maar te slikken. Ik heb het ooit eerder geopperd, maar artiesten zouden gewoon hun eigen platenlabel moeten oprichten, iets wat ook juridisch goed in elkaar steekt. Marketing/productie allemaal in eigen hand houden. Met de kortingen die je dan kan bedingen.. moet je eens kijken hoe goedkoop je een CD kan maken.

Daarnaast hadden de EMI's etc weleens wat meer bij een CD kunnen doen, doe er een leuk T-shirt bij, leuk boekje.. verzin wat ipv kansloos stuk plastic met twee dunne velletjes FC-drukwerk.

Nee.. ik heb geen medelijden met die hele branche, ben zelf werkzaam op een reclamebureau en dit is echt stukje kansloze marketing. iiTMS gaat het heel goed en dat komt omdat het 1-click-buy is, laagdrempelig kopen en zoeken. Slim, maar ook daar worden de artiesten zelf niet veel vrolijker van.

Je kunt voor een wat meer genuanceerdere blik misschien ook eens kijken naar http://www.downhillbattle.org/itunes/

Wellicht lang verhaal, maar alles heeft twee kanten en het is niet zo dat wanneer je betaald je ook meteen beter bezig bent. Zelf heb ik zo'n 34000 mp3's in mijn library maar koop ik lang niet zo veel als paar jaar geleden. Gewoon omdat ik me steeds meer irriteer aan de verschrikkelijk hypocriete houding van platenmaatschappijen. En dan mag BUMA die 34000 mp3's wel weer meteen plaatsen in een hokje 'gemiste inkomsten', maar dat is ook weer enorm kort door de bocht. Minder slikken, meer denken, daar zou de wereld beter van worden.

edit:
en Bush geen president meer

[ Voor 3% gewijzigd door OzBoz op 26-10-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
OzBoz schreef op 26 oktober 2004 @ 22:34:
[...]

Je kunt voor een wat meer genuanceerdere blik misschien ook eens kijken naar http://www.downhillbattle.org/itunes/

Wellicht lang verhaal, maar alles heeft twee kanten en het is niet zo dat wanneer je betaald je ook meteen beter bezig bent. Zelf heb ik zo'n 34000 mp3's in mijn library maar koop ik lang niet zo veel als paar jaar geleden. Gewoon omdat ik me steeds meer irriteer aan de verschrikkelijk hypocriete houding van platenmaatschappijen. En dan mag BUMA die 34000 mp3's wel weer meteen plaatsen in een hokje 'gemiste inkomsten', maar dat is ook weer enorm kort door de bocht. Minder slikken, meer denken, daar zou de wereld beter van worden.

edit:
en Bush geen president meer
Wow, dat is een mooi artikel. Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken. Ik ben altijd tegen illegaal downloaden geweest omdat op die manier de artiest (en de labels) helemaal niets ontvangen, tegenover een klein beetje in het geval van netjes legaal kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

BezurK schreef op 26 oktober 2004 @ 22:07:
[...]

:O
Het moge duidelijk zijn dat door iTMS de muziek-business eindelijk weer een impuls krijgt. De muziekbranche begon enorm naar de klote te gaan doordat zoveel mensen vinden dat ze "recht" hebben op een zogenaamde "thuiskopie". Door al die kortzichtige mofo's staan nu een heleboel getalenteerde, goede muzikanten op straat. Bedenk dat maar eens, wijsneus |:(

Ik hou er dus niet zo van om van auteursrechtelijke beschermt materiaal een thuiskopie te maken, gewoon om het feit dat de auteur het RECHT heeft op een vergoeding voor het gebruik van zijn werken. Punt uit
De muziekbranche gaat naar de klote omdat een CD 20 euro kost. Niet omdat ik mijn recht op een thuiskopie gebruik.
Die 'kortzichtige mofo's' zitten naar mijn weten vooral in de platenlabels die voor achterlijke bedragen CD's op de markt brengen.
Dat jij geld wilt betalen voor dingen die je legaal gratis kunt krijgen moet jij weten, maar dan ben ik nog geen wijsneus, eerder prijsbewust.

De prijs voor albums en nummers op iTunes is veel te hoog. Voor een euro per nummer of 10 euro per CD koop ik liever een CD van een artiest die ik echt goed vind. Zie ook mijn Spinvis-icon.
In tegenstelling tot een boel andere artiesten brengt Spinvis zijn platen uit op een 'leuk' label. Bij dit label (Excelisior) kost een CD 12 euro.
Dat is dus 2 euro meer voor een fysieke kopie van de CD die je zelf naar MP3 kunt rippen. Lekker zelf je encoder en quality kiezen zonder DRM.

Het hele idee van een platenmaatschappij gaat er binnenkort natuurlijk aan. Kijk bijvoorbeeld eens waar Prince mee bezig is.
Bij zijn www.npgmusicclub.com betaal je eenmalig 25 dollar en dan heb je toegang tot clips, concerten en je kan een week voor de officiele verkoop tickets voor zijn concerten kopen.

De platenmaatschappijen proberen wanhopig vast te houden aan een wereld waarin je CD's koopt voor 20+ euro en van de opbrengst van CD-verkoop vooral de platenmaatschappij wijzer wordt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

BezurK schreef op 26 oktober 2004 @ 23:00:
[...]
Wow, dat is een mooi artikel. Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken. Ik ben altijd tegen illegaal downloaden geweest omdat op die manier de artiest (en de labels) helemaal niets ontvangen, tegenover een klein beetje in het geval van netjes legaal kopen...
Had ik ook hoor, kocht legio cd's vroeger. Maar ik koop ze wel met de intentie de mensen te belonen die het maken. De verhoudingen zijn gewoon zoek voor mijn eigen gevoel. Ieder moet het verder maar voor zich weten. Maar ken wat vrij succesvolle muziek-peeps en daar kun je dan leuk over babbelen. Ik vind geld uitgeven erg leuk, doe het graag en best veel nu het ff kan. Maar dan worden het dus andere dingen. En ach, zo nu en dan koop ik weleens een cd, dan ben ik naar een concert geweest van iemand (daar wordt door de artiest meer aan verdiend overigens, mocht je willen sponsoren).

edit:
Spinvis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Woei, net m'n eerste 2 liedjes gekocht. Ik moet zeggen dat het wel erg relaxed werkt. Download gaat snel, mooie album art erbij en met de rekening wordt ik aan het eind van de maand pas mee geconfronteerd ;)

Het waren trouwens 2 nummers van Calibretto, een band waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord had. Maar ik zocht op 'American Psycho' om te kijken of er een eBook van was en toen kwam ik een gelijknamig nummer van hun tegen :) Die eBooks zijn trouwens wel belachelijk duur, gewoon 35 tot 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Nou voor mij wordt het nog ff wachten, kan nog steeds niet inloggen met mijn bestaande .Mac / Apple ID. Heb er hier en hier al over gepost, en heb vanavond ook een mail gestuurd naar Apple support. Ik was blij dat ze beloofden dat ze binnen 72u reageren. Toch mooi die huidige technologie. :/

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 15:55
Vraagje voor de mensen die al iets gedownload hebben; is de kwaliteit een beetje in orde? in dat artikel (van die link hierboven ergens) staat ook wat over compressie...
Hoe is dit nou echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

RiCk schreef op 27 oktober 2004 @ 09:02:
Vraagje voor de mensen die al iets gedownload hebben; is de kwaliteit een beetje in orde? in dat artikel (van die link hierboven ergens) staat ook wat over compressie...
Hoe is dit nou echt?
Ik heb bij wijze van test even een album van Air gedownload. Maar kwaliteit is prima. Tuurlijk is het gecomprimeerd maar het zou ook wat heftig zijn 40MB over te moeten halen voor een nummer.

Ik heb het idee dat de previews brakkere compressie hebben dan uiteindelijke files. Die varieren bij mij tussen de 3 en 5.5MB. Geen glitches in elk geval zoals iemand aanhaalde. Al kan ik me voorstellen dat er van de 700k wel wat nummers niet helemaal goed zijn gegaan. Het blijft techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:12
RiCk schreef op 27 oktober 2004 @ 09:02:
Hoe is dit nou echt?
Ik heb inmiddels 3 liedjes gedownload (prijs van los nummer is wel in orde, maar voor 10 euro koop ik de cd liever bij MediaMarkt), maar op de kwaliteit is niets aan te merken. Althans, ik heb er nog niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 16:08
is het nu zo dat als ik een nummer koop dat ik deze dan niet naar iemand anders kan versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
savale schreef op 27 oktober 2004 @ 11:30:
is het nu zo dat als ik een nummer koop dat ik deze dan niet naar iemand anders kan versturen?
Het nummer mag op 5 computers tegelijk 'geautoriseerd' zijn. Als het nummer op jouw pc geautoriseerd is, mag ie nog op 4 andere pc's tegelijk staan. Volgens mij mag dat dus ook op de pc van een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 19:48
Werkt prima hier. Ik ben nu ook meteen overtuigd van welke MP3 speler ik ga kopen, de iPod natuurlijk.

Mijn ervaringen met mijn iBook, iTunes en nu ITMS gecombineerd zorgen ervoor dat ik denk dat het met de iPod ook dik in orde moet zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op 27 oktober 2004 @ 09:23:
[...]

Ik heb inmiddels 3 liedjes gedownload (prijs van los nummer is wel in orde, maar voor 10 euro koop ik de cd liever bij MediaMarkt), maar op de kwaliteit is niets aan te merken. Althans, ik heb er nog niets van gemerkt.
Even voor de duidelijkheid: ik kwam alleen glitches tegen in het album van Andre Hazes. Gerbruik zelf al wat langer de store met wat hulp van prepaid kaarten en ben verder zeer tevreden over de kwaliteit. Leek me alleen even dat er misschien met de Nederlandse nummers iets mis was qua rippen. Maar goed kwaliteit van de nummers verder prima in orde zoals je ook bij de previews kunt horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom iTMS ipv kazaa?

- download gaat retesnel.
- je weet zeker dat de muziek in orde is qua kwaliteit
- je weet zeker dat het de muziek is die je wilt. (zijn genoeg grapjassen die tags fout invullen en bestanden hernoemen)
- je kan je nummer al ff beluisteren voor je beslist te kopen
- auto-sync met iPod

en die DRM heb je als gewone gebruiker niet veel last van denk ik. Bij Apple mag je je liedje op 5 computers zetten, 7 keer dezelfde playlist op cd branden en in veranderende playlists oneindig, en mag oneindig keer naar zoveel iPods als je maar wil gesynct worden. WTF do I care dat die DRM erop zit, merk je toch niets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op 27 oktober 2004 @ 12:11:
[...]

Het nummer mag op 5 computers tegelijk 'geautoriseerd' zijn. Als het nummer op jouw pc geautoriseerd is, mag ie nog op 4 andere pc's tegelijk staan. Volgens mij mag dat dus ook op de pc van een vriend.
Volgens dit: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93014
Moet je bij het voor het eerst afspelen van een liedje eerst inloggen op iTMS. Ik denk dat je dan ook met de account moet inloggen waarmee je het liedje gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
leokennis schreef op 26 oktober 2004 @ 22:32:
hmmm....alleen creditcard. Jammer...
idd, want veel muziek luisterende mensen hebben nog geen creditcard (ik dus) en om nou elke keer aan mijn ouders te vragen of ik hun creditcard mag lenen is ook niet alles :X

Maar aan de andere kant, de meeste jongeren die muziek luisteren willen er dan ook niet voor betalen.

edit:
en ik had weer is niet door dat er meerdere pagina's waren :X

[ Voor 24% gewijzigd door LifeTecH op 28-10-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 09:51:
[...]

Volgens dit: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93014
Moet je bij het voor het eerst afspelen van een liedje eerst inloggen op iTMS. Ik denk dat je dan ook met de account moet inloggen waarmee je het liedje gekocht hebt.
Is het dan ook zo dat als je even geen internet hebt dat je heel dat nummer nooit kan luisteren of begrijp ik het verkeerd? bedoel hoe kan het dan op een ipod werken :)
En wat dan als je het al ooit op 5 andere computers hebt afgespeeld. Ik vind het allemaal nog al vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Als ik de MusicStore open in iTunes krijg ik eerst de Amerikaanse ITMS.
Eerst maar eventjes updaten ;)

-edit-
geupdate, en nu krijg ik wel gelijk de Nederlandse ITMS. Jammer genoeg staat nog niet alle muziek er op.

Ik kan me nog niet inschrijven van ik het nog geen CC, maar vadertje lief wel ;)

[ Voor 50% gewijzigd door daniëlpunt op 28-10-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
super-muffin schreef op 28 oktober 2004 @ 11:34:
Als ik de MusicStore open in iTunes krijg ik eerst de Amerikaanse ITMS.
Eerst maar eventjes updaten ;)
je moet je store gewoon even kiezen, links boven in staat dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06
savale schreef op 28 oktober 2004 @ 11:03:
[...]

Is het dan ook zo dat als je even geen internet hebt dat je heel dat nummer nooit kan luisteren of begrijp ik het verkeerd? bedoel hoe kan het dan op een ipod werken :)
En wat dan als je het al ooit op 5 andere computers hebt afgespeeld. Ik vind het allemaal nog al vaag.
dan moet je alles eens goed lezen ipv zomaar vluchtig eroverheen, want dit soort dingen is allemaal aan gedacht.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Qorne schreef op 28 oktober 2004 @ 11:49:
[...]

je moet je store gewoon even kiezen, links boven in staat dat :P
Dat had ik al uitgevonden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Bij de meeste banken kun je als student voor tussen de 10 en 20 euro per jaar een creditcard krijgen. Is niet zo heel duur dus, maar wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eerste nummer gekocht mij iTMS: The Cure - Boys Don't Cry.

Het gaat downloaden en betalen gaat soepel, en het is ook een pluspunt dat je in je account kunt zien welke nummers je aangeschaft hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de 538 Dance Smash Hits compilatie CD's nog niet te downloaden zijn, had ze graag willen kopen... ;(

Ik zal zo Sony Music Holland en Apple even mailen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een pluspunt imo: aan het einde van de maand krijg je een factuur/specificatie met alle gekochte nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb met veel plezier mijn eerste album gekocht wat hier in het begin werd geroepen over prijzen van CD's en Itunes door mensen ben ik gedeeltelijk mee eens waar de meeste niet aan denken is dat er een hoop verborgen kosten zijn die niet meegerekent worden zoals servers en bandbreedte bij Itunes en de winkels bij CD's. Persoonlijk vindt ik Itunes geweldig want je vind veel meer muziek dan ooit in een winkel. Waardoor de kans dat een beginnende artiest ontdekt wordt veel groter is. Kortom de muziek industrie is de macht over wat je hoort en kan kopen redelijk kwijt en dat is een goede zaak.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 27-09 14:55
Leuk dat het er eindelijk is. Alleen vind ik het aanbod toch erg mager, ik mis bv:

- Underworld
- Kraftwerk
- Radiohead
- Moloko
- enz enz enz

Niet de minste artiesten dacht ik zo?

[ Voor 3% gewijzigd door FreakR op 05-11-2004 19:26 ]

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik vind het een prachtinitiatief! Gedaan met de slappe excuses van downloaders die zeggen dat ze CD's te duur vinden, dat ze enkel bepaalde tracks van een cd willen enz..

Toch denk ik niet dat ik hier gebruik van ga maken, ik hou er nogal aan om iets vasts te hebben, iets origineels. Er zijn voldoende mensen die hier echter niet om geven en voor hen is dit duidelijk een uitkomst.

* Yalopa houd het voorlopig nog bij zn huidige "mediaplayer", met naald :p
THW Arie schreef op 26 oktober 2004 @ 23:03:
[...]
Dat jij geld wilt betalen voor dingen die je legaal gratis kunt krijgen moet jij weten, maar dan ben ik nog geen wijsneus, eerder prijsbewust.
Waar?? hoe?? post eens links?? (geen warezreqeust aangezien je zegt dat het legaal is) --> de aanbier is in fout, niet de downloader: je reinste onzin: de heler van gestolen waar is strafbaar, als de koper weet dat de waar gestolen is is hij dat ook, door de "rechten" niet te betalen ben je trouwens ook al in overtreding...
De platenmaatschappijen proberen wanhopig vast te houden aan een wereld waarin je CD's koopt voor 20+ euro en van de opbrengst van CD-verkoop vooral de platenmaatschappij wijzer wordt.
+ @OzBoz:

zoek een andere platen / cd winkel, ik betaal gemiddeld 16 eur voor een CD

[ Voor 16% gewijzigd door Yalopa op 05-11-2004 21:51 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Yalopa schreef op 05 november 2004 @ 21:49:
+ @OzBoz:
zoek een andere platen / cd winkel, ik betaal gemiddeld 16 eur voor een CD
Principe kwestie voor me, van 16 euro gaat er nog minder netto naar de desbetreffende artiest. Geef graag geld uit maar niet aan platenmaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Yalopa schreef op 05 november 2004 @ 21:49:
Waar?? hoe?? post eens links?? (geen warezreqeust aangezien je zegt dat het legaal is) --> de aanbier is in fout, niet de downloader: je reinste onzin: de heler van gestolen waar is strafbaar, als de koper weet dat de waar gestolen is is hij dat ook, door de "rechten" niet te betalen ben je trouwens ook al in overtreding...
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/mp3/pcactive0210/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 10:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

heb sinds vandaag er me ook ens aangewaagt en direct vallen me een aantal dingen op

-heel veel kleine handige functies die dingen evrgemakkelijken
-kwaliteit valt mij als ape/flac freak NIET tegen
-snelle downloades etc etc

jammer dat ie wel nu bijvoorbeeldt haddaway en real mccoy kent maar nog niet zoiets als 2 unlimited om maar eens wat te zeggen , maar ik ga ervan uit dat dat er steeds meer zullen worden en uitgebreid zal worden waardoor dit soort dingen vanzelf zullen komen ;)

toppie van apple :)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Apple is op dit moment ook druk met het vullen van de Nederlandse winkel. Voor sommige nummers is wat meer spoed, omdat ze tijdsgebonden zijn (na kerst luistert niemand meer naar Last Christmas van Wham! bijvoorbeeld). Naar mijn idee zijn daar wel een paar foutjes bij gemaakt, waarvan ik deze wel leuk vind:

Afbeeldingslocatie: http://www.clahsen.net/images/itms_thumbnail.jpg
Klik op het plaatje voor een uitvergroting

Overigens moet ik zeggen dat de toko mij wel goed bevalt: over de eerste maand heb ik voor meer dan 30 euro aan nummers en albums gekocht :X

[ Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 04-12-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

OzBoz, je hebt helemaal gelijk!
Als je dan toch legaal gaat downloaden met iTunes, hoe snel heb je dan een nummer/album binnen?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Snel.. op Live at Budokan van Dream Theater moest ik wel ff wachten, maar dat is een driedubbel CD. Een los nummer is over het algemeen een kwestie van seconden (uiteraard afhankelijk van je verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het eigenlijk zit met het feit dat je in Amerika een heel album tegelijk kan kopen, en hier in Nederland alleen losse nummers voor sommige cds? Ik zie niet echt in waarom dat nou moet zijn, technisch is er toch geen verschil?

Bijvoorbeeld, wilde net voor het eerst wat gaan kopen (beekeeper, tori amos), maar die kan op een of andere vreemde reden alleen per nummer. Het zijn 19 nummers, zodat ik bijna 2x zo duur uit ben op deze manier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:50
Hmmm... In veel (lees: de meeste) gevallen kan je hier in Nederland ook voor de volledige albums terecht bij mijn weten.

Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat, in de gevallen waar dit niet kan, het ligt aan de deal die Apple heeft geslagen met de desbetreffende platenmaatschappij.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Het lameste vind ik wel nummers die je niet los kan kopen, maar die je alleen krijgt als je het hele album koopt...where's that "freedom" principle of you now, Apple :?

Ik moet zeggen dat ik btw erg weinig koop via de iTMS; 99 cent voor een nummer van 3 minuten dat dan niet eens in album-verband te luisteren is vind ik te duut. Heb tot nu toe alleen nog wat extended mixen gekocht (7 minuten of langer) en 1 nummer van een nogal onbekende CD dat ik net niet meer via torrent binnenkreeg omdat de seeder verdween :P :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is absurd dat je voor sommige albums bij de amerikaanse store wel het hele album kan kopen en bij de europese/nederlandse niet. Dat is klasse politiek en dat stinkt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Niks klassepolitiek of iets dergelijks: Apple moet voor het aanbieden van muziek afspraken maken met de platenmaatschappijen, die maken nog altijd de dienst uit. Als die niet willen dat je een heel album kan kopen in Europa, maar alleen de aparte nummers, en dat ze in Amerika wellicht om marketingtechnische redenen die mogelijkheid wèl willen bieden, dan is dat hùn call. Apple kiest er dan waarschijnlijk voor om het album dan nog wel aan te bieden, maar met een beperking -- dat lijkt me nog altijd beter dan het hele album uit principiële overwegingen maar helemaal niet aan te bieden. Daar is niemand mee geholpen, toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt niet Apple beschuldigd van klasse politiek maar de platen maatschappij. Waarom zou je nou in hemelsnaam voor Amerikanen wel iets toestaan en voor Europianen niet? Is dit geen discriminatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Neuh, niet direct. Dat is gewoon het uitoefenen van de macht die je als rechthebber op het materiaal nu eenmaal hebt. Dat het flauw is ben ik helemaal met je eens :). Verboden of in strijd met wat voor regels dan ook is het niet. Kopen is geen recht maar een voorrecht, de verkoper mag bepalen of en zo ja aan wie hij verkoopt. En in het geval van arrogante, op geld beluste platenmaatschappijen is de kans dat die beslissing uitvalt in het nadeel van de welwillende consument allesbehalve te verwaarlozen... Wat er voor redeneringen achter hangen weet ik niet, maar ga er voor het gemak maar vanuit dat het met geld te maken heeft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je hebt wel gelijk natuurlijk, maar het is wel erg flauw. Dat een lokaal filiaal in Amerika dingen doet die een filiaal hier niet doet kan ik begrijpen, maar op het internet heb je helemaal geen grenzen. De Amerikaanse store is 1 click verwijderd van mij, net zoald de Nederlandse store. Ik wordt dus erg met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik als Nederlander zijnde niet een heel album mag kopen, terwijl Amerikanen dat wel mogen.

Het is ook niet helemaal het zelfde, maar stel dat ik een mp3 website op zet met de tekst: "Muziek te koop. Autochtone Nederlanders betalen 89,- cent. Negers betalen 2,50."

Het zo een politieke rel worden en ik vraag me af of mijn website lang in de lucht zou blijven. Wat de platenmaatschappij nu doet is juridisch wellicht anders (het zal op de regio gegooid worden), maar het voelt voor mij exact hetzelfde. Dit staat overigens los van de prijzen opzich, die kunnen in Amerika best lager liggen dan hier door verschillen in belasting, verzendkosten (behalve dat die er niet zijn), en import heffingen (behalve dat die er ook niet zijn). Het gaat puur om het feit dat zo'n maatschappij even arrogant zegt dat je als Nederlander niet het recht/mogelijkheid krijgt om een heel album te kopen. Niks geen technische belemmering, niks geen problemen in distributie. Gewoon, jij bent een Nederlander en we geven jou lekker niet het recht.

Maar goed, dan niet hoor. Slinger ik mijn electronische muilezel wel weer even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met nummers die ze alleen in de webshop buiten NL hebben? Kun je die niet kopen? M.a.w. Kun je alleen nummers kopen die ze in NL in de webshop hebben? Ik probeer While you see a chance van Steve Winwood te kopen maar die hebben ze niet in de nl winkel, en als ik in de usa shop probeer te kopen dan kan mijn account dat niet! Mijn creditcard is toch intl. geldig!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga van het weekend eens uitzoeken of er niet een of andere organisatie is waarnaar ik een klacht kan sturen over het bewust achterstellen van Europianen en Nederlanders in het bijzonder. Mischien dat de wereld handel organisatie hier iets over kan zeggen of mischien de EU wel.

(en nee, ik verwacht niet dat ik iets win maar ergens je beklag kwijt kunnen lucht mischien wel een beetje op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
laat maar, het is geen flame!

[ Voor 97% gewijzigd door Qorne op 22-06-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:43:
Hoe zit het trouwens met nummers die ze alleen in de webshop buiten NL hebben? Kun je die niet kopen?
Dat is dus het zelfde verhaal! Apple maakt met de platenmaatschappijen een aantal afspraken, die per regio verschillen.

Omdat jij in Nederland _woont_ moet je gebruik maken van de voor Nederland geldende afspraken. Vandaar dus dat je alleen in de Nederlandse winkel kan shoppen.

Ik weet het. Prettig is het niet. Ik loop op deze manier namelijk ook veel leuke dingetjes mis. In de USA hebben ze meer albums van The White Stripes en breek me over de Japanse iTMS (binnenkort open) de bek niet open! Daar zou ik wel uren kunnen shoppen, maar helaas niet dus *sniff*

Er zijn wel trucjes om deze regeling heen... Met gift vouchers en valse adressen enzo.. Maar dat is voor de meesten wat te veel werk.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:02:
[...]

Dat is dus het zelfde verhaal! Apple maakt met de platenmaatschappijen een aantal afspraken, die per regio verschillen.

Omdat jij in Nederland _woont_ moet je gebruik maken van de voor Nederland geldende afspraken. Vandaar dus dat je alleen in de Nederlandse winkel kan shoppen.
En -dat- is de fout die ze maken. In Nederland wonen zou helemaal niet van toepassing mogen zijn. Als het om fysieke goederen ging die verscheept moeten worden, of waarvoor bepaalde veiligheids-eisen gelden (denk aan afscherming stekker ofzo), dan zou ik het snappen. Maar we hebben het hier over bits en bytes waar het land waar iemand woont absoluut niet van toepassing zou mogen zijn.

Landsgrenzen zijn ontstaan omdat het een natuurlijke grens is (afstand). Op Internet heb je die grenzen niet. Toch grenzen gaan maken is een kunstmatig iets. Het is krampachtig vasthouden aan oude gedachtegangen die allang niet meer van toepassing zijn.

Dat de freerecord shop hier niet alle japanse stuff gaat importeren naar haar fysieke winkel is logisch. Weinig mensen die het kopen, veel verscheepkosten, en en groot gedeelte blijft liggen. Maar waarom dan mij als Nederlander expliciet gaan verbieden om het in de electronische winkel te kopen?

Wie wint daar wat mee? Wie heeft wat aan dat verbod? Is het nu enkel en alleen zodat de platen bazen zich in hun vuistje kunnen lachen over de opwinding en verontwaardiging die onder die paar Nederlands ontstaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

cailin_coilleach schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:02:
[...]
Ik weet het. Prettig is het niet. Ik loop op deze manier namelijk ook veel leuke dingetjes mis. In de USA hebben ze meer albums van The White Stripes en breek me over de Japanse iTMS (binnenkort open) de bek niet open! Daar zou ik wel uren kunnen shoppen, maar helaas niet dus *sniff*...
Ik ken het prob bij het bemachtigen van J-Rock en Anime spul T_T
en dan maar zeuren dat er illegaal gedownd wordt : het is hier in Nederland gewoonweg niet fatsoenlijk te verkrijgen :(

[ Voor 12% gewijzigd door GSL op 23-06-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSL schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:17:
[...]

Ik ken het prob bij het bemachtigen van J-Rock en Anime spul T_T
en dan maar zeuren dat er illegaal gedownd wordt : het is hier in Nederland gewoonweg niet fatsoenlijk te verkrijgen :(
He! Wacht eens. Als je iets niet KUNT kopen hier dan kan het toch ook niet illegaal zijn om het ergens te downloaden? De fabrikant kan immers geen inkomsten mislopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 08:34
Heb ik constant mee te maken. iTMS heeft echt 0,0 wat ik leuk vind. Gelukkig biedt slsk uitkomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:32

OMX2000

By any means necessary...

Echt belachelijk dat verschil dat er is gemaakt tussen de landelijke stores. Ik kan nu toch ook naar New York reizen en daar een album kopen en meenemen naar Nederland. Niks illegaals aan.

Ik weet nog weinig van truuks om dit te omzeilen, maar het is behoorlijk irritant dat wij hier in Nederland bijv ook geen videoclips kunnen downloaden. Dit ter vergelijking wel met de UK musicstore.

Dus als ik nu nieuwe muziek wil hebben die in de VS wel beschikbaar is in iTMS en hier niet dan moet ik dus wel via de "illegale weg" aan het downloaden slaan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:47:
Echt belachelijk dat verschil dat er is gemaakt tussen de landelijke stores. Ik kan nu toch ook naar New York reizen en daar een album kopen en meenemen naar Nederland. Niks illegaals aan.
Idd, kan me er nog steeds kwaad over maken. Internet is JUIST de plek waar ik van dat landen gezeur af ben. Zo weigert Levi's hier bijvoorbeeld broeken in speciale maten te leveren voor de winkels in Europa, terwijl ze de speciale maten wel gewoon verkopen in Amerikaanse winkels.

Via Internet kan ik echter gewoon deze van de Amerikaanse site bestellen.

ZO gaat dat met meer produkten. Itunes (hoe goed ik deze verder ook mag vinden) maakt dat onderscheid wat er helemaal niet hoeft te zijn weer wel! 8)7

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:18:
[...]

Idd, kan me er nog steeds kwaad over maken. Internet is JUIST de plek waar ik van dat landen gezeur af ben. Zo weigert Levi's hier bijvoorbeeld broeken in speciale maten te leveren voor de winkels in Europa, terwijl ze de speciale maten wel gewoon verkopen in Amerikaanse winkels.

Via Internet kan ik echter gewoon deze van de Amerikaanse site bestellen.

ZO gaat dat met meer produkten. Itunes (hoe goed ik deze verder ook mag vinden) maakt dat onderscheid wat er helemaal niet hoeft te zijn weer wel! 8)7
itms heeft weinig keuze, de platenmaatschappijen eisen dat en zonder platenmaatschappijen heb je weinig aan je store. Zelfde met de series, in amerika hebben ze nu de licentie om die te verkopen, maar zo'n beetje elk ander land in de wereld heeft een andere partij de licentie daarop.

Natuurlijk is het jammer en zou het fijn zijn als men inziet dat juist via internet het mooi is als alles voor iedereen beschikbaar is, maar dat is helaas niet de realiteit

blup

Pagina: 1